4195
Sök

Besiktning med kompressor

392 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Hoy...
Enkel fråga, Får man besikta en BMW e36 med kompressor???
Eller med turbo??

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!

543 Inlägg
22 juli 2007
du måste väl regga om den isf?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

4 767 Inlägg
23 juli 2007
Får får man väl, men den går nog inte igenom, möjligtvis om den är så väl dold att den inte syns. Ser motorrummet "orginal ut" finns väl möjligheten att den kan gå igenom. Men dom borde ju höra på ljudet att nåt e "fel". smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Billackerare
737 Inlägg
23 juli 2007
Tror inte att det går. Det finns väl ingen "nyare" BMW med turbo eller kompressor original? Kanske om du byter motor och sätter i en från en annan bil som har turbo original..

T.ex. så går det inte att regga en VR6 motor med turbo då den motorn inte finns hos VAG som original motor. På ren svenska, den motorn har aldrig byggts av fabrik därför finns den inte och man kan därför inte besikta en sådan motor.
Senast redigerat av Youngblood (23 juli 2007)

Corrado VR6R 3.0 Turbo

692 Inlägg
23 juli 2007
Vad som fungerar, är om du tar bort remmen ifall du har en kompressor tex. Då får du till och med mindre hk antal än orginal ifall du kompar motorn.

Så länge den inte är inkopplad så ska det gå bra, vet av en person som besiktat så han la remmen i baksätet.

Billackerare
737 Inlägg
23 juli 2007
Smoke skrev:
Vad som fungerar, är om du tar bort remmen ifall du har en kompressor tex. Då får du till och med mindre hk antal än orginal ifall du kompar motorn.

Så länge den inte är inkopplad så ska det gå bra, vet av en person som besiktat så han la remmen i baksätet.

Är besiktnings mannen nitisk av sig så sätter han en 2:a på det. Det beror helt enkelt på vilken besiktnings gubbe du får.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

1 723 Inlägg
23 juli 2007
du kan ju alltid kalla det "motorstyling". Ska visst ha fungerat en gång. bara det inte är inkopplat. smile

Proljece?
1 464 Inlägg
23 juli 2007
Orange_Dragon skrev:
Hoy...
Enkel fråga, Får man besikta en BMW e36 med kompressor???
Eller med turbo??

reg besikta den först så slipper du tjafs+att du får ut mer när du säljer den om du säljer den smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

1 723 Inlägg
23 juli 2007
men det går väl inte att regbesiktiga en modell som aldrig tillverkats iom att du måste ha papper på avgaskontroll osv?

Sök