Flemm skrev:
Optima er guld !
Ett rödt fram och ett gult bak, så blir det bra

BRL säljer 50kvmm kablar, och har du ett såpass grymt steg, så använd det till jordning också. Dom säljer också bra kondensatorer...
Jag har ett RockFord Power 1501bd (1634w RMS) och jag kör 50kvmm jord och ström, men jag har endå ström tap

Lycka till !
jag orkar inte lägga ut 100kr /kvm för 0,5mm tjockare ström kabel, bilen ska in på lackering å massa saker för XX.xxx ska beställas så det är inte den högsta prioriteringen

jag har ett rött optima redan i bilen, men det är antikt, ska köpa två nya Optima ett i skuffen & ett i motorummet ,
inte behöver man så överdrivet feta kablar till jordning

,
jag ska ta och kolla, om jag får över pengar denna månad blir det 2st optima
batterier, jag har en hemsida hemma där dom säljer gula optima batterier för ca 1100kr, Föresten vad är skillnaden mellan ett guld & ett rött optima?
jag är inte så jätte bra på det dära med bilsterio är mest inne på styling & det är min bror som lurat mig å köpa bil ljud
