11562
Sök

Mds 12" vs kicker comp 12"?

Like it German
378 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
dom säger juh att kicker är en klass högre än mds. men läser man om kicker comp 12" så står det att de är för "normalt" bastryck. men vad är mds vanliga 12" då fanatic serien lr vad den heter som är väldigt populär kostar runt 800 per element? nu åtgår vi från att man har en korrekt byggd låda till båda basarna...vilken spelar bäst?

Hur många skruvar fick du över?....

1 418 Inlägg
9 juli 2007
Skulle valt kicker då det är ett större märke och mds är skit i förhållande till priset i mitt tycke

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

med lem
1 925 Inlägg
9 juli 2007
skulle också valt mds ! enda mds jag gillar så är det apx basarna ! och kicker comp spelar helt ok för dom små pengarna ! smile kör ju själv med kicker fast modell större , men en kompis har 2 st kicker comp 12 i en 240 o de låter hur bra som helst smile en annan har en kicker comp VR 10" i sin 245a o den låter me mycket bra

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Solfilmsmontör
950 Inlägg
9 juli 2007
Fanatic basarna dunkar på rätt bra för sitt pris med en välbyggd låda och ett schysst steg. Kickern har jag inte hört men kicker får sällan dålig kritik. Titta på priset brukar alltid jag göra sen bryr ja mig inte om hur många watt eller så där är. Billigt brukar oftast vara lite sämre än de dyrare, ta inte det förgivet dock.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Like it German
378 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
ok jag märker att ni resonerar som mig.. min kompis har 2 mds fan 12" och ville bara veta att om jag bygger min låda till mina kicker comp 12" korrekt och har rätt slutsteg så ska dom kunna spela bättre troligtvis smile

Like it German
378 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
det är inressant det kornz säger att watten inte har betydelse.. vad jag vet så stämmer de för kollar man runt på basar så har oftast dom bättre basarna lägre watt än vad tex mds,gas m.m min kompis säger men gah mina mds e på 800w styck hela tiden att han kommer spela bättre än mig fför kicker basarna ligger på typ 400w st har jag för mig lr nått likande:P

Old School Ford
600 Inlägg
9 juli 2007
Watt har inget med hur bra en bas är.
Kör med kicker basen. Enligt mig ett solklart val.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Like it German
378 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
rätta mig om jag har fel..det handlar väl mer om slaglängd och strl på magneten?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 juli 2007
kimmy89 skrev:
rätta mig om jag har fel..det handlar väl mer om slaglängd och strl på magneten?

Det handlar om betydligt mer än så egentligen. Magnetens fysiska storlek har i princip ingen betydelse.

Om vi pratar enbart ljudtryck så handlar det om en rad saker. Pratar vi hur BRA det låter så handlar det om andra. Finns det inte en sticky om detta?

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

191 Inlägg
10 juli 2007
Hade lätt valt comp 12":erna.. Har själv haft en del mds förr, har nu en L7 12" a la kicker, o den spelar som fan, fastän ja inte fått mitt riktiga steg än, driver den nu på ett 4kanals jensen steg med dååålig effekt.. 2 kanaler är även trasiga, så den går på 2 kanaler, steg borde ligga o vänta på mig till imorrn om ja har tur ;D En ja känner kör me en comp 15", den spelar som satan, skulle valt de före mds alla dagar i veckan. smile

Just another sick man in this sick world..

Sök