loudness skrev:
Lady_Milla skrev:
jo men då ha den nog hittat ett annat boende såd en hade väl tur fr annars hade den no inte varit stor å fin som du säger....
beror på vad dom äter, en sork är mat länge. katter kan t om ta harar om dom är tvungna
Det tror jag säkert, om deras jaktinstinkt är välutvecklad, men inte är det nån stor katt som kommer tillbaka efter det. Jag tror ju inte nått fetto får tag på nån hare, än mindre sork, så katten får nog hålla sig rätt vältränad och slank om den ska få tag på någon hare. Har du t ex sett några lejon som varit riktiga svullon? Nä katten har troligtvis hittat nån som gett den mat och klappat den och på så sätt blivit rund och glad.
Dessutom, katter som spenderar en längre period utomhus kan blir rätt så förvildade om de inte har nån kontakt med människor, och är inte "goa och keliga" när, och om, de kommer tillbaka. Det finns hur många exempel som helst på när man försökt fånga in förvildade katter, och det är inte alltid helt lätt. De blir jäkligt skygga.
Men det är klart det finns lyckliga historier om katter som klarar sig, men det kan även gå dåligt. För en katt som är van att leva inomhus som irrar bort sig i kvarteret kan det gå illa, om det inte finns folk som tar hand om den...
Är den å andra sidan van vid utelivet, och har någonstans att komma hem till ifall den är hungrig, blöt och frusen, då tror jag katten trivs mycket bra, som dina verkar göra.