5188
Sök

Repade en bil i Västerås och blev mördad

Bobo
20 juli 2007
Trådstartare
Om man kan tro tidningen så var det en som fick ett väldigt hårt straff för att ha repat en bil, förtjänar man att dödas för det?

http://www.expressen.se/nyheter/1.76702 … n-franvaro

http://vasteras.expressen.se/Nyheter/1. … i-vasteras

"Enligt Ulf Palm presstalesman vid Västeråspolisen ska 19-åringen ha knivskurits på grund av bråk om en bil.
– Han ska ha repat någon bil och det ledde till hans död, säger Ulf Palm."

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 juli 2007
ska man säga att det var helt rätt eller ska man säga att det var en idiot efter alla trådar om att bilar blivit repade och alla som svarat att det ska vara skottpengar på dom och dom ska brinna i helvetet, nu har det hänt och jag vet inte riktigt vad man ska skriva när det blev såhär tänker man väll ändå att döda var lite att ta i det hade väll räckt med en rak höger och en snebent fot.

Bobo
20 juli 2007
Trådstartare
Jo var lite det jag tänkte på man läser rätt ofta om att flera vill döda dessa personer som gör så, jag kan inte svara för vad jag skulle göra om jag kom på någon repa min bil, men döda någon för det skulle jag nog aldrig kunna göra, men iom att man inte vet händelsen bakom detta så kan det ju blivit ett bråk som urartade, den som dödades kanske drog kniv när han blev upptäck eller vad som helst.

Avstängd
76 Inlägg
20 juli 2007
dusty skrev:
ska man säga att det var helt rätt eller ska man säga att det var en idiot efter alla trådar om att bilar blivit repade och alla som svarat att det ska vara skottpengar på dom och dom ska brinna i helvetet, nu har det hänt och jag vet inte riktigt vad man ska skriva när det blev såhär tänker man väll ändå att döda var lite att ta i det hade väll räckt med en rak höger och en snebent fot.

Jag kan förstå ilskan när man kommer på någon som repar ens bil som man har lagt ut flera 100tusen kronor på.
Man köper ju inte en bil för att få den repad av någon fjola bara för att han / hon är sotis eller avundsjuk eller vad för anledning som helst.

Men DÖDA det vett i fan, personligen hade jag nog nöjt mig med att dela utt par slag för att lära personen lite vett och etiket eftersom föräldrarna har misllyckats med att fostra upp individen och därefter hade det nog varit ett tripp till närmaste bankomat utag och så hade han/hon fått pröjsa för skadorna han/hon har orsakat.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 juli 2007
En stor jävla smäll hade ju dugit... Men hade varit min bil som hade repats hade jag försökt få ur killen vad han heter och var han bor, så hade han fått stå för en hellack.
Lite synd är det ju att det ska bli så här illa... Stackars hans familj och vänner. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
20 juli 2007
Helt sjukt.
En bil går att ersätta, inte ett människoliv!
Fel att repa JA, men jag hoppas de blir ett riktigt långt straff för de där...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 juli 2007
personligen så tycker inte jag man ska dödas för en sån sak.... betala eller straffas för det man gjort men abaolut inte dödas.... skulle nån repa min bil så visst skulle jag bli sur, men inte fan skulle jag döda nån hmm

obs... orkade inte läsa atikeln då man är smått onykter men hoppas mitt inlägg handlade om samma sak som tråden (vilket jag tror det gjorde)...obs

smile
Senast redigerat av _Glenne_ (20 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Avstängd
76 Inlägg
20 juli 2007
civic skrev:
Helt sjukt.
En bil går att ersätta, inte ett människoliv!
Fel att repa JA, men jag hoppas de blir ett riktigt långt straff för de där...

Det spelar ingen roll om det går att ersätta, man gör inte sånt bara har man något otalt med en person då tar man itu det med han / hon och inte med en objekt som inte kan försvara sig själv.
Jag försvarar inte han som begick mordet om du nu skulle tro det och du har rätt vad det gäller människo liv.

1 277 Inlägg
20 juli 2007
Det var ju lite onödigt, men man ska ge fan i bilen om man har otalt med nån.
Ge sig på "döda ting" som det kallas gör man ju helst iofs men bilar är lite "heligt" ändå...särskilt om den är fin.
Senast redigerat av BMW635_Robban (20 juli 2007)

494 Inlägg
20 juli 2007
de kände varandra sedan innan så de var troligen en längre dispyt. som sedan när offret repade bilen urartade och de började bråka, polisen hittade ju två knivar på brottsplattset.

kanske lite att ta i att mörda han men de verkar ju vara de enda sättet att skippa rättvisa (genom att göra de själv) han hade ju troligen alldrig blivit fälld eller ersättningsskylldig.men mord är mord vilket är fel.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

905 Inlägg
20 juli 2007
Tja, ett järnrör över knäskålarna hade väl räckt? fegt gå på en bil som inte kan försvara sig själv. Jävligt fel att mörda någon får en repa i lacken, som tidigare skrivit så kunde man väl bara pucklat på han lite och sen hade det få kostat honom pengarn. jajamen vem vet? det kanske var självförsvar?

tro inte allt vad  tidiningarna skriver, dom är jävligt bra på att vinkla för att få artikeln mer attraktiv.

Mångsysslare
303 Inlägg
20 juli 2007
Ja dödar man nån som tex repat min bil har ja ju endå ingen nytta av bilen sen !!!! får man ju sitta inne ett tag å när bilen är ute igen så lär den ha  blivigt våldtagen av alla som hatar en ......

Mustangfrälst
199 Inlägg
20 juli 2007
Att ha ihjäl någon är ju för mycket!
Skottpengar är väl ändå en definition utav rejält med spö. Iallafall för mig smile
Men ja visst hade man blitt arg.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

Saaboholic
3 129 Inlägg
20 juli 2007
Överdrivet..men tidningar snackar en jävla massa skit också så jag är ytterst tveksam till att repningen var "enda" anledning.

dödsstraff på att repa bilar är löjligt..en rejäl jävla omgång är fullt naturligt.

"Liberty of thought is the life of the soul"

2 594 Inlägg
20 juli 2007
den enda som bore dödas är den där konstnären som springer runt å repar andras bilar för konstenss kull han tycker tydligen man ska bli glad när man kommer ut och ser att man har repor som ser ut som en ettåring försökt måla monalisa på sin bil

Sleeper
3 084 Inlägg
20 juli 2007
men anmäler man honom kommer han med i brottsregistret det är ju en stor nackdel vissa arbetsgivare kollar ju upp sånt + att skulle han göra ett nytt brott så är det lättare att sätta dit honom. Sen ny lack är väl aldrig fel smile
Senast redigerat av Sushikocken (20 juli 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 014 Inlägg
20 juli 2007
Om någon skulle repa min bil ska jag inte förneka att man skulle vilja ha ihjäl personen ifråga, men det är ju en helt annan sak att verkligen göra det. Som tur är har de flesta människor som är vid sunda vätskor en gräns mellan tanke och handling.

Händelsen kan mycket väl bero enbart på den här grejen, och vad jag då menar är att situationer lätt kan urarta. Som någon tidigare nämnde, det kanske var offret som startade bråket när han blev påkommen? Den som ägde bilen kanske startade bråket, som gick fullständigt snett och offret dödades av "misstag"? Den som ägde bilen, som kanske aldrig skulle komma på ens en avlägsen tanke att döda någon i vanliga fall, kanske gav in för stundens raseri?

Det är en viss skillnad i dråp och mord, vilket man bör hålla i minnet, även om knappast någon av oss här kan avgöra magnituden av det brott som inträffat.

Många slänger gärna ur sig kommentarer om att de ska döda folk till höger och vänster, och när det slutligen inträffar något som överensstämmer med ett eller annat utmålt scenario, så blir alla naturligtvis förfärade. Men hur många av oss vet verkligen, med tanke på de kommentarer man tidigare fällt, hur man skulle handla i stundens raseri?

Jag tycker här man kan säga samma sak jag säger om alla som kör ihjäl sig själva när de är onyktra... Missförstå mig nu inte, jag tycker sannerligen inte att det var "rätt åt honom", men däremot kan man säga att "han får skylla sig själv". Så här i efterhand ligger det ju nära till hands att hävda, att hade han inte repat bilen hade han antagligen levt idag. Han var alltså till viss del själv ansvarig för sin egen död.

Hoppas att alla eller i alla fall många tar det här som en lärdom om vad bråk och vandalism kan leda till... Det är aldrig, eller i alla fall ytterst sällan, värt besväret att bråka eller vandalisera.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

?
1 038 Inlägg
20 juli 2007
Bobo skrev:
Om man kan tro tidningen så var det en som fick ett väldigt hårt straff för att ha repat en bil, förtjänar man att dödas för det?

http://www.expressen.se/nyheter/1.76702 … n-franvaro

http://vasteras.expressen.se/Nyheter/1. … i-vasteras

"Enligt Ulf Palm presstalesman vid Västeråspolisen ska 19-åringen ha knivskurits på grund av bråk om en bil.
– Han ska ha repat någon bil och det ledde till hans död, säger Ulf Palm."

Dom har ju bestämt träff för att göra upp, så de kan mycket väl vara att båda hade kniv, om så nu är fallet tycker ja inte synd om nån av dom,för i så fall de verkar ju vara lika bra kålsupare båda 2 om nu de visar att dom hade en varsin kniv

Men som sagt utredningen får visa hur de ligger till.....

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Rörpulare
1 453 Inlägg
20 juli 2007
Man kan ju också hoppas att de kmr något gott ur detta ändå=/ Så att de sker en minskning eller iaf en tankeställare till dessa idioter som repar andras bilar!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Kettunen
20 juli 2007
Trådstartare
Synd att det skulle gå så långt:( Men nu kanske fler folk ger fan i att repa bilarna!! Det är +et med detta

Sök