11572
Sök

Paralellkoppla 3 laddtrycksmätare? Hur skulle det fungera?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
Tjenare!
Har som alltid lite planer på G. Börjat tänka lite på projekt som kommer efter det som komma skall.
Blev lite sugen på att sätta in mätare bak till passagerarna, för å vara lite mer exakta, i stolparna bakom framsätena.. Och vad gör sig bättre där än laddtrycksmätare?

Så min fråga är: Om man har en mätare (som jag har) på instrumentpanelen och sedan klipper den slangen för att sedan koppla på 2 "T-kors"  där man sedan drar slangarna bak till vardera stolpe..

Hur skulle det då visa i mätarna? Skulle det sjunka lite p.g.a. all tryck som måste finnas för att får alla 3 mätare att gå?

Lite intressant å veta ifall man ska ge sig på ytterligare nåt "onödigt" big_smile

Tacksam för alla svar!

MVH: DJ AGGWA big_smile big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 123 Inlägg
27 juli 2007
dj_aggwa skrev:
Tjenare!
Har som alltid lite planer på G. Börjat tänka lite på projekt som kommer efter det som komma skall.
Blev lite sugen på att sätta in mätare bak till passagerarna, för å vara lite mer exakta, i stolparna bakom framsätena.. Och vad gör sig bättre där än laddtrycksmätare?

Så min fråga är: Om man har en mätare (som jag har) på instrumentpanelen och sedan klipper den slangen för att sedan koppla på 2 "T-kors"  där man sedan drar slangarna bak till vardera stolpe..

Hur skulle det då visa i mätarna? Skulle det sjunka lite p.g.a. all tryck som måste finnas för att får alla 3 mätare att gå?

Lite intressant å veta ifall man ska ge sig på ytterligare nåt "onödigt" big_smile

Tacksam för alla svar!

Nej.
Det är så pass småtryck vi pratar om så det blir inte en märkbar skillnad på dina mätare, på flygplan är det inte ovanligt att det finns 4 st mätare till samma grej.
Ps. Brudarna är viktigare än pokalerna. Ds
MVH Fredrik

1 785 Inlägg
28 juli 2007
dj_aggwa skrev:
Tjenare!

Tacksam för alla svar!

sålänge du håller diametern på vakuumslangarna nere och allt är tätt så ska de visa samma och om instrument-tillverkaren har tillräkligt snåla toleranser för felvisning.

det bästa vore om alla får varsin slang fram till motorutrymmet, men det är nog lite överkurs

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök