1221
Sök

Vad för rör på 960 för att få "lagom" ljud?

145 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Vet att det inte finns nått "bol ont" system för dom bilarna men vad ska man kunna använda sig av?, har sett ett par som kört med 3" hela vägen men det låter lite mycket tycker jag, Så läste jag nått om att man kan bara byta ut sissta ljuddämparen istället mot nån 3" så blir det lagom.

SSS -12
3 217 Inlägg
18 juli 2007
Byter du bara sista så kommer du bara märka en mindre skillnad...

Montera istället ett 2,5" system från katten plus någon småcool slutdämpare, min låter ganska mycket med det jag har, men jag kan å andra sidan sätta i insatsen i slutburken och därav få bilen att låta skrämmande lite men ändå aggressivt när man är uppe i varv! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
18 juli 2007
Fuckface skrev:
Byter du bara sista så kommer du bara märka en mindre skillnad...

Montera istället ett 2,5" system från katten plus någon småcool slutdämpare, min låter ganska mycket med det jag har, men jag kan å andra sidan sätta i insatsen i slutburken och därav få bilen att låta skrämmande lite men ändå aggressivt när man är uppe i varv! smile

så vit jag vet så sitter det redan 2.5 tum på 960n...!!  men ta bort dämparen innan axeln och ersätt med rör.....!! kommer låta gott....+ öppet filter...!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

145 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
orginal sitter det redan det ja så det är ingen större mening att sätta på ett som är lika stort tongue
3" måste man gå upp till om det ska löna sig.

Det är sissta dämparen som dämpar mest, det är en sådan stor "platt" dämpare som t:ex V70 och nyare bilar har.

har provat att koppla bort luftburken och köra direkt med luftmassemätaren men det lät inget, var iprincip tyst, enda man hörde var smått sugljud när man började trycka till p gasen men sedan försvann det så öppet filter ger inget alls.

Jag provade även det när jag hade min 740 och det lätt mycket mer så det är inte alls samma på 960.
Senast redigerat av zoddan (18 juli 2007)

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
18 juli 2007
ok.....!! montera 3 tum  ifrån katten då....!! och en dämpare ...!! då kall det allt murra gott...!! eller behåll 2.5 å bort med den bakre....!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

1 418 Inlägg
18 juli 2007
byt ut sista dämparen mot en 3 tums simon smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

145 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
vem säljer simon dämpare? är inte så hemma i alla märken och vem som säljer vad tongue

2 271 Inlägg
145 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
sen antar jag att ingen har koll på hur man ska montera en sådan?

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juli 2007
zoddan skrev:
Vet att det inte finns nått "bol ont" system för dom bilarna men vad ska man kunna använda sig av?, har sett ett par som kört med 3" hela vägen men det låter lite mycket tycker jag, Så läste jag nått om att man kan bara byta ut sissta ljuddämparen istället mot nån 3" så blir det lagom.

E la en v6a i den bilen tryck ta bort sista dämparen kommer låta mysigt.

Svetsa annars fast din simons dämpare?
Senast redigerat av haxer (18 juli 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
18 juli 2007
Bygga eget kan vara ett alternativ eller kontakta Ferrita för en special lösning, typ twinpipe 3 tums. Skulle låta jättemumma.

Lev livet, det kan ta slut fort

11 Inlägg
18 juli 2007
haxer skrev:
E la en v6a i den bilen ?

Inte alls!!! Rak sexa!!! Och om jag inte missminner mej så är det inte 2½" utan 2,25" orginal. Skulle nog fungera bättre med en 2½" fullflödesburk längst bak, blir väl risk att det blir lite flåsigt ljud annars....

//David

Etanol - Gör både bilen och miljön gott!!

145 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Det är en Rak 6a ja som Nybbe sa

har ingen möjlighet till att svetsa eller sådana saker sad

145 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Funderar på att prova ersätta mellandämparen med ett rör och bara köra med en dämpare se hur det låter, man sparar pengar iaf smile

men om det skiter sig så blir det dit med den igen och sedan byta den sissta, problemet blir bara att fixa på en annan på röret eftersom det slutar mitt i en vinkel efter bakaxeln.

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
1 augusti 2007
2,5" system (orginal tydligen) och byt sista dämparen mot 3" rakt rör. lyssna på ozzy86an s filmer hur det låter.

/Street

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
3" sen räcker väl v6an till ljud? smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

145 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
street skrev:
2,5" system (orginal tydligen) och byt sista dämparen mot 3" rakt rör. lyssna på ozzy86an s filmer hur det låter.

lite gammal tråd nu men iaf.

ozzy86an har ju ingen 960 så varför ska jag lyssna på hur hans låter? är ju inte ens samma motor så ljudet kommer bli helt annorlunda...

Sök