11520
Sök

brännt steg=dags för nytt.. får leta vidare gärna 1ohm stabilt

4 554 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
som rubriken lyder mitt nuvarande steg har sagt upp sitt förhålladne med steget och det är nog dags flr ett nytt efter en hel del reparationsförsök. basen är en alpine type r 10" som har dubbla spolar på vardera 2ohm och har en effektsiffra på 500wrms så ett steg som antingen ger mig tillräckligt med effekt i 4ohm eller i 1 ohm hade ju vart kanon. mitt nuvarande brända steg är ett genesis miniblock som skulle gett mig 500wrms i 1ohm och de funkade iaf 1år:P nytt eller beg. spelar absolut ingen roll kom gärna med beg. tips!

Proljece?
1 464 Inlägg
27 juli 2007
Skulle nog satsat på ett sådant billigt som sundsvall tuning hade ute på reklam här innan pallade 1500watt 2200lite drygt jäkligt billigt hade jag sett det innan jag köpte mitt nya så hade jag köpt det.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

4 554 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
steg fixat:P spanade runt lite på blocket och tjötade med allt gött folk på irc kanalen och vi hittade ett alpine mrd-m1005 för en bra slant så hoppas detta ska spela skiten ur öronen på mig för efter 2månader utan bas har de börjat damma i trumhinnorna:D

mitt gamla steg kan fås för en billig slant nu hehe

2 911 Inlägg
27 juli 2007
MRD stegen är faktiskt inte så pjåkiga även om dom ser små ut, riktigt "varm" bas, lite hemmabio-stuk i känslan.

Vi har börjat med rep. av steg och HU´s, så om du vill kan jag ta en titt på ditt trasiga steg.

4 554 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
Decibel skrev:
MRD stegen är faktiskt inte så pjåkiga även om dom ser små ut, riktigt "varm" bas, lite hemmabio-stuk i känslan.

Vi har börjat med rep. av steg och HU´s, så om du vill kan jag ta en titt på ditt trasiga steg.

tack för förågan men tror frakten+lagningen är dyrare än ett nytt beg steg av samma sort. är de någon mer som har erfarenhet av alpine steget så får ni gärna skriva! det står att de inte är stabilt i 1 ohm någon som testat att köra den i 1 ohm? lästa någonstans att alpine va lite fega med att skriva ut 1ohm så de kanske går;) jaja

Solfilmsmontör
950 Inlägg
27 juli 2007
Sinus live stegen ska vara riktig bra vad jag hört dock ingen egen erfarenhet. Kör själv på ett dls ca12 som driver en Keenwood 12" 350wrms. Steget ger väll en 400wrms i 2 ohm, tror inte det är stabilt i 1ohm (dls'et).
Senast redigerat av Kornz (27 juli 2007)

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

2 911 Inlägg
27 juli 2007
loudness skrev:
Decibel skrev:

tack för förågan men tror frakten+lagningen är dyrare än ett nytt beg steg av samma sort. är de någon mer som har erfarenhet av alpine steget så får ni gärna skriva! det står att de inte är stabilt i 1 ohm någon som testat att köra den i 1 ohm? lästa någonstans att alpine va lite fega med att skriva ut 1ohm så de kanske går;) jaja

Sålänge du har ström brukar det gå fint, gör det dock på egen risk.

4 554 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
hmm får se hur de låter i 4ohm först.. ingen som vet va steget har för maximal strömförbrukning?

21 761 Inlägg
27 juli 2007
Steget ger 1000WRMS i 2 Ohm, med 60% verkningsgrad så borde det dra ca 115A vid 14,4V. I teorin alltså.

4 554 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
mumms mycke strömåtgång är ju inte fel! har 21mm2 nu de borde räcka, kan inte köra i 2ohm endå om jag inte skaffar en bas till hehe

4 554 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
jahapp ringde han som hade de nu och då hade han tydligen sålt de.... smart grabb när man gjort upp tid och plats för köp samt att jag sagt att jag skulle köpa de.. jaja man får väl leta vidare igen.. har ni några tips? någon nämnde sinus live. är de något att ha?

2lateuloose
543 Inlägg
28 juli 2007
köp ett SPL-Dynamics DIG-1450 om du hittar ett på blocket!
dom brukar ligga runt 2500-3000 beggade!

ett kanon steg som man kan koppla ihop med ett likadant & då få ut dubbel effekt smile

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

4 554 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
hittade inget på blocket och inget färskt på lazzat forumet heller, mailade en som hade ett kicker 1200.1 steg någon som har koll på dom? ge mig gärna andra tips med

Sök