7054
Sök

E.v problem med SBP om man tar bort dörrhandtagen?

LillNaisarn
24 juli 2007
Trådstartare
Är så att jag ska ta bort dörrhandtagen och samtliga låskolvar på bilen då jag fick hem igår Shave door kitt. Min fråga är blir det stora problem med SBP? måste man e.v regga om då man tar bort alla handtag?

Vore tacksam för tips och råd så man ej står där som ett frågetecken när man väl ska in på bes,

Smålänning
7 887 Inlägg
24 juli 2007
Vad jag vet så finns det ingen lag på att man måste kunna öppna dörren utifrån. Ej heller nån lag på att du måste ha handtag och låskolvar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 108 Inlägg
24 juli 2007
Eftersom du köpt grejorna är det väl bara att chansa wink Kan tänka mig att dom tjurar lite om att det inte går att öppna dörren utifrån vid eventuell olycka men det är bara att säga att dom i så fall får slå in en ruta då.

Tror nog det går igenom utan några problem.

401 Inlägg
25 juli 2007
jag frågade efter och de sa att det e ingen problem,
det e bara inifrån som det ska va som vanligt...
Senast redigerat av Schumi (25 juli 2007)

BASS GLAD
1 382 Inlägg
25 juli 2007
kompisen bes sin 850 utan handtag
den gick igenom

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

LillNaisarn
25 juli 2007
Trådstartare
Tack för era svar smile Det blir kanon, har hört att man "måste" kunna öppna dörrar utifrån ifall det sker ngn olycka tex, men dom får väll krossa en ruta som MilleN sa,

Tusen tack för era svar *tummen upp*

401 Inlägg
25 juli 2007
jo men när sån svår olyka händer att man inte kan öpna dören utifrån då är oftast att rutan har spruckit redan...det e bara att ta bort skiten funderar på det själv menmen men...
ha det

LillNaisarn
25 juli 2007
Trådstartare
Schumi ja det är sannt det tänkte jag inte på smile men vart lite fundersam om detta stämmer som en skrivit på ett annat forum då jag ställt frågan där också

Maruder skrev:
Alla dörrar måste kunna öppnas från minst ett håll manuellt.

Men det lär bli att plocka bort iaf och kolla smile kan inte mer än få ombes,

LillNaisarn
25 juli 2007
Trådstartare
Fick ett direkt svar av samma som skrev sist som gjorde mig orolig.
"Måste alla dörrar gå att öppna?

Ja, dörrarna måste man kunna öppna antingen från insidan eller från utsidan. "
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … enDocument

så nu behöver jag inte vara orolig iaf då det öppnas manuellt inifrån, tack för alla som hjälpt en smile

Sök