Automatisk antenn?

Spawner
28 september 2005 · 505 Inlägg

Hejsan, nu är det så att morsan min har köpt en ny bil, en Hyundai Accent - 01
Och hon vill byta stereon som är en bandare till en cd stereo.. cd stereon har hon haft sen tidigare, kanske 6 år gammal...
Frågan är: Antennen åker upp automatiskt när man sätter på stereon, fungerar det med vilken stereo som helst? Eller måste det vara någongslags speciell stereo för att antennen ska ploppa upp?

Tack på förhand! smile

Senast redigerat av Spawner (28 september 2005)

Calibra Turbo 4x4
TT-Avant
28 september 2005 · 6 851 Inlägg

Det skall funka på de flesta nya cd spelare. Iaf. de som har minst en lågnivå utgång..
Förmodar att du har ISO i bilen..

Senast redigerat av Tiaz (29 september 2005)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
parayaCar
28 september 2005 · 424 Inlägg

På dom stereo jag har monterat har de funnits en utgång märkt "power antenna"

/paya

**// Toyota \\**
CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
28 september 2005 · 74 Inlägg

Eller kallat "Remote" Blåvit kabel om jag inte minns fel

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
parayaCar
29 september 2005 · 424 Inlägg

nej nej, remoten styr på- och avstängning av slutsteg.

**// Toyota \\**
parayaCar
29 september 2005 · 424 Inlägg

eller jo med närmare eftertanke så borde man kunna koppla den där likasåbra tongue

**// Toyota \\**
Jimmy Palmblad
29 september 2005 · 19 Inlägg

Tiaz skrev:
Det skall funka på de flesta nya cd spelare. Iaf. de som har minst en lågnivå utgång..
Förmodar att du har ISO i bilen..

Bör finnas Iso på just denna modell då jag tror dom började med iso efter 99 årsmodell, MEN på deras andra modeller har dom INTE LÄRT SIG ÄN...............vad iso är.....

TT-Avant
29 september 2005 · 6 851 Inlägg

Jimmy Palmblad skrev:

Tiaz skrev:
Det skall funka på de flesta nya cd spelare. Iaf. de som har minst en lågnivå utgång..
Förmodar att du har ISO i bilen..

Bör finnas Iso på just denna modell då jag tror dom började med iso efter 99 årsmodell, MEN på deras andra modeller har dom INTE LÄRT SIG ÄN...............vad iso är.....

Men bilaen va från -01 och den andra spelaren ca6år gammal. om den nu är det så borde ju 6år från nu bli runt -99. finns där inte iso då tros?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
parayaCar
29 september 2005 · 424 Inlägg

ISO har kabel för power antenna, åtminstone den man köper på clas ohlson tongue

**// Toyota \\**
Jimmy Palmblad
29 september 2005 · 19 Inlägg

Tiaz skrev:

Jimmy Palmblad skrev:

Tiaz skrev:
Det skall funka på de flesta nya cd spelare. Iaf. de som har minst en lågnivå utgång..
Förmodar att du har ISO i bilen..

Bör finnas Iso på just denna modell då jag tror dom började med iso efter 99 årsmodell, MEN på deras andra modeller har dom INTE LÄRT SIG ÄN...............vad iso är.....

Men bilaen va från -01 och den andra spelaren ca6år gammal. om den nu är det så borde ju 6år från nu bli runt -99. finns där inte iso då tros?

Jag pratar om Iso i bilen, inte på stereon.

Xoff Volvo tönt... =)
1 oktober 2005 · 2 344 Inlägg

parayaCar skrev:
nej nej, remoten styr på- och avstängning av slutsteg.

remoten är som standard till för just el antennen... det va vi biljuds freak som fick för oss att använda den just till våra steg... wink

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
parayaCar
1 oktober 2005 · 424 Inlägg

jaså okej visste inte, på iso lågnivå finns det dock utgång speciellt för slutsteg.

**// Toyota \\**
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang