fan detta kommer bli bra ska du se... men en liten fråga var fick du tag på den vectran.. de e liksom inte många 4x4 som rullar här.. e litesugen på en vectra nu.. har suttit o letat bland en jäkla massa men den e snygg men en vanlig vectra e tråkig för den e ju framhjuls driven..
fan detta kommer bli bra ska du se... men en liten fråga var fick du tag på den vectran.. de e liksom inte många 4x4 som rullar här.. e litesugen på en vectra nu.. har suttit o letat bland en jäkla massa men den e snygg men en vanlig vectra e tråkig för den e ju framhjuls driven..
Nu har jag äntligen fått bort ratten.. förstår inte hur den kunde sitta så gud in i helvette :S gick ju för fna inte att få bort den testade med avdrage och allt! slet så jag höll på att gå av till och med willy var hos mig igår och slet i den ändå så lossna inte fan ! ringde han som hade den innan och fråga för han hade haft en annan ratt " det är bara dra bakåt och vicka lite" ahjo jag försökte vet i fan den måste kommit snett i splinsen och blivit ganska hårt i slagen..
då blir det fram med kapen och ahh ni ser på bilden
hehe tackar hittade den på blocket
Sök på vectra 2000 dom har värre motor och 4x4
är lite vectra nörd.. har en Vectra 8v (c20ne) en Vectra 2000 16v (c20xe) och en Vectra Turbo (c20let) och alla Vectra 2000 har då inte 4x4.. "alla" (22st i sverige) Vectra turbo har dock 4x4 .. inte heller samma 4x4 på Turbo och 2000 modellen.
Lär bli het denna bilen.. har lite av de du gör på G till min turbo, ska dock inte göra för mkt med den. är dock lite speciell..
hehe tackar hittade den på blocket
Sök på vectra 2000 dom har värre motor och 4x4
är lite vectra nörd.. har en Vectra 8v (c20ne) en Vectra 2000 16v (c20xe) och en Vectra Turbo (c20let) och alla Vectra 2000 har då inte 4x4.. "alla" (22st i sverige) Vectra turbo har dock 4x4 .. inte heller samma 4x4 på Turbo och 2000 modellen.
Lär bli het denna bilen.. har lite av de du gör på G till min turbo, ska dock inte göra för mkt med den. är dock lite speciell..
Nu jag börjat med hatthyllan.. satt dit och fixxat 2 "ramar" för 6'9:er sen har jag märkt ut var brandsläckarn ska sitta och spännt tyg över ena ramen.
lite bilder
Här ser man att tyget inte vart 110 men det ska jag fixxa där
så nästa steg är att göra klart andra sidan och spänna över tyget. sen så ska jag lägga polyester på det så det blir hårt sen börja plasta..
sen när den är klar är ju frågan om man ska lacka i samma färg som bilen,klä in den i nått tyg/skin eller kanske flocka den ?
Nu börjar det likna nått!! Får du bilen klar till i vår???
Jag vet inte.. jag vill ha den klar så fort som möjligt men man kan ju inte fuska.. vill ju bygga nått som ska gå fort som faen.. Och vill ju ändå ha tid att visa upp det här bygget när man lagt ner så mycket tid och pengar.
Idag rullade det på som fan Tog bort båda dörrarna på ena sidan , la polyester på tyget på hatthyllan det tyget jag lagt häftpistolen la av så han inte bölrja på andra sidan.. rev ur hela instrumentpanelen och massa grejer invädigt
Hatthyllan
när instrumentpanelen försvann..
allt detta gick på runt 2 timmar gick smidigt som fna då är det kul att hålla på
Stort tack till tobbe och rickard (pitte) för hjälpen idag