Vad klassar ni som vän, nära vän osv

Streammen Kalaskillen
22 juli 2007 · 246 Inlägg

Tjenare tänkte kolla lite med er garagetgnagare vad ni klassar de olika "klasserna"
* Vän
* Kompis/Polare
* Nära Vän
* Mer än bara vän, (av motsatt kön)

Vad går gränserna enligt er?

Jag själv tycker följande:

Vän = Person du umgås med nångång i veckan, kan prata lite allmänt skit med honom/henne, inget deapshit snack med denna person

Kompis/Polare = Denna person umgås du med nästan dagligen eller uppåt 3 gånger i veckan med. Kan fråga om kanske lite allmänna problem, lite halv djupt om tjej/kill problem, osv.

Nära vän = Klassas som en person som aldrig sviker dig och ställer oftast upp på allt, du kan prata skit, fråga efter hjälp och skapa en djup diskussion med honom/henne.

Mer än bara vän = Tjej (i mitt fall) som du har kanske strulat me engång i tiden, och de blir alltid lite pinsamt med honom om ni blir själv, men samtidigt kan man göra allt som man kan med sin nära vän, de vill säga prata skit, fråga om hjälp osv. Du kanske klassar denna person som din KK?

Ja de är bara att skriva på, vill gärna veta vad ni tjejer tycker om saker och ting! smile
Kladda på!

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
M155E Högerstolsrallyåkare
22 juli 2007 · 114 Inlägg

Hmm skulle nog byta plats på "vän" och "polare/kompis" beskrivningarna....roll

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*
Bobo
23 juli 2007 ·

Ja en vän är mer än en polare för mig. Umgås 2-3 gånger i veckan? kanske träffar min vänner någon gång då och då, jag umgås via nätet med mina polare om vi inte går ut då förstås.

Xarion
27 juli 2007 · 76 Inlägg

hehe jo precis, jag skulle byta plats på Polare och vän, men annars så är det precis så jag skulle sätta up det hela. men nu är det ju så att med en nära vän kan man prata om saker som man inte kan prata med flickvännen om, och vice versa. Men jag är inte så mycket för polare, jag vill veta att när skon klämmer så finns mina vänner där och håller min rygg. Och det vet jag wink, skönt också att veta att man kan stötta sina vänner tillbaka.
men men, nog med det.
Frågan var ju;
Kompis / polare: Någon som man hänger med helt enkelt, man har lite kul, snackar lite i hop. Inge djupa saker...

Vän: Någon man känner väl, och kan snacka djupare saker med. Men ingen man räknar med att finnas där när man behöver honom/henne.

Den inre kretsen (som en "Inre krets" vän kallade det wink): I alla fall, vi kom in på den här diskutionen, jag och simon. Det som sägs i den inre kretsen, det stannar där. Vi finns alltid för varandra och hemligheter finns inte, dock det mest intima och privata är kanske inte värsta samtalsämnet under morgonte't x)

Gone-in-60-sec
29 juli 2007 · 83 Inlägg

* Vän- umgås kanske mest med mina vänner för att min närmaste vän umgås med dem... Dom vet vem jag är, men vet egentlgen ingenting om mig, dom tror sig veta för att dom målat upp en bild av mig men ofta stämmer inte den med vad dom som känner mig skulle säga om mig. Mina arbetskamrater får nog hamna i denna kategorin också.. Vi umgås på jobbet o festar ihop ibland men det är liksom d enda..

* Kompis/Polare-Detta är kompisarna som känner mig, vi pratar o träffas emellanåt och ofta så känner vi varandra sedan längre tillbaka i tiden. skola o sånt..

* Nära Vän- det här är vännen som man gärna vill ha "för sig själv" hon är min liksom... Vet allt om mig och jag allt om henne, finns liksom inget vi inte berättar..

* Mer än bara vän, (av motsatt kön)- Hm det här är en hal kategori av folk i mitt liv.. Har hittills aldrig klarat av o ha en killkompis, för d har bara blivit så att han vill mer än jag... O dom som man gillat o skulle kunna lägga under kategorin kk, har aldrig varit mina vänner... fast nu har jag varit ihop/bott i hop med en kille i över ett år.. Vi har gjort slut nu, o lovat varandra o verkligen försöka vara vänner... Jag hoppas verkligen att det blir så.. O vi får se... de kanske blir han o jag igen, känns inte direkt så nu men man vet inte vad som händer... känslor är svårt iblan...

har kontroll
Volvo 945 (1992)
Slovenian
30 juli 2007 · 482 Inlägg

Själv skulle jag vela säga såhär:

* Vän - Ngn man ofta är med och känner väl. Man vet var man har personen och vet att den aldrig sviker. Någon man brukar hänga, lattcha med och någon man kan be om diverse tjänster osv. Lite deepshit snack då och då. Finns där för en ofta.


* Kompis - Folk man känner, folk man hälsar på och snackar med när man möter de i tex stan. Träffas lite då och då.


* Nära Vän - Ngn som tar en kula för dig. Man är som familj helt enkelt. Man bryr sig om varandra, vill varandras bästa och ser till så det blir så också. Någon man alltid kan prata med. Finns där för en alltid.


* Mer än bara vän, (av motsatt kön) - Tja ... En nära vän av motsatt kön kanske? (japp, det går tongue). Annars får det väl bli någon man älskar osv.

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
haxer Proljece?
30 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Man kan ha 2000vänner och bekanta men bara 3-5st som är riktiga vänner som aldrig sviken än!!

* Vän - Någon polare man träffar ibland snackar lite skit med och sånt.

* Kompis - En man träffar som man har skoj med och kan snacka lite mer än fint väder med.


* Nära Vän - Ngn som tar en kula för dig. Man är som familj helt enkel (har 2st sånna polare) och vi behöver inte inte snacka med varandra på 4mån och vi vet ändå nästan allt som har hänt.


* Mer än bara vän, (av motsatt kön) - Kk? flickvän? Gränsen går väl vid groggluder big_smile

Senast redigerat av haxer (30 juli 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
E30Tompa Rörpulare
30 juli 2007 · 1 453 Inlägg

Slovenian skrev:
Själv skulle jag vela säga såhär:

* Vän - Ngn man ofta är med och känner väl. Man vet var man har personen och vet att den aldrig sviker. Någon man brukar hänga, lattcha med och någon man kan be om diverse tjänster osv. Lite deepshit snack då och då. Finns där för en ofta.


* Kompis - Folk man känner, folk man hälsar på och snackar med när man möter de i tex stan. Träffas lite då och då.


* Nära Vän - Ngn som tar en kula för dig. Man är som familj helt enkelt. Man bryr sig om varandra, vill varandras bästa och ser till så det blir så också. Någon man alltid kan prata med. Finns där för en alltid.


* Mer än bara vän, (av motsatt kön) - Tja ... En nära vän av motsatt kön kanske? (japp, det går tongue). Annars får det väl bli någon man älskar osv.

Word!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
christofferedil Yellow bug!
30 juli 2007 · 1 640 Inlägg

* Vän
* Kompis/Polare
* Nära Vän
* Mer än bara vän, (av motsatt kön)

Skulle säga såhär:

En vän för mig är någon man kan snacka med, som inte berättar vidare. Möjligtvis nån man träffar varje da typ!

Kompis/Polare e dom där som man umgås med lite då och då, några ggr i veckan. Som man super me o drar ströget tsm me, o sånt. Som man kanske inte litar på te 100%.


Nära Vän är den som allti ställer upp, som alltid finns vid ens sida tongue

Mer än bara vän, (av motsatt kön): KK roll

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang