PERFORMANCE by EM skrev:
Echelon skrev:
Delerium skrev:
Där satt den faktiskt även fast jag inte kan avgöra vilken av dom som är bäst!
Just nu är det givet, Volvo. GM har förstört allting och det tror jag väll ändå dem flesta Saab ägare håller med om, eller?

men det dröjjer väll inte länge innan volvo får sin del av kakan utan dom lönnfeta jänkarna

haha, har redan hänt.. bara det att folk bryr sig inte när de pillar och ändrar hos volvo... ja menar v40/s40.. en mitsubishi i volvoskal... Eller de nya v8 motorerna?! Vaddå jänkestil?! och för att inte tala om nya v50 samt den kommande v70 som har fått ärva baklucka mm från Focus.. men där hör man ingen som klagar?!
Ja visst kan man tycka att s/v40 är mitsubishi men de e därför det håller också,de inga biliga saker som i en saab där du för en 9-3aero får pröjsa ut nästan 300.000 och för en s eller v40 nästan hundra tusen mindre...Men växellådan går ju inte sönder som på saab,mycket mer komfort,mera trimm vänligare plus mycket mer.E.M PERFORMANCE
Volvo är knappast trimmvänligare än Saab (om du har bevis så gärna, men annars så tror jag det är ganska lika), men jag håller med om att v40/s40 är mer trimmvänlig än den vanliga volvon då det är en mitsubishi motor i den...
Och ja, komforten är bättre i volvo, det är därför jag inte kör en volvo, fick nyligen en son och då gick man ju i tankarna på en v70/855 då jag tycker den är den snyggaste volvon som gjorts, kollade även på en v40 men de är alldeles för trista att köra, jag gillar volvo men som sagt de saknar det där lilla extra som saab har... för att citera Top Gear (dock om og900) "Build like a merc(mercedes), Safe as a Volvo and sooo much cooler then a BMW"
Saab är roligare, sportigare och även säkrare, så bättre kan det inte bli, men om inte man skulle haft saab så skulle det blivit volvo helt klart

Sedan så är inte växellådorna på saab dåliga längre, visst på de gamla modellerna var de det, men nu håller de samma klass som vilken annan bil som helst, men precis som BMW, och andra lite roligare bilar så blir de hårt körda på de starkare modellerna som Aero, därav slitaget på växellådorna. Det är samma sak på volvo 740 (vilket jag tycker är den sista "roliga" volvon med sin bakhjulsdrift), där ska man också se upp med växellådorna på de lite starkare modellerna..