vilka munstyck har du till webrarna?? altså hela faderullan dom "långa"??
Bestyckningen i förgasarna är - Halsring 40, Erör f16,luftmunstycke 165, huvudmunstycke 170, lågfart 65f8 , acc 40 och pumpventil på 40, nålventil 225.. allt är efter kgs tabell för steg 4 topp med kg5-kam
Nu är en ny topp inköpt med 46 - 38,5 ventiler, planad och portad med dubbla ventilfjädrar och bearbetade förbränningsrum - jämförbar med en kg steg 4...
Fick också med en förstärkt vipparmsbrygga som ska på och så är nya kortade och förstärkta stötstänger på gång ifrån kg...
låter fint de men är de en äkta steg 4a eller nått hemma kokat? isåfall skulle jag säga att de är mer en steg 3a
Klart att det kan vara så men skriver bara som annonsen sade.... Får återkomma med fotton när jag tagit mig en närmare titt.. hursom så var det ett hyffsat pris för topp och vipparmsbryggan... Ska vara en spricka mellan två vattenkanaler men har gått att köra med men planen är att laga
Vet att det är svårt att svetsa gjutjärn men har några toppar att prova på först... blir lite mer projekt .. annars så har jag en likadan topp (om denna skulle vara hemmasnickrad som jag bara behöver sätta dubbla vent fjädrar på... denna är maxportad och det ser proffsigt gjort ut...) nu får man iaf lite valmöjligheter och en förstärkt vipparmsbrygga
Tyvärr så blir det ingen taksänkning eller sektionering eller liknande... Efter att ha sett kompisens warthog67:s amazon vilken är i toppskick så vill man ha min till detsamma... orginal look då fast med 5,5:or, bur och lite annat smått och gott...
flippfront och dyl. ligger tyvärr rätt långt in i framtiden men en vacker dag så
Tycker själv att det vart bättre än innan och det var väll tur att du sett bättre när man inte laggt ner något särskillt krut på den lagningen som inte kommer att synas...
Tackar kimpa, och slutröret är ett kromat 2.5tumsrör som sitter svetsat direkt på slutdämparen... någon tidigare ägare som fixat och tycket att det ser helt ok ut.. synd bara att man lyckades backa in i en sten vid hillclimben så att det vart lite knöggligt
Kul att höra, ska försöka att hålla på lite med den i häljen och dra om all el så att man slipper ett konstant tutande så fort man kopplar in bateriet (säkringarna är urdragna) - både startmotor och tuta hängde sig samtidigt gissar på att han inte gillar att stå still så mycket...
Sedan ska man få av toppen, byta extraktor och bygga ett nytt avgassystem...