5098
Sök

böter för oregistrerat fordon?

bullsmugglare
190 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
go morron gorgare wink

tjejen har precis köpt en fyrhjuling o vi började diskutera vad som händer om man blir tagen av herr polisen.

Den är inte reggad eller något sådant men får köras på vanligt b kort om den vore reggad.
så om man blir stoppad av polisen så lär man väl åka dit för att ha kört ett oregistrerat fordon?

Eller vad är det man åker tid för? nån som vet vad det blir i böter? indraget körkort?

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

preem pump
836 Inlägg
13 juli 2007
nä det är nya regler kring det dära har jag hört
blir man tagen så är det kört
arkebusering på almän plats.
lol

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

bullsmugglare
190 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
hehe ja men då är det ju lugnt=)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
13 juli 2007
har för mig att jag hört böter och bye bye körkortet... men kommer inte exakt ihåg vad det är... men illa är det...

Wankel
1 080 Inlägg
13 juli 2007
lite osäker på vad det blir, men åker man enbart dit på oreggat/avställt fordon så är det 1200:- i böter, vet med egen erfarenhet
man får iaf behålla körkortet efter att ha blivit stoppad 2 gånger tongue
Senast redigerat av StiFf (13 juli 2007)

MDS Västerås

9 108 Inlägg
13 juli 2007
Vill också veta det då man ibland åker med fiddyn till skogen. wink

Eliminator
1 441 Inlägg
13 juli 2007
Oreggat = bara på enskilt avspärrat område.
Då den ej är registrerad skattad eller försäkrad kan det gå riktigt illa.
Böter  är det minsta,,,

//T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

259 Inlägg
13 juli 2007
jag körde ett liknande fordon en mini chopper, och blev tagen, fick brev hem från länsstyrelsen för en vecka sen där dom drog in mitt körkort i 4 månader.

Darth Vader
1 644 Inlägg
13 juli 2007
Detta var ju inna jag fick kortet, men jag åkte dit med moppen och fick bl.a "Framförande av oregistrerad lätt mc", "Vårdslöshet i trafik", "Hastighetsöverträdelse" (52 på 30-väg) och nåt mer. Gick på 2600:-, Så runt 1200 låter ganska rimligt. Klarade lämpet dock

Braaaaap?

1 893 Inlägg
13 juli 2007
bubban skrev:
jag körde ett liknande fordon en mini chopper, och blev tagen, fick brev hem från länsstyrelsen för en vecka sen där dom drog in mitt körkort i 4 månader.

Här gäller det att hålla isär äplen och päron lite grann. wink
Du blev troligtvis av med körkortet pga olovlig körning för att mini choppern klassades som lätt MC eller MC. Kör man ett oregistrerat fordon man har behörighet för, blir det böter.
Man blir av med lämp, eller till och med körkortet om man kör fordon man inte har bokstäver för på körkortet.
Kör man en MC, registrerad eller ej och saknar A-behörighet, så kan man bli av med körkorten man har. Har man inga, så får man inte lämplighets intyg för att ta körkort, på några år om man skulle vilja det.
Man blir ju inte av med körkortet (B-behörighet.) om man kör med sin bil, om den skulle råka ha körförbud, eller? wink

bullsmugglare
190 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
ok, verkar som det blir att skriva ett mail till polisen o höra smile
sen har det väl iof en hel del o göra med var o hur man blir tagen kanske.. postar svaret från polisen (om jag nu får nå) wink

1 893 Inlägg
13 juli 2007
En fyr-hjuling (ATV) går under B-behörigheten, så har ni kk för bil, får ni böter för att ha kört oregistrerat "B-fordon" på almän väg.
Det är vad jag tyder lag texten som, skall bli intressant att se om den avviker från polisens.

Sök