hur e dom funtade?

Lady_Milla Alecci's fästmö
15 juli 2007 · 708 Inlägg

Hej kompis, minns du mig?
Vi träffades i somras, jag lekte var dag med dig.
Jag bodde hos er och sov i din säng.
Jag var ute då det var sol men slapp då det blev regn.
Sen kom hösten och vädret blev grått.
Så snabbt ni försvann och glömde en sak....
En kisse ni skaffat behövde ett tak.
Jag väntade och väntade fastän vinden är kall och hoppades att du åter hit komma skall.
Jag är ju faktist liten och behöver er så.
Jag fryser om tassen så den nästan är blå.
Nu är jag trött och somnar snart.
Min färd till himlen tar nu sin start.
Ni hittar till våren en kall liten kropp som dog av längtan och ihjälfruset hopp.

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
940R
15 juli 2007 · 1 567 Inlägg

Handlar det om sommarkatter?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Quantic
15 juli 2007 · 645 Inlägg

Hatar folk som överger sk. sommarkatter... nackskott e lindrigt straff för såna typer mad

fordelvis Ford Racing
15 juli 2007 · 479 Inlägg

Ofan.... Vems katt`??

Ja Just!
ErskPersk Svindåre
15 juli 2007 · 1 433 Inlägg

fin dikt, har du gjort den själv?

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Lady_Milla Alecci's fästmö
15 juli 2007 · 708 Inlägg

de handlar om sommarkatter ja och allmänt hur djur blir behandlade sj har jag räddat 2 katter som hamnat i denna sittsen...men 2 av alla dom som dör ågrund av detta är inte mycket sad de e synd att inte folk tänker längre än halva näsan räcker...

ånej tyvärr e de inte jag som skrivit den ...den va insänd i tidningen idag å jag kunde inte låta bli att klippa ut den eller sluta gråta över den....

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
FreddeK
15 juli 2007 ·

Mmm tyvärr är det så och bara för barnen skall ha något att leka med. usch jag finner inte ord! Väldigt bra skrivet...

Mvh Fredde

Larsson_Power Saabvilde!
15 juli 2007 · 1 708 Inlägg

Jag hatar med folk som gör så, fast jag bor permanent i ett sommarstugeområde, så ser jag inte mycket sommarkatter ändå, tur är väl det, jag skulle göra mej olycklig på den personen..

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Honken_ Klyphuggare
15 juli 2007 · 328 Inlägg

känns som det är lite tvärt om hemma hos mig katterna är hemma på vintern och ute jämt på sommarn.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
GrebyAxel
15 juli 2007 · 524 Inlägg

En katt ska väl för fan kunna klara sej själv? De e väl smarta djur?

Maizer
15 juli 2007 ·

Vafan det är väl inget att böla över? Katter är djur, de ska leva ute. De har alltid levt ute och kommer alltid leva ute. De är rovdjur, vilket betyder att de kan skaffa sin egen mat. Det daltas alldeles för mycket i detta land.

Frippe08 Galen
15 juli 2007 · 849 Inlägg

så kan man inte säga att katter är rovdjur och kan klara sig själva, speciellt inte på vintern.
folk har ju tagit hand om dom hela deras liv likaså dera farföräldrar osv..
det är som att släppa ut en hund i naturen och tror att den ska klara sig bara för att den är som en varg:/

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
blacken
15 juli 2007 ·

Maizer skrev:
Vafan det är väl inget att böla över? Katter är djur, de ska leva ute. De har alltid levt ute och kommer alltid leva ute. De är rovdjur, vilket betyder att de kan skaffa sin egen mat. Det daltas alldeles för mycket i detta land.

skärp dig!. Som alla andra predatorer så måste dom lära sig av sina föräldrar. dessutom tar man ansvar för ett liv så får man se till att man att man tar ansvar för det. Det är ingen dj"""a pryl det handlar om. Det är en hedersak liksom.

Sushikocken Sleeper
15 juli 2007 · 3 084 Inlägg

Maizer skrev:
Vafan det är väl inget att böla över? Katter är djur, de ska leva ute. De har alltid levt ute och kommer alltid leva ute. De är rovdjur, vilket betyder att de kan skaffa sin egen mat. Det daltas alldeles för mycket i detta land.

ja en vildkatt ja men en männsika är ju också ett rovdjur... så då kan vi ju ta en fet amerikansk bortskämd snorunge och kolla hur länge han klarar sig i skogen. En katt tappar ju instinkterna när dem föds med att bli bortskämda.

Senast redigerat av Sushikocken (15 juli 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
blacken
15 juli 2007 ·

Lady_Milla skrev:
Hej kompis, minns du mig?
Vi träffades i somras, jag lekte var dag med dig.
Jag bodde hos er och sov i din säng.
Jag var ute då det var sol men slapp då det blev regn.
Sen kom hösten och vädret blev grått.
Så snabbt ni försvann och glömde en sak....
En kisse ni skaffat behövde ett tak.
Jag väntade och väntade fastän vinden är kall och hoppades att du åter hit komma skall.
Jag är ju faktist liten och behöver er så.
Jag fryser om tassen så den nästan är blå.
Nu är jag trött och somnar snart.
Min färd till himlen tar nu sin start.
Ni hittar till våren en kall liten kropp som dog av längtan och ihjälfruset hopp.

Det är ruggigt vad folk kan vara kalla och dumma. Man kan bara hoppas att dom drabbas av en svår klåda i arslet och deras armar blir för korta.

Lady_Milla Alecci's fästmö
15 juli 2007 · 708 Inlägg

GrebyAxel skrev:
En katt ska väl för fan kunna klara sej själv? De e väl smarta djur?

tama djur klara sig inte själva för dom vet inte vart dom ska ta vägen..skulle du veta vad du skulle göra om din familj försvann en dag å lämnade dig ute i ödemarken uttan något å vintern påväg???

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Lady_Milla Alecci's fästmö
15 juli 2007 · 708 Inlägg

tråkigt att man redan stött på 2 personer här inne som skulle överge ett liv som inte klara sig själv sad

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Kristian_L
15 juli 2007 · 1 893 Inlägg

Tror inte många katter klarar sig själva. Specielt inte om det blir en sträng vinter.
Nu på sommaren ser jag inte min katt på veckor i stöten. (Han var inne idag och åt upp sig, har inte sett han på ca 3 veckor innan det.) Men på vintern är han mest hemma, ligger i källaren i på nån låda, eller kommer upp och stör husse mitt i natten när husse skall upp och jobba om två timmar. wink
Jag har sett han ta flera möss i timman på sommaren, men problemet är att på vintern springer inte mössen omkring lika mycket, så vist svälter katterna ihjäl.Specielt om de inte hunnit bli fullvuxna, som sommar katter i regel inte hinner bli.

EDIT: Stavfels nisse var i farten.

Senast redigerat av Kristian_V (15 juli 2007)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Lady_Milla Alecci's fästmö
15 juli 2007 · 708 Inlägg

Kristian_V skrev:
Tror inte många katter klarar sig själva. Specielt inte om det blir en sträng vinter.
Nu på sommaren ser jag inte min katt på veckor i stöten. (Han var inne idag och åt upp sig, har inte sett han på ca 3 veckor innan det.) Men på vintern är han mest hemma, ligger i källaren i på nån låda, eller kommer upp och stör husse mitt i natten när husse skall upp och jobba om två timmar. wink
Jag har sett han ta flera möss i timman på sommaren, men problemet är att på vintern springer inte mössen omkring lika mycket, så vist svälter katterna ihjäl.Specielt om de inte hunnit bli fullvuxna, som sommar katter i regel inte hinner bli.

EDIT: Stavfels nisse var i farten.

ja på sommaren går de men vintern går de inte...på sommaren springer dom av sig allt dom äter på ett kick och när vintern kommer ha dom inte hunnit äta upp sig om de nu blir lämnade såhär därav inte mycket att ta på....hungrar och fryser ihjäl...

by the way känner igen de där med väckningen fast min gillar såklart göra de när de endast e 1 timme kvar då man sover som bäst tongue

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
herr lilltroll bullsmugglare
15 juli 2007 · 190 Inlägg

fattar inte hur man kan tappa respekten för liv på det viset över huvudtaget... eller är det så att folk är så förbannat okunniga o dumma att dom tror att tama sällskaps djur kan klara sej hur som helst?

kan inte förstå hur man bara kan kasta ut dom o skita fullt i om dom kommer klara sej eller inte..

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang