Snåla människör

conkers
19 juli 2007 · 15 Inlägg

Jag nyligen köpt en Beach Buggy (till min son) tjejen jag köpt den från har skulder så jag ska betala 4500kr till en som hon är skydig pengar till.

Kom överens om detta vid midsommar, och hennes bror kom först igår (18 Juli) med reg. papprer, hon hade också lägt in inbetalningslapp från vägverket för reg. hållningsavgtift av 35kr. Den som är registrerade ägare vid ingång av juli ska betala detta.... hon har skrivit datum för överlåtelse till 25:e Juni. VV kommer endå att skriva över den när dom får in papprarna (imorrn tröligen) och då bli det detta datum som gäller eftersom det har gått längre än 10 dagar.
Då kommer hom att får en påminnelse och kommer att var syldig till att betala endå. Men undrar vad händer om hon skiter i det..... kommer jag att få någan skattelapp när jag påställa den.....??

Enklast skulle bli om jag betala denna ynkligt 35kr... med princip sak är det visst..... och jag giller inte hennes stil med detta...... lite elakt av mig, men jag slängde inbetalningslapp.... och får lite glädje av att hon kanske få en påminnelse med 100kr extra tillagt.

Är jag så elakt.... vad tror du...?? Vad skulle du har gjört?

Blev så irriterade bara att hon forsökte att kommer undan med detta med att skriva en datum i juni......

Vissa folk.....

Conk.

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!
Groggmugg Beredare
19 juli 2007 · 561 Inlägg

Väldigt många som gör så..... hmm

Jag har varit med om tvärtom.... Killen som köpte min bil lovade att betala skatten vid påställning och då fick min morsa skattelappen som vi då skickade till han... Sen fick vi påminnelse efter påminnelse.... Fick ringa han att han får betala den nu för annars kommer morsan ikläm.... Det blev till sist att jag själv fick betala för att rädda morsan.... Vilken skitstövel... mad

Risken e att hon aldrig betalar den så du får nog betala dessa 35kr själv... Tyvärr... wink

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
conkers
19 juli 2007 · 15 Inlägg

Kollade upp detta med vv, tydligen kommer dom inte att skicka ut en påminnelse till henne eftersom det är så liten belopp.... men så fort jag påställa kommer jag att få en skattelapp vilket fall som helst....
Ingen påminnelse till henne allså... och ingen inkasso krav heller... suck!  Men jag slippa lägger ut 35 spänn... som kommer att bli nice på McDonalds sen...

he he...

Conk.

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!
loffe007
19 juli 2007 · 905 Inlägg

Groggmugg skrev:
Väldigt många som gör så..... hmm

Jag har varit med om tvärtom.... Killen som köpte min bil lovade att betala skatten vid påställning och då fick min morsa skattelappen som vi då skickade till han... Sen fick vi påminnelse efter påminnelse.... Fick ringa han att han får betala den nu för annars kommer morsan ikläm.... Det blev till sist att jag själv fick betala för att rädda morsan.... Vilken skitstövel... mad

Risken e att hon aldrig betalar den så du får nog betala dessa 35kr själv... Tyvärr... wink

okey? varfrö skulle din mor betala skatt på en bil hon inte äger? lät mysko?

Sokrates Eliminator
19 juli 2007 · 1 441 Inlägg

DEt är den som står som ägare på fordonet vid förfallodagen som är skyldig att betala,, detta är väldigt viktigt att kolla, när man köper en bil.
Den skulden är personlig följer inte fordonet. Men nya fordonsägaren blir drabbad ändå.
Betalas den inte så får du inget skattekvitto, vilket gör at du kör olagligt och förr eller senare haffas av polisen.

//T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
haxer Proljece?
19 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Drygt snåla människor  35kr seriöst inte ens ett paket cigg för dom pengarna ju sad

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
conkers
19 juli 2007 · 15 Inlägg

Ringde till hennes bror och nämde det här..... han tycker att jag börde betala efterson det är "bara" 35kr..... jag kommer att göra det endå... men sikken dåligt stil av henne....
Javla tjockis.... säkert behövde stålarna för att köpa munkar!

Conk.

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!
henkebenke
19 juli 2007 · 1 703 Inlägg

Men är 35:- värt att tjata om? big_smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
19 juli 2007 · 252 Inlägg

Sålde en bil i slutet på februari, morsan åkte på skatten då han hade ändrat datumet som vi skrev på plats, jag vägrade betala då bilen igentligen skulle stå på han då den kom, ringde vv å dom höll med att nån hade ändrat, en kollega på jobbet hade gått jurist linjen "nått liknande iaf, lagen kunde han iaf big_smile" fick som svar från han vilka brott han som köpte bilen hade gjort, han som köpte den vägrade svara när ja ringde, till slut så skickade ja ett sms om att ja skulle gå till polisen för de som han hade gjort, efter det så svarade han å skyllde ifrån sig om att han hade varit borta å därför ändrat med mera, detta tog ca 1 månad från det började tills det blev klart och under tiden så pratade ja med polisen samt folk runtomkring, alla visste vem han var, polisen rådde mig från att göra en anmäla pga att han var en riktig idiot, men jag fortsatte prata med han om att jag anmäler han innan ett visst datum om inte skatten bli betald osv, till slut så fick ja hans kärring efter mig å de fortsatte med allt bråk, nu blev ju skatten betald men vet vart han bor samt vart hans ftg ligger så nog fan har man många tankar om att åka ditt nångång

conkers
19 juli 2007 · 15 Inlägg

henkebenke skrev:
Men är 35:- värt att tjata om? big_smile

Tydligen... eftersom du har gjort inlägg! wink

Jag kommer att betala detta enda.... vill bara gnälla lite innan...

Men tänk vad jobbigt det kunde har blivit om det var tusenlappar vi snackade om....

Har också pratade med lite folk runt omkring, och detta händer tydligen ganska ofta.... så upplysning till alla... ser till att ni som nya ägare till fordonet, skicka in papperna själv, med rätt datum osv.

Conk.

Fattigare till 35 spänn... men etisk vinnare enda

Senast redigerat av conkers (19 juli 2007)

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!
whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
19 juli 2007 · 285 Inlägg

När det gäller skatten på ett fordon ska den som presonen som är ägare till fordonet det datum som skatten utfärdas betala detta. Om den personen inte gör det så kommer kronofogden att driva in summan.

Om fordonet körs undertiden som skatten inte är betald och polisen stoppar dig så tar de din skylltar och du får inte köra vidare (detta hände mig men ja fick 2 dagar att köra av polisen) plus lite böter tongue

Om ja skulle va som dig skulle ja betala de 35 kr så att de inte blir några probmen med den saken.

Mvh Dennis

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang