Polisen hann inte med fartsyndaren utan tog en fika i trädgården :P

Chrillee House/Trance diggare
10 juli 2007 · 287 Inlägg

Går inge bra för snuten just nu hehe.

Maizer
10 juli 2007 ·

BamZe84 skrev:

Maizer skrev:
Fick dem inga bilder på förövaren? De kanske kan ta hjälp utav mäster detektiven Decibel så kan han lösa fallet åt dem?

Nej dem fick inget mer än en polisbil i en trädgård smile

Men om han hittar avgasspår från den andra bilen eftersom polisbilen legat bakom, kanske fastnat några såna där mikro saker på polisbilen, han behöver inte mkt för att lösa det, kom ihåg det.

M1cha
10 juli 2007 · 645 Inlägg

Va de du som hade tagit bilderna? Isf, har du pratat med Aftonbladet att det är OK att använda dina bilder? Annars kan du lätt få ~5.000 SEK.

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/sto … 18,00.html

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
peter_1976 JDM
10 juli 2007 · 2 201 Inlägg

hu gick det med förövaren. kunde dom ta han eller för dom måste väl ha fått regnumret

det står att polisen inte behöver ha blåljus för att köra för fort, stämmer det verkligen?

Team-Adolfsson Gödseldräng
10 juli 2007 · 4 529 Inlägg

peter_1976 skrev:
hu gick det med förövaren. kunde dom ta han eller för dom måste väl ha fått regnumret

det står att polisen inte behöver ha blåljus för att köra för fort, stämmer det verkligen?

dom måste ALLTID ha blåljus när dom jagar någon eller något dock så behövs inte tutorna tongue
blev tagen när jag åkte trimmad moppe då använde dom inte blåljus och fick kortat straff för det med 2 år big_smile

Innox Turbocharged
10 juli 2007 · 421 Inlägg

peter_1976 skrev:
hu gick det med förövaren. kunde dom ta han eller för dom måste väl ha fått regnumret

det står att polisen inte behöver ha blåljus för att köra för fort, stämmer det verkligen?

Dom måste ta honom direkt. Dom kan ju inte åka hem till honom nu o knacka på, då säger han bara "Det var inte jag som körde".

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
Maizer
10 juli 2007 ·

Team-Adolfsson skrev:

peter_1976 skrev:
hu gick det med förövaren. kunde dom ta han eller för dom måste väl ha fått regnumret

det står att polisen inte behöver ha blåljus för att köra för fort, stämmer det verkligen?

dom måste ALLTID ha blåljus när dom jagar någon eller något dock så behövs inte tutorna tongue
blev tagen när jag åkte trimmad moppe då använde dom inte blåljus och fick kortat straff för det med 2 år big_smile

Nej de måste inte alls ha blåljus.

brelasten
10 juli 2007 · 274 Inlägg

PlumCrazy skrev:
Snuten kan visst köra, men det där var väl ändå lite överdrivet ställ wink

ställ? ja tkt det ser ut som han har kört rakt in? lr e det ja som har knarka?

fyllo
Darkburrow
10 juli 2007 · 36 Inlägg

Jo.. ser ut som han bara gasat rätt in i häcken wink han va väl sugen på fika antar jag.. ni vet. polisen och munkar ;D 1+1=2 tongue

Honda CRX V-tec 16V 1.6L -90 (Såld)
Honda Civic 1.3L -95 (Såld)
Horizon
10 juli 2007 · 296 Inlägg

BamZe84 skrev:

PlumCrazy skrev:
Snuten kan visst köra, men det där var väl ändå lite överdrivet ställ wink

Dem som polisen jagade tog refugen på andra sidan o gasa me sin v70 t5a tongue så dem hade samma motor, sen att polisen inte kan hantera hästarna är ju tragiskt smile

Tragiskt att göra en så stor grej utav det, snutarna kan väl göra misstag de oxå, fartsyndaren var ju ändå beredd på att svänga, tar ju en stund för polisen att reagera och då hinner han ej med i kurvan. De vet nog hur man kör bil btw.. jises

BamZe84
10 juli 2007 ·

M1cha skrev:
Va de du som hade tagit bilderna? Isf, har du pratat med Aftonbladet att det är OK att använda dina bilder? Annars kan du lätt få ~5.000 SEK.

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/sto … 18,00.html

Det är jag som tagit bilden smile

" foto; Anders gunnarsson "

BamZe84
10 juli 2007 ·

Slemhelge skrev:
Jo.. ser ut som han bara gasat rätt in i häcken wink han va väl sugen på fika antar jag.. ni vet. polisen och munkar ;D 1+1=2 tongue

Ja de är klart, som vi skratta, rätt åt dem jävlarna smile hehe smile

M1cha
11 juli 2007 · 645 Inlägg

BamZe84 skrev:

M1cha skrev:
Va de du som hade tagit bilderna? Isf, har du pratat med Aftonbladet att det är OK att använda dina bilder? Annars kan du lätt få ~5.000 SEK.

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/sto … 18,00.html

Det är jag som tagit bilden smile

" foto; Anders gunnarsson "

Ja men om de inte har frågat efter rättigheter kan du stämma dem och då få ett par extra tusenlappar. Aftonbladet är experter på att ta bilder utan att fråga rättighetsägaren...

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
BamZe84
11 juli 2007 ·

M1cha skrev:

BamZe84 skrev:

M1cha skrev:
Va de du som hade tagit bilderna? Isf, har du pratat med Aftonbladet att det är OK att använda dina bilder? Annars kan du lätt få ~5.000 SEK.

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/sto … 18,00.html

Det är jag som tagit bilden smile

" foto; Anders gunnarsson "

Ja men om de inte har frågat efter rättigheter kan du stämma dem och då få ett par extra tusenlappar. Aftonbladet är experter på att ta bilder utan att fråga rättighetsägaren...

hehe okej, tack för du uppmanade mig, ha en trevli kväll!

blacken
11 juli 2007 ·

RouziMotorsport skrev:
snutar kan faktiskt köra..men när det väl kommer til saken så¨tabbar dem big_smile

Dom är inte så duktiga som dom skryter om att dom är.

Masaru hater
11 juli 2007 · 656 Inlägg

Haha vad e det med alla som tror att snutar kan köra. Visst finns det de som är vassa på det men jag tror nog att det är många fler som inte skulle klarat av sånna här typ av prov med riktig trafik och riktiga syndare.

Tror ni att bara för att man tar några lektioner i hur man hanterar en bil så blir man racingförare? Snälla nån!

Senast redigerat av Masaru (11 juli 2007)

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Zlasher Pulare
11 juli 2007 · 248 Inlägg

Tror oxå jag mest sett T5or och D5or i polisbilarna. Men glöm inte att de även har ett par extra 100 kilon av "bra att ha" saker bak i bilen. Så väghållningen är nog inte den bästa i höga hastigheter... Men det var väl "tur" att de fick stopp på bilen i busken iaf, och inte rakt in i husväggen eller ngt istället... Vilket hade skadat rätt mkt mer. Sen är det nog inte så lätt att hinna med när du själv inte är beredd på att de ska svänga helt plötsligt... Beror jhu helt på hur nära de ligger...

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
Zlasher Pulare
11 juli 2007 · 248 Inlägg

Masaru skrev:
Haha vad e det med alla som tror att snutar kan köra. Visst finns det de som är vassa på det men jag tror nog att det är många fler som inte skulle klarat av sånna här typ av prov med riktig trafik och riktiga syndare.

Tror ni att bara för att man tar några lektioner i hur man hanterar en bil så blir man racingförare? Snälla nån!

haha men hallå de är faktigst pooooliiiser de ska vara "bättre" än oss andra:P haha eller inte=) Näe men seriöst. precis som du säger, bara för att man tar några lektioner så blir man inte grymmare på att köra bil direkt.
Allt handlar om körtimmar och efarenheter...

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
BamZe84
11 juli 2007 ·

Precis, så vi kan dra en slutsats på att polisen sugen på o köra bil, o har man en bil med lite pulver o kan hantera den, så har dem inte en suck, ja menar en gubbe i 50års åldern drog ifrån polisen me sin familje bil smile got dame vilken diss smile

Sushikocken Sleeper
11 juli 2007 · 3 084 Inlägg

BamZe84 skrev:
Precis, så vi kan dra en slutsats på att polisen sugen på o köra bil, o har man en bil med lite pulver o kan hantera den, så har dem inte en suck, ja menar en gubbe i 50års åldern drog ifrån polisen me sin familje bil smile got dame vilken diss smile

Ja vad är det dem säger att män i 45-50 års åldern är i snitt bäst på att köra bil.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang