4101
Sök

elda, kvadda eller demolera bilen?

3 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Tjena! tänkte kolla med er bilentusiaster hur det fungerar med försäkringar.
måste reparera upp min bil, byta bromsar runt om, v. drivknuts damask fram, stötdämparna är halvdana, motorlampan lyser(kan va katalysatorn)mm. Är jävligt trött på biljäveln så jag funderar på att kvadda bilen, elda upp den eller fixa så den blir demolerad på ett eller annat sätt. vad tycker ni? lär ju få ut mer på försäkringen än om jag ska laga upp den och sen sälja den. Vore tacksam för lite åsikter..
Tack på förhand

Whitetrash
589 Inlägg
29 juli 2007
Det ska du ge fan i, i och med att premierna höjs ännu mer för oss som inte bryter mot lagen och utför sånna Försäkringsbedrägerier som du just föreslog, Läs reglerna och så hoppas jag att den här tråden försvinner.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Markolainen
29 juli 2007
__Marcus skrev:
Det ska du ge fan i, i och med att premierna höjs ännu mer för oss som inte bryter mot lagen och utför sånna Försäkringsbedrägerier som du just föreslog, Läs reglerna och så hoppas jag att den här tråden försvinner.

Håller med!

Muttley
29 juli 2007
du kan ju göra de nu när du berättat för alla oss andra så får du inte ut ett skit wink

DFFL
9 020 Inlägg
29 juli 2007
Decibel, you got work to do!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
76 Inlägg
29 juli 2007
Markolainen skrev:
__Marcus skrev:

Håller med!

Så j*vla trött på den här typen av människor, minns jag inte fel lagen så är det finkan för sådana här bedrägerier.

3 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Bra, jag tackar för era svar... jag visste inte så det var därför jag skapade tråden.. nu vet jag vad jag inte ska göra och jag ska ta bort tråden..

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
29 juli 2007
Ingen bra idee å göra de.. dels höjer du för oss andra.. å sen bedrägeri.. kan bli ett helvete för dej...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

3 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
jag ska inte göra det.. det var bara en tanke som susa förbi pga. all skit med biljäveln. någon som vet hur man tar bort tråden?

Whitetrash
589 Inlägg
29 juli 2007
Du får nog tala med chefen om det, eller hans hejdukar..

1 st Lanzar DC-12 köpes.

Billackerare
737 Inlägg
29 juli 2007
__Marcus skrev:

Vilket jäkla rakt svar! big_smile

Hahahahaha! I love it! lol

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Whitetrash
589 Inlägg
29 juli 2007
Youngblood skrev:
__Marcus skrev:

Vilket jäkla rakt svar! big_smile

Hahahahaha! I love it! lol

Det kom från hjärtat smile

1 st Lanzar DC-12 köpes.

Proljece?
1 464 Inlägg
29 juli 2007
Inget illa menat mot alla andra men tror nock fan dom kommer höja den ändån boys. Och så vitt jag vet så är det tillräckligt med folk som gör bedrägerier hela tiden men visst ja det är ju inte häftigt att fiffla det är ju häftigare att blåsa för bi snuten och krocka i ett träd i 140km/h. Menar så här för dom som inte fattar. Nisse har precis fått sitt körkort och kör normalt till och från jobbet svich säger det så kommer hans kompis rogge han har också fått körkortet men han hade inte råd att köpa nya bromsar på bilen för han inhandlade en turbo istället  pang sa det rogge hamnade i trädet han dog. Sådant händer 1000gg mer än elda upp bilen (kanske inte direkt så som jag skrev, skrev bara ett exempel. Men tror du dom sänker premien för sånna saker mer än om man eldar upp bilen och får pengarna tillbaka?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

379 Inlägg
29 juli 2007
En tanke: Om man inte har bilen försäkrad, skattad och inte besiktigad dvs helt olaglig att köra på gatorna. Borde man inte kunna t ex elda upp bilen? Rent försäkringsmässigt så drabbas ju ingen. Man får ju iofs inte ut någon ersättning men det kanske inte var tanken heller? Sen elda upp är ju inte så bra ur miljösynpunkt, men helt klart det roligaste

Ett tips kan vara att höra med räddningstjänsten i kommunen om inte de vill ha bilen i övningssyfte? Vi tycker ju om att klippa i bilar smile

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

draminbil.nu
1 382 Inlägg
29 juli 2007
haxer skrev:
Inget illa menat mot alla andra men tror nock fan dom kommer höja den ändån boys. Och så vitt jag vet så är det tillräckligt med folk som gör bedrägerier hela tiden men visst ja det är ju inte häftigt att fiffla det är ju häftigare att blåsa för bi snuten och krocka i ett träd i 140km/h. Menar så här för dom som inte fattar. Nisse har precis fått sitt körkort och kör normalt till och från jobbet svich säger det så kommer hans kompis rogge han har också fått körkortet men han hade inte råd att köpa nya bromsar på bilen för han inhandlade en turbo istället  pang sa det rogge hamnade i trädet han dog. Sådant händer 1000gg mer än elda upp bilen (kanske inte direkt så som jag skrev, skrev bara ett exempel. Men tror du dom sänker premien för sånna saker mer än om man eldar upp bilen och får pengarna tillbaka?

Hoppas du skojar?
Naturligtvis kommer dom inte sänka premien för att ingen sabbar sin egen bil, däremot SLIPPER DOM HÖJA ännu mer!
Varje tusenlapp försäkringbolaget betalar ut betalas i första änden in av oss som köper deras försäkringar.

Ju fler som behöver få ut pengar - desto mer måste betalas in..
Väldigt enkel logik! Så klart kostar "Rogge" ännu mer, men han lurar knappast försäkringsbolaget att betala ut pengar (och därmed alla oss andra att betala in pengar!) utan han gör ett misstag (visserligen ett grovt sådant, men ändock ett misstag) och borde således få ut pengar - det är ju det försäkringen finns för..

Proljece?
1 464 Inlägg
29 juli 2007
ludde__mannen skrev:
haxer skrev:

Hoppas du skojar?
Naturligtvis kommer dom inte sänka premien för att ingen sabbar sin egen bil, däremot SLIPPER DOM HÖJA ännu mer!
Varje tusenlapp försäkringbolaget betalar ut betalas i första änden in av oss som köper deras försäkringar.

Ju fler som behöver få ut pengar - desto mer måste betalas in..
Väldigt enkel logik! Så klart kostar "Rogge" ännu mer, men han lurar knappast försäkringsbolaget att betala ut pengar (och därmed alla oss andra att betala in pengar!) utan han gör ett misstag (visserligen ett grovt sådant, men ändock ett misstag) och borde således få ut pengar - det är ju det försäkringen finns för..

Först ut..

1.  "Varje tusenlapp försäkringbolaget betalar ut betalas i första änden in av oss som köper deras försäkringar. " 

Svar: Precis helt rätt så fungerar försäkringsbolag!

2. Men rogge finns här rätt mycket har jag märkt den sista tiden. Och som vi redan vet så måste pengarna komma nånstanns ifrån.

3. Detta har inget med ditt svar att göra.

Har märkt den sista tiden att folk verkar ha rätt hög moral i ena sidan och höga värderingar men så fort det kommer till bilar så skiter dom i vilket eller så vill dom bara visa sej tuffa.
Är jäkligt trött på det (nu skriver säkert någon att han/hon är trött på mej) och jag tycker det borde få ett slut ha samma värdering på dej själv och andra som du vill att andra ska ha mot dej. Så slipper vi alla tråkiga saker som händer. Dock så finns det inte bara du och jag i trafiken finns en massa andra också och alla olyckor är inte självförvållade. Men tyvär så är väldigt många självförvållande helst hos tonåringar dvs 18-25år enligt dom flesta försäkringsbolag. Många av oss kör sämre än vad vi borde och tänker mindre än vi skulle kunna + många nya saker som händer många nya sinnen att hämta in och mest av allt hitta vilka vi verkligen är och komma ut på äventyr och tyvär så finns det väldigt många ute i trafiken som tror att det är drifttävling varenda kväll eller party eller dragrace. Finns banor för sådant hade 80%hållt sej på banan så hade säkerligen många försäkringsbolag sänkt sina premier och det hade blivit bättre miljö i trafiken.
Vill också påpeka att jag tycker det är extremt fel att fiffla med pengar om det inte är lagligt!!
Senast redigerat av haxer (29 juli 2007)

2 911 Inlägg
29 juli 2007
FireTraXX skrev:

Tror sådana människor lider tillräckligt ändå utan att man gör det extra surt för dom roll

DFFL
9 020 Inlägg
29 juli 2007
Decibel skrev:
FireTraXX skrev:

Tror sådana människor lider tillräckligt ändå utan att man gör det extra surt för dom roll

Njae, nu kanske det itne är lönt.
Men om han hade skrivit att hade tänt eld på bilen eller något så hade jag gärna gjort det, bara det att jag inte kan tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bobo
29 juli 2007
Hit kan ni alltid anmäla alla skumma saker, skenförsäkringar, misstänkte bedrägerier osv, goda tips kan göra er rika också, så anmäl på så mycket ni kan.

http://www.larmtjanst.se/

Proljece?
1 464 Inlägg
29 juli 2007
Bobo skrev:
Hit kan ni alltid anmäla alla skumma saker, skenförsäkringar, misstänkte bedrägerier osv, goda tips kan göra er rika också, så anmäl på så mycket ni kan.

http://www.larmtjanst.se/

Moget att polisanmäla alla hit och dit.

Det decibel gjorde får stå för han tyckte bara bättre om han när han gjorde det:)

Sök