3990
Sök

Dela lägenheter

Evolution
1 627 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Efter en del letande så har jag kommit fram till att man får mer plats och mindre hyra om man delar en 3 med en kompis. vad har ni för erfarenheter tröttnar man på varann eller brukar de gå bra?

Fäll ner pungen och landa

Beredare
561 Inlägg
4 juli 2007
Jag fick dela en lägenhet med två tjejer ifrån Örebro ett halv år. I en lägenhet här i Malmö där dens ägare åkt till Thailand.
Jag och en av tjejerna jobbade o den andra sökte jobb. Så hon fick fixa räkningar mm som ändå gick hemma o så... Sen vi fick ett samtal ifrån Thailand, då blev det inte roligt. Hon hade inte betalt räkningar på ett halv år. Tagit alla pengar själv som vi gett henne. Hon gick ju hemma om dagarna när posten kom så vi fick ju aldrig sett påminnelserna som kom.

Som sagt! Man ska passa sej vem man delar med för de kan gå riktigt illa om en person inte sköter sej....

Kan ju säga me att den här tjejen e fortfarande skyldig mej 1700kr sen 6år tillbax. Jag bor i Lund o hon såklart flyttade tillbax till Örebro. mad

Men kör hårt! Kan ju inte mer än gå åt helvete!! big_smile Man lever bara en gång!

Mvh Jonas

Byfåne
368 Inlägg
4 juli 2007
Karlzzon The One skrev:
Efter en del letande så har jag kommit fram till att man får mer plats och mindre hyra om man delar en 3 med en kompis. vad har ni för erfarenheter tröttnar man på varann eller brukar de gå bra?

Beror på polarna. Jag belade lägnehet med 2 polare när jag pluggade. Inte ett bråk eller osämja på 2år.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
4 juli 2007
Karlzzon The One skrev:

Var påväg att göra samma ska med en polare.. vi kollade på lägenheter men mer än så blev de inte.. De rann liksom ut i sanden. Å tur var väl det, för typ 1 månad efter de skaffade han sig brud.
De är där ja tror de kan bli lite fel..
Men annars tror ja man har jävligt kul smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Körv
3 535 Inlägg
4 juli 2007
Av en anledning kommer jag å tänka på Scrubs tongue

Truckdriving Man

Evolution
1 627 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
polaren jag funderar på att dela med litar jag fullt på så vill höra lite om erfarenheter om det

Fäll ner pungen och landa

Bobo
5 juli 2007
Jag har rätt många erfarnehter av detta, och det viktigaste är personen som du ska dela med, hur är personen och hur är du själv, exempelvis är en av er skötsam i hemmet gillar inte en diskbänk med en veckas disk medans den ena inte bryr sig eller orkar så har man ett stort problem redan där, liksa vad har man för vanor, vill den ena festa väldigt ofta, ha efter fester? tro mig inte roligt när den man delar med kommer hem fyra på natten och har efterfest med en stor baslåda vägg i vägg dagen innan julafton. Sedan är det allt hur den andra funkar, en jag delade med drack jämnt upp min dricka osv. Ett annat hot är tjejer, lösa förbindelser och lite efter krogen kan bara vara kul, men mera seriösa saker blir man lite less på. Mitt råd är att det funkar klockrent om ni vet vart ni har varandra, ett tips är också att skriva kontrakt på att ingen får dra hur som helst vilket annars kan innebära att den ena av er som har kontraktet får betala uppsägningstid i 3 månader för en 3:a själv. Det är nog den jobbigaste biten att båda ska hitta ny lägenhet ungefär samtidigt utan att man får sjukt mycket dubbelhyra osv. Men känns det rätt så kör på bara det är mera roligt än tråkigt i alla fall.
Senast redigerat av Bobo (5 juli 2007)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
5 juli 2007
ingen erfarenhet själv men min bror bor med en kompis och det har funkat klockrent i 2 år och jag och 2 kompisar ska snart flytta ihop och jag tror det kommer gå kalas vi kommer bra överens smile

1 582 Inlägg
7 juli 2007
Jag har också en bra erfarenhet när de gäller att dela lägenhet med polare/bekanta. Jag delade lägenhet i Oslo med några bekanta i ca 6månader. Och visst blev det lite problem ibland, fanns ju några som inte orkade diska/städa som man fick skälla på ganska ofta big_smile
Sen blev det ju lite tjaffs med ibland mellan tjejerna. Men förutom små strul så tyckte jag det var riktigt kul och en jävla bra erfarenhet big_smile Så kör hårt smile

Miklen
7 juli 2007
..man vet ju hur d va i lumpen winkwink

Greve
135 Inlägg
7 juli 2007
Jag delade med en polare i nästan två år... Man blir som ett gammalt gift par.. Har jävligt kul mesta av tiden men kan gnälla som fan på varandra om man inte diskat på två dagar eller så.. Men prova... Man tjänar oftast på det rent ekonomiskt... Men tänk på att det finns få saker som kan förstöra en vänskap mer än pengaproblem...

494 Inlägg
8 juli 2007
som många skriver vet man vart man har sina kompisar så funkar de bra. har en erfarenehet bodde ihop med två kompisar i två månader sedan fick jag nog.
jag är lite noga med maten tycker om att käka en vettig frukost och lunch och sedan en rejäll middag dettta är en måste annars får man liksom ingen effekt av att knalla till gymmet:P men min lägenhets kamrater brydde sig inte direkt de kunde leva på mackor. men eftersom ajg alltid ville äte utnyttjade de ju de hela så jag ficka alltid laga mat och handla mat. gjorde jag inte de blev de ingen ordentlig mat utan de käka mackor och jag vart lidande. men de händer mycket kul också.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

mickenyman.se
687 Inlägg
8 juli 2007
Groggmugg skrev:
Jag fick dela en lägenhet med två tjejer ifrån Örebro ett halv år. I en lägenhet här i Malmö där dens ägare åkt till Thailand.
Jag och en av tjejerna jobbade o den andra sökte jobb. Så hon fick fixa räkningar mm som ändå gick hemma o så... Sen vi fick ett samtal ifrån Thailand, då blev det inte roligt. Hon hade inte betalt räkningar på ett halv år. Tagit alla pengar själv som vi gett henne. Hon gick ju hemma om dagarna när posten kom så vi fick ju aldrig sett påminnelserna som kom.

Som sagt! Man ska passa sej vem man delar med för de kan gå riktigt illa om en person inte sköter sej....

Kan ju säga me att den här tjejen e fortfarande skyldig mej 1700kr sen 6år tillbax. Jag bor i Lund o hon såklart flyttade tillbax till Örebro. mad

Men kör hårt! Kan ju inte mer än gå åt helvete!! big_smile Man lever bara en gång!

Fy fasen va jobbigt.. betallade hon aldig tillbaka i natura då tongue

Beredare
561 Inlägg
8 juli 2007
Newman skrev:
Groggmugg skrev:

Fy fasen va jobbigt.. betalade hon aldig tillbaka i natura då tongue

Inte ens de..... tongue

Mvh Jonas

Sök