hur e dom funtade?

Maizer
16 juli 2007 ·

chrizz skrev:

Maizer skrev:

Lady_Milla skrev:
tråkigt att man redan stött på 2 personer här inne som skulle överge ett liv som inte klara sig själv sad

Men din idiot, jag skulle ALDRIG göra det, men daltandet är så jävla onödigt då de faktiskt klarar sig själva.

Hur många gånger fler måste jag säga till dig att hetsa ned och inte ta till personangrepp?

Jag vet inte, fler än 1 tydligen?
Nej jag blev alltså utsatt för ett onödigt påstående här som säger att jag skulle lämna en katt ute på gatan. När då en person kan komma med ett sådant påstående utan att veta någonting, tycker iaf inte jag att personen är allt för smart.

Hool
16 juli 2007 · 1 067 Inlägg

Fan ta alla vildkatter och kattägare som bara släpper ut kräket vind för våg sommar som vinter.

Och ett dubbelt FU till alla som skaffar och dumpar sommarkatt..

Fan less på kattslagsmål på tomten på vårarna.. kattskit och kattpiss på uteplats och i sandlåda och i barnvagnen osv osv..

Och alla jävla kattägare som menar att det är fullt naturligt och kattkräken har minsann rätt att skita överallt..

Har man sitt residens på landet och man har problem med möss/sork så är det ok..

Men i sta'n håll kattkräket inne.

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Maizer
16 juli 2007 ·

Quantic skrev:
Hatar folk som överger sk. sommarkatter... nackskott e lindrigt straff för såna typer mad

Nackskott för att lämna ett djur utomhus, som egentligen hör hemma utomhus? Nu tar du väl i så du skiter på dig?

Android
16 juli 2007 · 892 Inlägg

Folk verkar inte bry sig om djur alls längre verkar det som, men jag blir verkligen glad när jag ser/läser om de som gör det. Jag tror en del behöver sluta vara så naiva och sluta ljuga för sig själva. Det där om att katter klarar sig själv utomhus och bör vara det är ren och skär okunskap, alternativ dummhet. Ni som känner er träffade kan ju ta åt er...

EDIT:

Nackskott för att lämna ett djur utomhus, som egentligen hör hemma utomhus?

Nu får du ge dig. Att katter skulle höra hemma utomhus upphörde den dag då någon skaffade en katt som husdjur och tog in den, annars skulle det väl vara samma visa med människor? Det finns inte vilda tamkatter naturligt längre. De är avlade för att vara husdjur och har evolverat som det, till skilldnad från lodjur t ex. Jag läste faktist en artikel i DN idag, som mer eller mindre bekräftar det jag säger. Du kan säkert hävda att det står där att katter faktist är mindre "tama" än andra husdjur, men berätta då för mig hur en katt som är född och uppvuxen med mat i en skål och skydd från väder och vind kunna fånga en mus, då dessa jaktsinnen aldrig har blivit utvecklade?

Senast redigerat av Android (16 juli 2007)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Lindberg88
16 juli 2007 · 1 418 Inlägg

Nackskott är det enda rätta.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Muttley
16 juli 2007 ·

Maizer skrev:

Quantic skrev:
Hatar folk som överger sk. sommarkatter... nackskott e lindrigt straff för såna typer :mad:

Nackskott för att lämna ett djur utomhus, som egentligen hör hemma utomhus? Nu tar du väl i så du skiter på dig?

de är du som bör finna lite kunskap i området, aldrig haft ett husdjur ?
katter som bor inne kan inte klara sig ute så är de helt klart. pluss att de får sin mat,

de är precis samma sak med dig , din mamma ställde mat på bordet varenda dag till dig när du var liten ??
men din mamma har kunnat lära dig att göra mat själv vi klan itne lära en katt att jaga....

loudness
16 juli 2007 · 4 554 Inlägg

tråkigt med folk som inte kan hantera husdjur, en katt kan utan problem klara sig ute på egen hand och överleva om man behandlar den rätt och inte matar den med 1paket kattmat varje dag och låter den vara inne jämnt, vi har 2katter som är ute lika mycke som inne och märker dom att vi reser bort en vecka eller 2 så tar dom med semester, kommer man hem så är dom borta på egna äventyr och kommer tillbaka rätt som det är. katter är överlevare men dom får inte tappa bort instinkten om att kunna jaga själva. sen är det inget som säger att man ska överge ett djur för de men vet av erfarenhet en katt som några grannar hade som sommarkatt intill våran sommarstuga och den kom tillbaka sommaren efter och va stor och fin och va minst lika mysig som den va när den övergavs, dom behöll den sen..

Lady_Milla Alecci's fästmö
16 juli 2007 · 708 Inlägg

jo men då ha den nog hittat ett annat boende såd en hade väl tur fr annars hade den no inte varit stor å fin som du säger....

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
loudness
16 juli 2007 · 4 554 Inlägg

Lady_Milla skrev:
jo men då ha den nog hittat ett annat boende såd en hade väl tur fr annars hade den no inte varit stor å fin som du säger....

beror på vad dom äter, en sork är mat länge. katter kan t om ta harar om dom är tvungna

Android
16 juli 2007 · 892 Inlägg

loudness skrev:

Lady_Milla skrev:
jo men då ha den nog hittat ett annat boende såd en hade väl tur fr annars hade den no inte varit stor å fin som du säger....

beror på vad dom äter, en sork är mat länge. katter kan t om ta harar om dom är tvungna

Det tror jag säkert, om deras jaktinstinkt är välutvecklad, men inte är det nån stor katt som kommer tillbaka efter det. Jag tror ju inte nått fetto får tag på nån hare, än mindre sork, så katten får nog hålla sig rätt vältränad och slank om den ska få tag på någon hare. Har du t ex sett några lejon som varit riktiga svullon? Nä katten har troligtvis hittat nån som gett den mat och klappat den och på så sätt blivit rund och glad.
Dessutom, katter som spenderar en längre period utomhus kan blir rätt så förvildade om de inte har nån kontakt med människor, och är inte "goa och keliga" när, och om, de kommer tillbaka. Det finns hur många exempel som helst på när man försökt fånga in förvildade katter, och det är inte alltid helt lätt. De blir jäkligt skygga.

Men det är klart det finns lyckliga historier om katter som klarar sig, men det kan även gå dåligt. För en katt som är van att leva inomhus som irrar bort sig i kvarteret kan det gå illa, om det inte finns folk som tar hand om den...
Är den å andra sidan van vid utelivet, och har någonstans att komma hem till ifall den är hungrig, blöt och frusen, då tror jag katten trivs mycket bra, som dina verkar göra. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
xorox_88 Smack that ass!!
16 juli 2007 · 2 953 Inlägg

fattar inte varför folk skaffar katter bara för att ha dom på sommarn om dom ska ha en katt så ska dom ju fan ha den på vintern oxå tycker jag iaf

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
loudness
16 juli 2007 · 4 554 Inlägg

Android skrev:

loudness skrev:

Lady_Milla skrev:
jo men då ha den nog hittat ett annat boende såd en hade väl tur fr annars hade den no inte varit stor å fin som du säger....

beror på vad dom äter, en sork är mat länge. katter kan t om ta harar om dom är tvungna

Det tror jag säkert, om deras jaktinstinkt är välutvecklad, men inte är det nån stor katt som kommer tillbaka efter det. Jag tror ju inte nått fetto får tag på nån hare, än mindre sork, så katten får nog hålla sig rätt vältränad och slank om den ska få tag på någon hare. Har du t ex sett några lejon som varit riktiga svullon? Nä katten har troligtvis hittat nån som gett den mat och klappat den och på så sätt blivit rund och glad.

hehe sa inte att den va överviktig:D menade fullvuxen men men hela iden med sommarkatter är dumt

Maizer
16 juli 2007 ·

www.peta.com , meet your match today

Lady_Milla Alecci's fästmö
17 juli 2007 · 708 Inlägg

de kanske inte hörde hit men ok.....

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Mankan1978 Son Of Murphy
17 juli 2007 · 782 Inlägg

Har läst den där dikten förr, och blir tårögd varje gång! Den är så fin...
Nackskott är för lindrigt! Släng ut dom jävlarna i skogen utan mat eller någonting! Inga kläder eller så! Fy FAN!!!
Har två katter själv, skulle ALDRIG kunna tänka mig göra något dyligt!!!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Opelmadness German cars, quality and beyond
17 juli 2007 · 8 197 Inlägg

Maizer skrev:

Quantic skrev:
Hatar folk som överger sk. sommarkatter... nackskott e lindrigt straff för såna typer mad

Nackskott för att lämna ett djur utomhus, som egentligen hör hemma utomhus? Nu tar du väl i så du skiter på dig?

Måhända att djur hör hemma utomhus. Men inte om man tar dom från mamman när dom är nån månad gamla och börjar föda upp dom själv.
Då är man helt plötsligt mamman själv!
Kattungar ser upp till dig, det är du som ger dom mat, husrum och kärlek.
När man kliar eller smeker en katt så motsvarar det mammans tvättande. Det är därför dom kurrar och mår gott. Katten tror: "Mamma har tid för mig". Kanske låter löljligt för folk som inte fattar, men så är det.

Min katt Bosse är säker här hemma hos mig iaf. Honom lämnar jag aldrig! smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
blacken
18 juli 2007 ·

Man kan säga som Kineserna. " Den som inte tycker om katter, var en råtta i ett tidigare liv"

Lady_Milla Alecci's fästmö
18 juli 2007 · 708 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Maizer skrev:

Quantic skrev:
Hatar folk som överger sk. sommarkatter... nackskott e lindrigt straff för såna typer mad

Nackskott för att lämna ett djur utomhus, som egentligen hör hemma utomhus? Nu tar du väl i så du skiter på dig?

Måhända att djur hör hemma utomhus. Men inte om man tar dom från mamman när dom är nån månad gamla och börjar föda upp dom själv.
Då är man helt plötsligt mamman själv!
Kattungar ser upp till dig, det är du som ger dom mat, husrum och kärlek.
När man kliar eller smeker en katt så motsvarar det mammans tvättande. Det är därför dom kurrar och mår gott. Katten tror: "Mamma har tid för mig". Kanske låter löljligt för folk som inte fattar, men så är det.

Min katt Bosse är säker här hemma hos mig iaf. Honom lämnar jag aldrig! smile

ja så e de faktist och dessutom kattmamma e med uppvuxen så... så jag tror ändå inte att de skulle få den "naturliga" uppfostarn att klara sig i de vilda..katter ha varit tamdjur länge nu så instinkter börjar nog att försvinna gradvis....men som du säger vi tar på oss rollen å då ska man ta ansvar för den med...!

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Lady_Milla Alecci's fästmö
18 juli 2007 · 708 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Har läst den där dikten förr, och blir tårögd varje gång! Den är så fin...
Nackskott är för lindrigt! Släng ut dom jävlarna i skogen utan mat eller någonting! Inga kläder eller så! Fy FAN!!!
Har två katter själv, skulle ALDRIG kunna tänka mig göra något dyligt!!!

Håller med dig...

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Lady_Milla Alecci's fästmö
18 juli 2007 · 708 Inlägg

blacken skrev:
Man kan säga som Kineserna. " Den som inte tycker om katter, var en råtta i ett tidigare liv"

hahahaha:D

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang