3293
Sök

hur e dom funtade?

Alecci's fästmö
708 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
nä inte jag heller sad

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

Proljece?
1 464 Inlägg
15 juli 2007
Hittade en sommarkatt i lördes lite synd fick ungar inga överlevde funderade på att skjuta den men en grann flicka ville ta hand om den som tur va ... mager liten stackare.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Muttley
15 juli 2007
synd om sommarkatter.
faktiskt borde även säljaren utav kattungarna försöka få en liten koll på vad de är för ny ägare som tar över katten. skulle aldrig få för mig att skada mina katter på de viset att kasta ut dem.  min äldsta katt är  ca 2 år, är en katt som springer både utomhus och inomhus, men kunde inte ta med henne för jag ville inte låsa in henne i lägenhet när hon är van vid att sprigna hur som helst.
min andra katt som alltid sitter med mig vid datorn nu är typ 9 veckor. han skulle aldrig klara sig själv om jag lämnat honom, skulle jag åkt ut i skogen och släppt han skulle han varit död inom några veckor för han är så skygg för möss också...
och min äldsta katt skulle säkert dött efter en vecka för hon är livrädd för insekter småfåglar och möss.

dikten var då fin minsann.
undrar hur många katter som får lida pga barn som inte förstår...

Skogs Arbetare
413 Inlägg
15 juli 2007
faan vad surt med människor som tror att alla djur klarar sej, då på vintern, visst dom kanske vad vilda och klarade sej bätre om dom inte var uplärda av oss människor, då säger jag nu att alla kanske inte skulle d, men ändå, varför ta risken, då kan vi ju ta alla stockholmare och sätta på..?? ja, typ, uppe i lappland, inte faan skulle dom hitta seveneleven eller tunnelbanan där uppe.....

Go For It!!

Alecci's fästmö
708 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
jag ha ju som sagt räddat en sommarkatt i sommar iaf smile hon har fått ett bra hem å jag ha sett bilder på henne med..hon ha blivit stor å fin redan big_smile
och även har vi tagit hand om en för många år sen smile han var hos oss i över 9 år big_smile

SR20 Spirit
335 Inlägg
15 juli 2007
Quantic skrev:
Hatar folk som överger sk. sommarkatter... nackskott e lindrigt straff för såna typer mad

+1 !!!

410 Inlägg
15 juli 2007
är helt emot det där med att överge katter på vitern. Men där jag bor verkar katterna inte ha problem att släpa hem möss. Hade en katt (som nu tyvär är borta den kom inte hem en dag antagligen överkörd eller stulen) som brukade titt som tätt komma hem med döda möss i käften eller en död fågel unge och lämna den vid dörrmattan så man skulle se den. Den tog med sig en levande en gång för att leka med, fast klantig som han var så smet jäveln iväg och det var lite jobbigt att få tag på den.

Den katten som jag har nu var en övergiven katt som jag hitta i vintras tanig som fan och med bruten svans den var inte ens ett halvår när jag hitta den. Den har iallafall inga problem med att ta hem möss. Den hade tillochmed lämnat en död mus åt mig inne i min förra bil som jag råkade sätta mig på.

Alecci's fästmö
708 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
nä på sommaren är de lätt att få tag i mat men vintern e de inte de...kallt å maten sover eller gömmer sig under marken å gott om fåglar finns de ju inte heller så...de e om dom har tur...

*GULAN*
647 Inlägg
15 juli 2007
Fy vad jag hatar sånna människor som inte bryr sig.. Jag och sambon hittade en katt för ca 2 månader sen.. Han var så mager man kände hans revben och ryggrad.. Jag var nästan rädd att han skulle dö..
Men vi tog hem han. När vi hade han hemma hos oss i 2 veckors tid låg han bara och sov hela tiden...
Vi ordnade ett bra hem hos min kompis då jag är alergisk och inte kunde ha kvar han..

Nu efter avmaskning och mycket mat med vitaminer har han blivit en liten knubbis som bara vill leka och kela...

Tycker att det är bra att det finns människor med hjärtat på rätt ställe!!!

Alecci's fästmö
708 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
mr_persiano skrev:
Fy vad jag hatar sånna människor som inte bryr sig.. Jag och sambon hittade en katt för ca 2 månader sen.. Han var så mager man kände hans revben och ryggrad.. Jag var nästan rädd att han skulle dö..
Men vi tog hem han. När vi hade han hemma hos oss i 2 veckors tid låg han bara och sov hela tiden...
Vi ordnade ett bra hem hos min kompis då jag är alergisk och inte kunde ha kvar han..

Nu efter avmaskning och mycket mat med vitaminer har han blivit en liten knubbis som bara vill leka och kela...

Tycker att det är bra att det finns människor med hjärtat på rätt ställe!!!

You are a true friend of animals smile gillar dessa människor med hela mitt hjärta smile

671 Inlägg
15 juli 2007
kan nån kort beskriva vad som skiljer en sommarkatt från vanliga katter?? är det en kattunge som man har "hittat" över sommaren eller nån annans katt eller vad?

Second is the first loser

150 Inlägg
15 juli 2007
Maizer skrev:
Vafan det är väl inget att böla över? Katter är djur, de ska leva ute. De har alltid levt ute och kommer alltid leva ute. De är rovdjur, vilket betyder att de kan skaffa sin egen mat. Det daltas alldeles för mycket i detta land.

eller hur!

141 Inlägg
15 juli 2007
håller med om att kattförsäljar borde kolla upp vem dom säljer kattungar till... och katter klarar sig inte en vinter utan hem... fattar inte hur folk funkar ibland, hundar är oxå rovdjur men inte fan finns det sommar hundar. katter är fan minst lika gulliga

Alecci's fästmö
708 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
kohler skrev:
kan nån kort beskriva vad som skiljer en sommarkatt från vanliga katter?? är det en kattunge som man har "hittat" över sommaren eller nån annans katt eller vad?

de skiljer inget en katt är en katt men de finns några människor som tänker vi har en katt över sommaren så få barnen nått å leka med så skaffar dom sig en kattunge vips e sommaren slut och de sticker hem...och lämnar katten som då kanske bara e 2 månader gammal....de är en katts öde och det kallas för sommarkatt för den överlever bara under sommaren och fryser eller hungrar ihjäl under hösten/vintern....

*GULAN*
647 Inlägg
15 juli 2007
kohler skrev:

det finns människor som skaffar en kattunge för att den är så söt och gullig. Eller vill ha katten på sitt sommar ställe. Efter ett tag så vill dom inte ha katten kvar och kastar ut katten! Det förekommer mycket på sommaren...

Klyphuggare
328 Inlägg
15 juli 2007
kohler skrev:

Det är även ett radioprogram på P3. Sommarkattzi

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

671 Inlägg
15 juli 2007
Honken_ skrev:
kohler skrev:

Det är även ett radioprogram på P3. Sommarkattzi

Hehe jo det lyssnar man på på jobbet smile

Second is the first loser

455 Inlägg
15 juli 2007
Mjo som sagt de finns folk till allt f*n!!! sad

Maizer
15 juli 2007
Lady_Milla skrev:
tråkigt att man redan stött på 2 personer här inne som skulle överge ett liv som inte klara sig själv sad

Men din idiot, jag skulle ALDRIG göra det, men daltandet är så jävla onödigt då de faktiskt klarar sig själva.

Administratör
11 968 Inlägg
15 juli 2007
Maizer skrev:
Lady_Milla skrev:
tråkigt att man redan stött på 2 personer här inne som skulle överge ett liv som inte klara sig själv sad

Men din idiot, jag skulle ALDRIG göra det, men daltandet är så jävla onödigt då de faktiskt klarar sig själva.

Hur många gånger fler måste jag säga till dig att hetsa ned och inte ta till personangrepp?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök