vw golf hur är de att köra?

Vogge
4 juli 2007 · 494 Inlägg

sitter i tankarna på att köpa ny bil till vinter. från början var jag inne på en 9-5a men tänkt man kanske ska vidga sina vyer inte bara köra samma märke.

gillar golfarna men men hur är de med komforten går de tyst, stadgigt, mjukt på vägen? tänkte mig en 00a lr senare helt en gti någon med erfarenhet av dessa blilar.
mvh Henrik

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
4 juli 2007 · 174 Inlägg

Körde länge en GTi -99. Med bsr steg 1 chip på 193hk. Riktigt rolig bil. Grymt bra väghållning, recaro stolar och skön styrning; gokart känsla smile
Det enda tråkiga var att få fäste på ettan och när det var vått. Men så är det ju med alla framhjulsdrivna bilar med mer än typ 2hk tongue

Vad gäller komforten minns jag inte riktigt. Var väl ganska tyst, gick väl hyfsat mjukt (tror jag) och låg stadigt på vägen i farter över 200. Provkör så får du väl bilda en egen uppfattning.

Alla kan köra fort rakt fram...
Persson_90
4 juli 2007 · 82 Inlägg

Prova min farmors golf 1.6 -99 för några veckor sedan. Motorn är ju inget att skryta med precis:DMen väghållningen är hur skön som helst.
Körde en snabb kurvig väg i ca 90-100 o fästet och körbarheten gjorde att man inte tänkte på att den bara hade 100hk:P Och då kan jag tänka mig att en gti är bra mycket roligare.

Men golfen är nog ändå roligare på kurvigare vägar än att ligga o dra på motorvägen:)

Senast redigerat av Rill (4 juli 2007)

BMW 525 e39 (2001)
iceman19
4 juli 2007 · 98 Inlägg

kör själv en golf 4a..tycker den ä skit skön att köra..sitter skönt år fint o låter inte allt för möe.... Som Nasty sa ä de gokart känsla över bilen..ä jättenöjd mä min enda som fattas ä en gti..rekomenderar den starkt..men de ä ju inte världens största bil kanske men de funkar..

Bobo
5 juli 2007 ·

Har ägt fyra Golfar och jag är väldigt nöjd med dem

Vogge
5 juli 2007 · 494 Inlägg

okej detta låter ju bra. ska försöka åka iväg och provköra en. några beggangnat tips vad ska man kolla efter vanliga fel?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Persson_90
5 juli 2007 · 82 Inlägg

Vet att lacken på dom tidiga (-98, -99) brukar kunna ha lite tunn lack som gör att lacken lätt kan bli skadad. Men är det inga skador så är det nog ingen fara.

BMW 525 e39 (2001)
Bobo
5 juli 2007 ·

Golf IV:

Kolla elhissarna så det inte är något missljud när du drar upp och ner dem, kolla alla nyckellås att de fungerar och att du får in nyckeln vet flera bland annat jag som hade problem med låset på bakluckan, kolla sätesvärmarna då de är rätt känsliga och kan lägga av.

Senast redigerat av Bobo (5 juli 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang