S40 SPOILER!! Passar sådär!

LaserS40
21 juli 2007 · 7 Inlägg

Har köpt ett nytt spoiler paket. Började dra loss orginalbaken idag. Men den nya passade inte så där najs, undrar om nån har haft samms problem eller liknande?! Tacksam för allt som kan tankas hjälpa till.

940R
21 juli 2007 · 1 567 Inlägg

Det är väl allmänt känt att spoilerpaket inte passar till 100%..Beror väl på vilka som tillverkat det!!Ofta så får man bygga om flytta fästen slipa ner kanter osv Men men...

Vad köpte du ditt?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
LaserS40
22 juli 2007 · 7 Inlägg

jo de är väl sant. men de 'r ju inte så lätt å kapa den på mittebn å ta bort 2 cm. Köpte de på tuningshop. men får se hur ja ska göra..

dallelito med lem
22 juli 2007 · 1 147 Inlägg

LaserS40 skrev:
jo de är väl sant. men de 'r ju inte så lätt å kapa den på mittebn å ta bort 2 cm. Köpte de på tuningshop. men får se hur ja ska göra..

det e inte helt svårt heller. vart bor du? kan eventuellt hjälpa dig om du bor lagom nära.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Squadron
22 juli 2007 · 1 833 Inlägg

LaserS40 skrev:
jo de är väl sant. men de 'r ju inte så lätt å kapa den på mittebn å ta bort 2 cm. Köpte de på tuningshop. men får se hur ja ska göra..

Tuningshop är väl kompior av realcar. Och då brukar inte realcars grejer heller vara 100%iga.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
hanning81 Greve
22 juli 2007 · 135 Inlägg

En sak jag inte fattar är varför företagen inte tillverkar saker som passar??!! Hur kan man sen ha mage att kräva de enorma summor som man gör för kjolpaket... Störde.. Ja menar biltillverkarna lyckas ju tillverka sina karossdelar i rätt storlek...

Torlejf Bilvårdstönt.
22 juli 2007 · 1 109 Inlägg

hanning81 skrev:
En sak jag inte fattar är varför företagen inte tillverkar saker som passar??!! Hur kan man sen ha mage att kräva de enorma summor som man gör för kjolpaket... Störde.. Ja menar biltillverkarna lyckas ju tillverka sina karossdelar i rätt storlek...

Är väl en jäkla skillnad på kopierade delar i glasfiber eller delar som det tillverkas miljoner exemplar av?

Går inte ens att jämföra tillverkningsteknik.

Man får vad man betalar för. Köper man delar ifrån kända företag som vet vad dom gör så passar allt skitbra med ytterst lite inpassning.

Köper man delar ifrån företag som förvarar formar helt fel, slarvar när dom gjuter det, och skiter fullständigt i passform....ja, då får man skylla sig själv.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Erick
23 juli 2007 · 4 767 Inlägg

Att glasfibergrejer inte passar är rätt känt ja.. Jag la närmare 50 timmar på inpassning av mitt kjolpaket..

Man får slipa, plasta, värma, böja osv till förbannelse.. Men till slut blir det bra smile

Mvh
Erick

Senast redigerat av Erick (23 juli 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
MatteR Sänk bensinskatten!
23 juli 2007 · 182 Inlägg

Köpte ett paket som jag hittade på blocket. Då stog det paket till v40. Tog hem det kollade bara lite snabbt och sen la det i garaget. Sen sa en kompis igår att fronten inte passar och dem har ändrat i annonsen som ligger ute att det bara passar fas 2 nu. Så nu blir mitt billiga paket svindyrt när jag måste köpa en ny front från en fas 2. Och dimljus som passar denna. /MatteR

/MatteR
Nemo
23 juli 2007 · 210 Inlägg

för att gå tillbaka till topic så: om det är 2cm skillnad, så kan det ju vara så att du köpt paket till en s40 fas1 istället för fas2 tex, då passar det inte utan modd, likadant tvärt om.

tecman
23 juli 2007 · 1 741 Inlägg

eller så är det bara gamla vanliga passformen på kjolar. bara att sätta sågen i mitten där det är minst detaljer kapa bort en bit från vardera sida montera stora delarna och plasta ihop. smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
_Orb_ MiKeY
23 juli 2007 · 85 Inlägg

LaserS40 skrev:
Har köpt ett nytt spoiler paket. Började dra loss orginalbaken idag. Men den nya passade inte så där najs, undrar om nån har haft samms problem eller liknande?! Tacksam för allt som kan tankas hjälpa till.

Det är så med alla kjolpaket.. tyvärr..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang