4473
Sök

Takbox+Maxhastighet

2 751 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Hej vi har en sat fast en takbox på våran audi a4, och vi skall resa genom tyskland.... finns det några regler för maxhastighet osv när man har en takbox???

Who Djaa bless no man curse

167 Inlägg
9 juli 2007
Beror på vad det är för takbox skulle jag tro, men har då legat i 130km/h med takbox utan problem, men du kanske vill köra snabbare? cool

Ingen minns en fegis

1 171 Inlägg
9 juli 2007
Vet inte om någon maxgräns men det drar enormt mycket mer bensin att köra fort med takbox än utan pga luftmotståndet. Ju fortare man kör desto värre blir det.

190 Inlägg
9 juli 2007
zoopåse skrev:
Vet inte om någon maxgräns men det drar enormt mycket mer bensin att köra fort med takbox än utan pga luftmotståndet. Ju fortare man kör desto värre blir det.

Glöm inte att bilens tyngdpunkt blir förskjuten plus att bilen blir jävligt känslig för sidvindar.. Inget kul att få ett kasst i dom farterna.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

2 751 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
crazy75 skrev:
zoopåse skrev:

Glöm inte att bilens tyngdpunkt blir förskjuten plus att bilen blir jävligt känslig för sidvindar.. Inget kul att få ett kasst i dom farterna.

Jo ja testade o köra på motorväg 130 - 140 ganska stabilt, men över det blir de lite jobbigt o köra med takbox tycker jag... Så de blir nog inget mer än 140km/h genom tyskland sad

2 751 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Takboxen är en Nova 600 från autoform, fick den till bilen genom utbudet av Audi Alpine Edition....

http://www.autoform.se/default_v3.asp?k … p;active=1

hittar inget om hur snabbt man får köra...

2 751 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Tack för svaren... Det blir väll att hålla sig på 140 - 150km/h genom Tyskland, see yaa all för jag åker nu hejj!!

Sök