6014
Sök

ärgade fälgbanor söker poler tips

259 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
har kommigt över  4 17tummare till min golf cabbe men den breda polerade fälgkanterna  ser förjävliga ut så jag undrar om någon har bra tips det sitter klar lack på som måste bort .funderar på om jag skall polera o sen lacka med vanlig fälgfärg för det är trångt att polera upp till blanka igen mvh från mag

LillNaisarn
25 juli 2007
mag skrev:
har kommigt över  4 17tummare till min golf cabbe men den breda polerade fälgkanterna  ser förjävliga ut så jag undrar om någon har bra tips det sitter klar lack på som måste bort .funderar på om jag skall polera o sen lacka med vanlig fälgfärg för det är trångt att polera upp till blanka igen mvh från mag

För att ta bort klarlack är glasblästring som gäller dvs om du inte vill slipa som f-n själv med våtslip, när fälgbanan är "ren" är det bara att köra med fint papper arbeta dig ner till 2000papper och sedan avsluta med autosol har dock inte testat på några fälgar (ännu) men ventilkåpan gjorde jag så på 120 - 300 - 600 - 2000papper sen med autosol
och resultatet efter 3varv för hand (blir ju ännu bättre m polertrissa!)
http://www.garaget.org/gallery/archive/21914/15013/21914-120713.jpg

Lycka till och hoppas att du vart vettigare av ens inlägg smile

259 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Tack För Ditt Tips . Jag Har Börjat Slipa Idag Går Helt Ok ,men Jag Får Slipa För Hand  Så Man Är Ganska Trött I Fingrarna . Vad Tror Du Jag Måste Nog Klarlacka Den Upp Polerade Ytan Annars Så Ärgar Aluminiumen Igen ? Har Du Tips På Användningen Av Våtslip Mvh Mag

LillNaisarn
25 juli 2007
mag skrev:
Tack För Ditt Tips . Jag Har Börjat Slipa Idag Går Helt Ok ,men Jag Får Slipa För Hand  Så Man Är Ganska Trött I Fingrarna . Vad Tror Du Jag Måste Nog Klarlacka Den Upp Polerade Ytan Annars Så Ärgar Aluminiumen Igen ? Har Du Tips På Användningen Av Våtslip Mvh Mag

Om du klarlackar på högglans polerad yta blir det inte lika blankt, men då slipper du polera 1-2ggr i veckan för att det inte ska börja ärga/oxidera... fast jag tycker det är helt klart värt att satsa på att polera själv.

http://lackering.forum24.se/ där kan du läsa mkt intressant läsning om bland annat våtslip där det är mkt kunnigt folk smile

259 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
fälgarna är färdiga .det var inget lätt jobb att först få av klar lacken sen börja slipa o åter slipa fingrarna ser ut som en babianröv .jag kom inte åt med slipmaskin kolla resultatet på min sida mvh mag

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg

Sök