6656
Sök

Tips på Flakelack

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
JAg ska lacka om min bil om ett tag och har bestämt att det ska vara flakelack (om jag inte har bytt bil istället)

Jag funderar på min befintliga färg, svart, med silver flake eller blå flake i.
jag skulle gärna vilja se om det är snyggt först så att jag inte lämnar in bilen på lack och får tillbaka den och inser att det va skitfult.

JAg har suttit och kollat på internet och letat efter bilder på svarta bilar med blå eller silver flake, men har tyvärr inte hittat någon.

Om några har bilder, eller tips på en annan färg osv (behöver inte vara svart bas) så skriv gärna eller lägg upp en bild, alla tips är välkomna

mvh Håkan

Vilket jävla drag :)

782 Inlägg
14 juli 2007
Sitta och kolla på färger på datorn brukar bara bli fel utan beställ färgkartor istället.
Den ända färgkartan jag har beställt var från rogers custom i göteborg och det var över candylack men jag tror att dom har flake och mirra färger också annars så borde dom stora billackgrossisterna kunna få fram något om det inte är så lätt att du går in till en lackerare och pratar lite med honom/henne och kan få fram lite färgkartor.

Varför fundera på att lacka om du kanske ska byta bil?

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
jag kan ändra mig väldigt fort. Jag beställde kjolpaket till min förra 855a, dagen efter jag beställt sålde jag den. när jag sålde kjolpaketet så dröjde det inte länga innan jag hade köpt en ny 850 big_smile

Den här bilen blir det att ha kvar iaf, har funderat och så så räcker pengen till så blir det ombyggnad och lack till vintern men jag vill vara tidigt ute med färgval och fälgval ovs

LillNaisarn
15 juli 2007
varför inte pearl mkt snyggare?
men vilket som så blå eller lila är aldrig fel smile

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
INgen som har några tips? och gärna bilder så man ser hur det ser ut

107 Inlägg
18 juli 2007
här är röd på svart kan ju alltid photoshoppa den blå big_smile

Man lägger svart först och sedan flake i vanliga fall

http://www.paintwithpearl.com/Pearls/userspics/regalred.JPG
Senast redigerat av drzero (18 juli 2007)

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Om man kan photoshop ja, men det kan jag inte tongue

inga fler förslag/tips?

Sök