5800
Sök

Efterlyser gratis/billig "skrot"bil för framtida projekt

Yellow bug!
1 640 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Det här är ju en typ av efterlysning så den passar väl här smile

Tänkte börja på något roligt projekt, exakt vad vet jag inte, men har planer på att bygga en cab eller något av en rolig bil. Alt. bara experimentera och lära mig saker som jag inte skulle våga göra på en finbil wink

Så nu efterlyser jag en "skrot"bil i Boråsområdet. Max 500kr. (Helst helt gratis wink ) Den bör väl vara hyfsad och inte helt sönderkörd/slagen och ska vara körbar, och ingen kombi. Några mer "krav" har jag väl inte! Gärna en Volvo av något slag, typ 740/440. EJ 240.

Kan ju nämna att jag är 17 om det har någon betydelse, studiebidrag, fordonsprogrammet wink kanske alltid får någon att känna sig extra givmild wink

Finns kanske någon här som ser ett tillfälle att bli av med bilen som bara står och samlar damm? smile Alltid värt ett försök att börja här på garaget iaf! cool
Senast redigerat av Edil_ (16 juli 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
13 juli 2007
Den 240:n var ju jättesnygg (NOT)
Du lär ju inte få någon bil eller köpa för 500kr eftersom man får 1000+ kr på skroten!
eller har dom hunnit ändra det?

Yellow bug!
1 640 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
NorrmaN_Racing skrev:
Du lär ju inte få någon bil eller köpa för 500kr eftersom man får 1000+ kr på skroten!

Jag vet att den inte är snygg, men söker ägaren ändå wink

Haha, jag vet så mycket som att alla inte tänker enbart på pengarna smile Jag vänder mig till dem som kanske hellre ser sin bil som de bara vill bli av med leva vidare, eller vill göra något gott för en stackars pojk som vill ha ett bra objekt att lära sig något vettigt på, istället för att skicka den till döden wink Det finns faktiskt människor som har hjärta och inte bara pengabegär.

Eller så är jag väl ensam om att tycka så, men vet att jag själv hellre skulle skänkt bort min bil till nån som vill göra iordning den, än att skicka den till skroten tongue
Senast redigerat av Edil_ (13 juli 2007)

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
13 juli 2007
Vet vem som är ägare till den gröna, vet dock inte om han har sida här.
Kan ta reda på det

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Yellow bug!
1 640 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Trozzo skrev:
Vet vem som är ägare till den gröna, vet dock inte om han har sida här.
Kan ta reda på det

Tjaa, blev bara lite nyfiken för aldrig sett den här uppe innan (stod på "vår" allmänna parkering) och undrade bara lite vem det var för inte vanligt med stylade gamla Volvo här uppe i Brämhult wink Och har förresten aldrig sett den i Borås heller, men den går här eller?
Senast redigerat av Edil_ (13 juli 2007)

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
13 juli 2007
Jupp, den går här i borås, riktigt trevlig kille, känner dock inte han personligen men har mött han nere i garaget några gånger.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
13 juli 2007
Ang. En bil, så finns det en 440 turbo nere i garaget, men rasad låda dock. Kan det vara av intresse, kan höra med ägaren vad han vill ha, tror inte den är alls dyr, han kan nog även tänka sig ett typ av bytes-handel.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Trozzo skrev:
Jupp, den går här i borås, riktigt trevlig kille, känner dock inte han personligen men har mött han nere i garaget några gånger.

Där ser man, får väl tacka för det snabba svaret! wink Nu vet jag ju så mycket som att den går i Borås iaf! smile

Yellow bug!
1 640 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Trozzo skrev:
Ang. En bil, så finns det en 440 turbo nere i garaget, men rasad låda dock. Kan det vara av intresse, kan höra med ägaren vad han vill ha, tror inte den är alls dyr, han kan nog även tänka sig ett typ av bytes-handel.

Tjaa, helst skulle det vara en körbar bil, men hör med honom ändå är du snäll smile. För rätt pris/bytesvara så! wink

*GULAN*
647 Inlägg
13 juli 2007
NorrmaN_Racing skrev:

Jag har faktiskt för mig att man inte får något för din bil när du skrotar den.. Det var en ny lag som gick i kraft 1 juli.
Nu är jag inte riktigt seker men har för mig att läst det!

892 Inlägg
13 juli 2007
Vill du ha en Ford Scorpio så kan du hämta en i Stockholm. Du FÅR fan pengar av mig ifall du tar den... big_smile
Den går frammåt, typ...men avställd osv. Rost och misstänkt motorras på G, perfekt mekobjekt! wink

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Yellow bug!
1 640 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Android skrev:
Vill du ha en Ford Scorpio så kan du hämta en i Stockholm. Du FÅR fan pengar av mig ifall du tar den... big_smile
Den går frammåt, typ...men avställd osv. Rost och misstänkt motorras på G, perfekt mekobjekt! wink

Var typ något sånt jag väntade på. Måste bara citera "Du lär ju inte få någon bil eller köpa för 500kr". Visste väl att det finns folk som så gärna vill bli av med sina bilar wink Fast nu är Stockholm liiite långt bort, men kan fundera på saken wink

Smålänning
7 887 Inlägg
15 juli 2007
Bara till att vänts. Skrotpremien är borta, och man får betala för att bli av med bilen om den inte är helt original, d.v.s om man har t.ex avgassystem från biltema...

Väntar också på att det ska dyka upp bilar för några hundralappar. Lycka till!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Colaberoende
1 219 Inlägg
15 juli 2007
Har du kollat på 402m.com (Boråsdelen)

Kanske finns något där också.

/Ena

Yellow bug!
1 640 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Ena skrev:
Har du kollat på 402m.com (Boråsdelen)

Kanske finns något där också.

/Ena

Tackar för tipset! wink

Sök