nån annan som ska köra upp snart?

lanred
10 juli 2007 · 555 Inlägg

Jag hade saktat ner lite och växlat till 2:an på 50 väg och 70 väg till 3:an så man hinner se så att det inte finns tåg..

_fillan_ med lem
10 juli 2007 · 1 925 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

steve-N skrev:
Idag kör man upp då. Kl 15.40. Börjar fan bli lite nervös nu haha:)

Har även en liten fråga då jag hört olika svar från olika körlärare. När man kär över en järnvägsövergång, då skall man ju givetvis sakta ner lite och kika noga efter tog och även växlar ner lite. Dock påstår mina polare att man skall växla ner till just 2:an. Själv tycker jag det låter helt stört att växla ner till 2:an på en 70 väg och min körlärare sa bara att jag kunde växlat ner till typ 3:an när jag gjorde min "låtsasuppkörning".

Vad har ni att säga om detta?

Jag har med hört 2an, du ska ju kunna axxa ifrån spåret, IFALL tåget kommer när du är på spåret.

precis ! man ska inta rulla eller bromsa över spåret, man ska sakta ner i tid o ge gas över spåret !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Badankan
10 juli 2007 · 36 Inlägg

Om en timme, jag skakar som en kalv. Hoppas på det bästa. smile

edit: Klarade det utan anmärkningar. smile

Senast redigerat av Badankan (10 juli 2007)

steve-N
10 juli 2007 · 97 Inlägg

Okej grabbar! Då är det nog 2:an som gäller. Dock tycker jag lanreds svar verkar vara rätt vettigt ändå. Bara några timmar kvar nu! Börjar bli lite nervös;D

Vilden
10 juli 2007 · 223 Inlägg

steve-N skrev:
Idag kör man upp då. Kl 15.40. Börjar fan bli lite nervös nu haha:)

Har även en liten fråga då jag hört olika svar från olika körlärare. När man kär över en järnvägsövergång, då skall man ju givetvis sakta ner lite och kika noga efter tog och även växlar ner lite. Dock påstår mina polare att man skall växla ner till just 2:an. Själv tycker jag det låter helt stört att växla ner till 2:an på en 70 väg och min körlärare sa bara att jag kunde växlat ner till typ 3:an när jag gjorde min "låtsasuppkörning".

Vad har ni att säga om detta?

Du ska växla ner till 2:an för att hinna se om där kommer ett tåg, och du ska ha så pass låg hastighet att du ska kunna stanna. Så att 2:an är helt korrekt.

( min pappa är körlärare smile

steve-N
10 juli 2007 · 97 Inlägg

willeN skrev:

steve-N skrev:
Idag kör man upp då. Kl 15.40. Börjar fan bli lite nervös nu haha:)

Har även en liten fråga då jag hört olika svar från olika körlärare. När man kär över en järnvägsövergång, då skall man ju givetvis sakta ner lite och kika noga efter tog och även växlar ner lite. Dock påstår mina polare att man skall växla ner till just 2:an. Själv tycker jag det låter helt stört att växla ner till 2:an på en 70 väg och min körlärare sa bara att jag kunde växlat ner till typ 3:an när jag gjorde min "låtsasuppkörning".

Vad har ni att säga om detta?

Du ska växla ner till 2:an för att hinna se om där kommer ett tåg, och du ska ha så pass låg hastighet att du ska kunna stanna. Så att 2:an är helt korrekt.

( min pappa är körlärare smile

Sedär ja willen! Men då kör jag på det!

klimpan
10 juli 2007 · 2 600 Inlägg

lycka till bara va lung så går det bra ska du se. sj så fick man sitt körkort i fredags=)

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
steve-N
10 juli 2007 · 97 Inlägg

Ja då har man körkort dåbig_smile Tur att man har en snäll pappa som låter en låna bil också nu när man är för fattig för att skaffa egen! 95 firebird (med 6:a sad) som det snart åker 20" fälgar på! Till salu för 59lax om någon är intresserad!

Själva körningen gick hur fint som hellst! Inga anmärkningar.

klimpan
10 juli 2007 · 2 600 Inlägg

gött grattis smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Gurra_o
17 juli 2007 · 41 Inlägg

nu börjar det bli riktigt nära för mig med imorgon 10.45 bär det av smile är inte så nervös mer intresserad av att få veta vart jag ska åka big_smile så hoppas det går bra för mig big_smile

Senast redigerat av Gurra_o (17 juli 2007)

Mankan1978 Son Of Murphy
17 juli 2007 · 782 Inlägg

Jupp, kör upp 26/7 om jag bara lyckas betala innan...
Oj ja just det men det är för lastbil... big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Gurra_o
19 juli 2007 · 41 Inlägg

sådär ja då har man körkort äntligen då big_smile

ToXtreme
19 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Vad bör man tänka på då? Vad bör jag va extra nogrann med mer än att mina avsikter tydligt? och titta mkt i speglarna? Har uppkörningen om 2veckor smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Gurra_o
19 juli 2007 · 41 Inlägg

kör som du brukar bara så går det vägen! det gjorde jag och det blev inga klagomål smile
men hastighets anpassning kollar de noga på och även om man verkar säker när man sitter och kör. lycka till!

TheFinnishFlash Avstängd
20 juli 2007 · 1 266 Inlägg

o jag ska köra upp om exakt 40 dagar smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
immy
20 juli 2007 · 230 Inlägg

Jao inom en snar framtid har man körkort nr2 big_smile

boxarhandsken
24 juli 2007 · 311 Inlägg

dah ja blir nervös fastän jag inte ens har börjat köra hos skolan:P

Pv med preppad b20..
Volvo L3314 "Valp" (1962)
Volvo 142 (1969)
zortep
24 juli 2007 · 911 Inlägg

GRattis då !

pic up the phone, wazzzaaa
Westher
24 juli 2007 · 139 Inlägg

Mohahah smile körde upp samma dag som denna tråden skapades..och tips för er som ska köra upp är bara att ta det lugnt så fixar det sig! bara du inte får blackout så går det nog prima! smile

Volvo XC60 D4 AWD "PlastTraktorn" (2013)
EpsiloN Trägnagare
30 juli 2007 · 185 Inlägg

Fyyyy fan sitter och skakar nu alltså, bokstavligt talat... Ska köra om 50 minuter, ska tänka på att chilla och känna mig säker bara kolla speglar och döda vinkeln, backa EXTREMT långsamt så tycker jag att det borde gå fint... Hör av mig senare tror jag=/


Nu är det så att jag klarade det! Hjärtat slog lite extra när man slog av tändningen, men han sa bara "det är inget att prata om, kortet är ditt" Riktigt skönt faktiskt... Skakade fortfarande ungefär en halvtimme - en timme efter tongue

Senast redigerat av EpsiloN (30 juli 2007)

All show and no go!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang