7297
Sök

sola i bilen

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
hm en fundering jag och en kompis hade idag.
när man kör bil och solen lyser som en tok rakt in i bilen så satt vi och tänkte på om solen har samma effekt då den går igenom rutan eller om strålarna studsar tillbaka på rutan?
om dom går igenom så skulle de ju betyda att man blir solbränd när man sitter i bilen och solen lyser. någon som vet?

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
16 juli 2007
Jag brukar bli solbränd när jag sitter i bilen. Undrar hur det kommer bli när man sitter i lastbil, lär ju bli choklad brun.

Lev livet, det kan ta slut fort

Leg. Spådam
816 Inlägg
16 juli 2007
Strålarna bryts och reflekteras ju på ett sätt som gör att det tar 47 miljoner år att bli solbränd genom en ruta. Men liiiite av UV-strålarna kommer igenom, men det blir inte mycket till bränna.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Merclone skrev:
Strålarna bryts och reflekteras ju på ett sätt som gör att det tar 47 miljoner år att bli solbränd genom en ruta. Men liiiite av UV-strålarna kommer igenom, men det blir inte mycket till bränna.

tackar smile någon här som är lastbilsförare som lyckats få bonnabränna då wink

mickenyman.se
687 Inlägg
16 juli 2007
Ää ja säger så här.. en del brukar ha neon i taket ja ska fan ha solarie rör i taket smile

NissanMotorsport
16 juli 2007
de är ju så raggarbränna kommer, raggarbränna = sitter me ena handen på ratten.. då blir bara den brun.. så kolla runt om ni ser nån som bara är brun på vänsterarmen, har ju oftast den på ratten, så har den raggarbränna lollol
Senast redigerat av SupraDupraFly (16 juli 2007)

DFFL
9 020 Inlägg
16 juli 2007
Jag är lite brunare på vänster arm än på höger.
Rutan nere och armen hänger på "dörrkanten" (Innanför rutan tongue ingen kromad armbåge).

EDIT:
Jag är lastbilschaufför.
Senast redigerat av FireTraXX (16 juli 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 554 Inlägg
16 juli 2007
byter ni rutorna mot plexiglas så går uv strålarna igenom och vips så blir ni bruna;)

455 Inlägg
16 juli 2007
FireTraXX skrev:
Jag är lite brunare på vänster arm än på höger.
Rutan nere och armen hänger på "dörrkanten" (Innanför rutan tongue ingen kromad armbåge).

EDIT:
Jag är lastbilschaufför.

hihi de brukar de bli på min högra arm när ja har ner vevat big_smile de bränner på ganske gutt:)

Sök