5270
Sök

Sömnproblem.....

Beredare
561 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Finns de fler än jag som har sömnproblem....?? roll

Jag kan ibland vakna väldigt ofta under en natt o vara jävligt trött på morgonen sen när man ska till jobb...

Sen nu när man har semester så kan man fan inte sova länge heller.... Kvittar när man går o lägger sej. Kan lägga mej två på natten o ändå vakna upp vid kl6...

Har ni några råd som man kan testa??
Säger bara att de e tur att man inte har barn ÄNNU! Hade ju fan aldrig fått sova! neutral

Mvh Jonas

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 juli 2007
Fått de nu efter tjejen gjort slut efter ett förhållande på 4 år... Spelar ingen roll när ja går och lägger mej som du också sa, vaknar ändå hela tiden.. somnar om vaknar och så fortsätter de sådär.. Hur frustrerande som helst, gick och la mej 1 inatt vakna halv 4.... och förra kvällen va likande! Skulle tippa på att genomsnittet för mej förra veckan  var ca 3 timmar per natt sad

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Beredare
561 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
nissan 200sx skrev:
Fått de nu efter tjejen gjort slut efter ett förhållande på 4 år... Spelar ingen roll när ja går och lägger mej som du också sa, vaknar ändå hela tiden.. somnar om vaknar och så fortsätter de sådär.. Hur frustrerande som helst, gick och la mej 1 inatt vakna halv 4.... och förra kvällen va likande! Skulle tippa på att genomsnittet för mej förra veckan  var ca 3 timmar per natt sad

Tänkte lite ang. ngt sånt att de kan ju vara att man inte kan koppla av ngt. Att man ligger helspänd hela tiden.

Har du mkt o tänka på?? wink

Mvh Jonas

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 juli 2007
Mjo e väl så.. men ändå, när man väl somnar sover ja ju bra inga drömmar eller så men vaknar ändå... Den mänskliga kroppen e fan bra underlig smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
10 juli 2007
Groggmugg skrev:

Jag kan ibland vakna väldigt ofta under en natt o vara jävligt trött på morgonen sen när man ska till jobb...

Sen nu när man har semester så kan man fan inte sova länge heller.... Kvittar när man går o lägger sej. Kan lägga mej två på natten o ändå vakna upp vid kl6...

Säger bara att de e tur att man inte har barn ÄNNU! Hade ju fan aldrig fått sova! neutral

har problemet å somna. somnar inte fråns jag är helt utmattad, å de kan dröja en 36 timmar innan dess.

Brukar ta till knep som en kastrull makaroner, då blir man ofta trött när magen ska börja bearbeta de.

De störiga är att man aldrig vaknar när man ska.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Beredare
561 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
PeppeVectra skrev:
Groggmugg skrev:

har problemet å somna. somnar inte fråns jag är helt utmattad, å de kan dröja en 36 timmar innan dess.

Brukar ta till knep som en kastrull makaroner, då blir man ofta trött när magen ska börja bearbeta de.

Hur går det ihop med ditt jobb??

Mvh Jonas

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
10 juli 2007
Groggmugg skrev:
PeppeVectra skrev:
Groggmugg skrev:

det är jobbet som gör de. oseriös arbetsgivare som lovar jobb som uteblir, vilket leder till a-kassa, som givetvis ska krångla som dom alltid gjort med en så ersättning uteblir, planerad semester med flickvännen som är planera sen lång lång tid tillbaka som de verkar bli skit av, semester hos näst intill alla företag vilket gör de svårt för svar om nytt arbet, räkningar som de ej finns pengar till.
Funderar på att knäcka extra somk poker proffs eller nåt.
Senast redigerat av PeppeVectra (10 juli 2007)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Beredare
561 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
PeppeVectra skrev:
Groggmugg skrev:
PeppeVectra skrev:

det är jobbet som gör de. oseriös arbetsgivare som lovar jobb som uteblir, vilket leder till a-kassa, som givetvis ska krångla som dom alltid gjort med en så ersättning uteblir, planerad semester med flickvännen som är planera sen lång lång tid tillbaka som de verkar bli skit av, semester hos näst intill alla företag vilket gör de svårt för svar om nytt arbet, räkningar som de ej finns pengar till.
Funderar på att knäcka extra somk poker proffs eller nåt.

Ja de var verkligen piss.... Hoppas de löser sej!

Men vi har det där igen.... Mkt att tänka på som bidrar till sömnproblem...
Men hur ska man lära sej att kunna koppla bort allt då?? Yoga?? wink Kroppen måste ju vila...

Någon som har testat yoga??

Mvh Jonas

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
10 juli 2007
Groggmugg skrev:

Men hur ska man lära sej att kunna koppla bort allt då?? Yoga?? wink Kroppen måste ju vila...

de funkar inte, känns bra när man är där men sen när man kliver ut på gatan igen å hör första biltutan så är de mög igen.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

C20LET
1 041 Inlägg
10 juli 2007
har oxå problem med att sova på natten då jag jobbar till kl 02,00 går aldrig o sova efter jobbet o på så sätt missar jag dagarna.

nån som vet nån knep eller bot mot denna problem! sad

Vi tycker olika vet jag, that's it

Beredare
561 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Calibra_92 skrev:
har oxå problem med att sova på natten då jag jobbar till kl 02,00 går aldrig o sova efter jobbet o på så sätt missar jag dagarna.

Har du testat ngt själv?? Varm mjölk, choklad eller kaffe, läsa en bok eller räkna kameler??  Kan inte dricka kaffe på dagarna... Går fan o gäspar hela dagen.... tongue

Mvh Jonas

Beredare
561 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
PeppeVectra skrev:
Groggmugg skrev:

de funkar inte, känns bra när man är där men sen när man kliver ut på gatan igen å hör första biltutan så är de mög igen.

Just därför jag hatar stan! Alltid liv o stoj hela tiden... Så skönt att köra där ifrån när man lämnar jobb... Då känns det verkligen som man lämnar jobbet bakom sej men kanske inte ändå... De e så skönt att komma hem till stillheten.... Sätta sej i trädgården o känna lugnt... wink

Mvh Jonas

C20LET
1 041 Inlägg
10 juli 2007
har testat det mesta, men hamnar i alla fall i sängen i flera timmar utan sömn kroppen vill vill man hjärnan e vaken o det e verkligen jobbigt!

Vi tycker olika vet jag, that's it

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
10 juli 2007
Calibra_92 skrev:

makaroner i mängder.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Allfixare
1 475 Inlägg
10 juli 2007
Mitt problem är att somna! jag kan inte somna. nu gick jag på semester igår, senaste arbets månaden så att säga har varit HELL! om jag går och lägger mig typ 11 så somnar jag som absolut tidigast 03-03,30 och det är ju skojj när jag började 05,30 sen jobbade jag och kom hem då kan jag sova hur bra som helst när jag kommer hem, men då går det ju inte på natten sen. så jag provade att hålla mig vaken (somnar inte efter jobbet om jag gör nåt ist) gick å la mig 22-23 tiden näää, fick sova i 2-3 timmar då å. ibland sov man inget heller. så nån som har nåt tips på hur man somnar??? Mvh Fish

406 Inlägg
14 september 2007
Jag jobbar 3 skift. 2 dagar natt 2 dagar eftermiddag och 3 dagar natt (som ex).
Hade problem med att somna innan för jag var på en avdelning jag vantrivdes på + att jag vaknade hur många ggr som helst under natten i tron att jag försovit mig.
Till slut sket jag i vilket. Försov jag mig så skulle dom ändå ringa. Gick mycket bättre att somna då. Gäller att sluta tänka på problemen man har.
Sen tipsen är ju, inget kaffe inget socker på kvällen överhuvudtaget.
Hoppas jag kan hjälpa någon här iaf...

My way or the highway? I take both sideways

Sök