var på American Car Show igår i Norrtälje, trevlig träff med många fina bilar.
ställde ut i klassen Street Extreme, men blev tyvärr ingen pokal denna gång heller
dock så drog bilen sjukt mycket folk, ljusrampen i kombination med temat (och samurajsvärd i kupen) samt dunka dunka fick många att stanna en stund extra
Den är så jävla tokfräsch, gillar temat och bygget rakt igenom! Nu vill jag se den åka runt o blinka med ljusrampen på hemma plan, vore coolt att få se den komma dundrades med rampen igång på klaffbron, haha
Alltså... måste lägga mig i lite. Bilen går helt i linje med min smak, därav att jag reagerar när något ser tokigt ut.
Att man betalar för en turbotimer från -87 må vara hänt, du hade ju en förklaring iaf... men detta extrasprut? kasta skiten åt skogen. Vad är tanken med det? spruta in soppa i tryckröret? Har du bekymmer med att bilen går magert? Varför inte bara köpa större spridare från www.racetronix.com för 350kr/st?? (668cc)
Gör extra sprutet något mer än adderar bränsle? mer soppa mer ladd? Mät EGT med ett instrument om visar rätt, du bör inte gå över 900grader i avgashuset på turbon (är duktigt mycket varmare vid ventilerna) Det har en tendens att bli riktigt ljummet om man ökar soppa och laddtryck utan att ändra tändläget.
Ta förnuftet till fånga, köp 6st spridare och mappa bilen. Allt annat leder till att chansen för mig att få se bilen på vägarna minskar och det vore tråkigt som tusan.
Senast redigerat av torpis (15 juli 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
har redan 6st 444cc spridare och detta sprut ska jag se om det går att göra något skoj med
kostade inte så mycket
Har man inte problem så får man skapa sig nya...
Vad gör sprutet för kul då? vilka parametrar kan du ändra?
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-