Här har vi en trucker till ! ;P kör en FM12a 02a 6X2 med styrbar sista axel "lången" 9meters skåp, kör åt öhmans livsmedelstransporter AB "Norrmejerier"
Fd lastväxlar och Liftdumperchaffis här! Åker fortfarande på Trucking festival då jag tycker det är kul med lite snyggare lastbilar! Hjälper även ett containeråkeri i Stockholm nån gång ibland.
Tja tja, föredetta betongsbilschaffis! Nu kör man lite extra bara mellan stockholm och hälsingland med matvaror och sånt ifrån coop. Tyvärr är det merca men man får inte allt här i livet 25,25m ekipage sålänge som vi inte har fel på trailer/dollyn...
Kör en volvo fm 440 euro5 med "globbe" hytt. Påbyggnationen är av märket JOAB och är en "Cameleont" vilket innebär att jag kan byta frårn liftdumper aggregat till krok. ( båda aggregaten ställs på 4 stycken stödben ) http://www.joab.se/Content.aspx?PageID= … geTypeID=3 .
Efter detta fordon drar jag ett 4 axligt närko släp som är anpassat både för liftdumper "bingar" och lastväxlar cont. / flak.
tycker ni bör bessöka lastbilsforumet www.truckstop.nu håller själv till där då jag hinner. Och här kommer en bild ( mobil kvalité ) på mitt åk i mörker dock bara bilen så jag fick hjäpa en kompis som inte hadde koll på sin bil
Hej. Kan en lastväxlare ha ett grusflak och sedan tippa det ? och kan en Volvo FL lasta 6meters containerns respektive flak? Måste den då ha dubbla axlar bak? Är lite ny inom området.
Hej. Kan en lastväxlare ha ett grusflak och sedan tippa det ? och kan en Volvo FL lasta 6meters containerns respektive flak? Måste den då ha dubbla axlar bak? Är lite ny inom området.
Ja, en lastväxlare kan ha grusflak och sen tippa det.. fråga nr2 vet jag ej..
bra forum när jag reggade mej och skrev in reg.nr till min lastbil som jag körde då så fick jag en t-shirt och en nyckelring hemskickat, gratis kul folk att språka med också
EDIT:
naturligtvis är jag också chaffis, men gör min värnplikt nu =/ om allt går som det ska på arbetsmarknaden så kommer jag köra på bilfrakt i hässleholm när jag muckar kommer bli mestadels husmoduler inrikes men även specialtransporter till norge, lettland, estland, tyskland o.s.v... mycket omväxlande och trivs som fisken i vattnet
hade varit roligt om våra kära moderatorer skapade ett litet forum för oss chaufförer
Tror nog att det är ganska vanligt att man har ett "bil" relaterat jobb här på forumet, det går väl lite hand i hand att jobba med nåt som vi är intresserade av;) Är också chaufför, kör Scania R-serie dragbil med tankcontainers. /Micke/