Jag har rätt många erfarnehter av detta, och det viktigaste är personen som du ska dela med, hur är personen och hur är du själv, exempelvis är en av er skötsam i hemmet gillar inte en diskbänk med en veckas disk medans den ena inte bryr sig eller orkar så har man ett stort problem redan där, liksa vad har man för vanor, vill den ena festa väldigt ofta, ha efter fester? tro mig inte roligt när den man delar med kommer hem fyra på natten och har efterfest med en stor baslåda vägg i vägg dagen innan julafton. Sedan är det allt hur den andra funkar, en jag delade med drack jämnt upp min dricka osv. Ett annat hot är tjejer, lösa förbindelser och lite efter krogen kan bara vara kul, men mera seriösa saker blir man lite less på. Mitt råd är att det funkar klockrent om ni vet vart ni har varandra, ett tips är också att skriva kontrakt på att ingen får dra hur som helst vilket annars kan innebära att den ena av er som har kontraktet får betala uppsägningstid i 3 månader för en 3:a själv. Det är nog den jobbigaste biten att båda ska hitta ny lägenhet ungefär samtidigt utan att man får sjukt mycket dubbelhyra osv. Men känns det rätt så kör på bara det är mera roligt än tråkigt i alla fall.
Senast redigerat av Bobo (5 juli 2007)