2623
Sök

Tips ang ljuddämpning i bil,

LillNaisarn
30 juli 2007
Trådstartare
Är så att jag funderar på nästa månad inhandla nytt ljud (sub & slutsteg!) och undrar om ngn har ngt bra tips på dämp material till bilen, tex asfaltsmatta peak off osv, och gärna e-butik där man kan handla smile

Kettunen
30 juli 2007
Trådstartare
Cad har du tänkt dig för prisklass???
Asfaltsmatta är det bästa!

Kettunen
30 juli 2007
Trådstartare

LillNaisarn
30 juli 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Cad har du tänkt dig för prisklass???
Asfaltsmatta är det bästa!

Tack jag visste att det funkade fint, men tänkte om det finns ngt annars som är att rekomendera då det kan vara bökigt att komma åt på vissa ställen,

då blir det att gå in på BRL här ngn dag då det finns inte så långt ifrån mig, tack för ditt tips.

905 Inlägg
30 juli 2007
frigolit. billigt och väger inte mycket, funkar visst bra i dörrar. asfaltmatta på stora plana ytorna i övrigt.

sen finns juh även flytande ljuddämpning.

http://www.backesljudbygg.se/udda/peakoff.htm
Senast redigerat av loffe007 (30 juli 2007)

LillNaisarn
31 juli 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
frigolit. billigt och väger inte mycket, funkar visst bra i dörrar. asfaltmatta på stora plana ytorna i övrigt.

sen finns juh även flytande ljuddämpning.

http://www.backesljudbygg.se/udda/peakoff.htm

Tänkte mestadels asfalts matta till dörrsidorna där man kommer åt och kofferten, men tänkte till golv och annat sånt om det finns ngt "strykbart" medel så det skulle vara lättare då asfaltsmattan är inte allt för lätt på sånna ställen, vill ej få massa fult rassel ljud .

Edit:tack det var precis det jag sökte efter smile då måste man snart riva ut inredningen igen för att börja dämpa, tackar & bockar lofffe för hjälpen *tummen upp*
samma om ngn har ngt tips på annan firma som kanske säljer billigare får dom gärna också posta smile
Senast redigerat av LillNaisarn (31 juli 2007)

huh?
10 427 Inlägg
31 juli 2007
Välsorterade OKQ8-butiker verkar sälja bitumen mattor för 40kr/st.. halvstora bitar.
Kanske nåt att hänga i julgranen.

Beroende av billjud
151 Inlägg
31 juli 2007
Jag fick tips att stryka på Sikaguard 6010 som är någon typ av dämpnings-/underredsmassa. Det är bara att stryka på med pensel och är lätt att få in i knepiga hörn.
Det tog bort 60% av skrammlet från min hatthylla/baggagelucka.
Här är en halvtaskig bild när jag kletat på baggageluckan: http://www.garaget.org/?car=49718&image=505787
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

210 Inlägg
31 juli 2007
AudiEngineering skrev:
Jag fick tips att stryka på Sikaguard 6010 som är någon typ av dämpnings-/underredsmassa. Det är bara att stryka på med pensel och är lätt att få in i knepiga hörn.
Det tog bort 60% av skrammlet från min hatthylla/baggagelucka.
Här är en halvtaskig bild när jag kletat på baggageluckan: http://www.garaget.org/?car=49718&image=505787
/Wikberg

kan med fördel användas tillsammans med asfaltsmatta eller att man blandar i lite grus i "smeten".

på våran senaste tävlingsbil kletade vi även baksidan på dörrsidor och där dörrsidorna ligger an mot plåt osv

trucken
563 Inlägg
31 juli 2007
har tidigar kört med bitumenmatta, funkar sådär...testade en matta typ samma den som brlhar och den är mycket bättre. har även gjortatt test mot 2 lager bitumen och den mattanjag kört med nu är ändå bättre, och lättare!

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Proljece?
1 464 Inlägg
31 juli 2007
Och vilken matta har du nu?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

trucken
563 Inlägg
31 juli 2007
vette fan vad den heter,,, finns på brl..och ljudbyggaren tar nog hemde snart också

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

1 634 Inlägg
31 juli 2007
apoteket00 skrev:
vette fan vad den heter,,, finns på brl..och ljudbyggaren tar nog hemde snart också

Du tänker kanske åp STP ? StandartPlast.
Denna är riktigt smidig och värmepistol behövs ej, gör endast rent innan. Den är dock väldigt dyr. Jag använder Bitumen (från Mekonomen) på lättåtkomliga ställen och jämna ytor och sedan STP på ojämna ytor och svåråtkomliga ställen (kika gärna på min bil).

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Beroende av billjud
151 Inlägg
1 augusti 2007
Nemo skrev:
kan med fördel användas tillsammans med asfaltsmatta eller att man blandar i lite grus i "smeten".

på våran senaste tävlingsbil kletade vi även baksidan på dörrsidor och där dörrsidorna ligger an mot plåt osv

Jo nog kan man blanda, ska inte vara några problem, och kleta det kan man göra varsomhelst. Det mest prisvärda jag någonsin köpt för ljudet i min bil tongue
/Wikberg

LillNaisarn
1 augusti 2007
Trådstartare
AudiEngineering skrev:
Nemo skrev:

Jo nog kan man blanda, ska inte vara några problem, och kleta det kan man göra varsomhelst. Det mest prisvärda jag någonsin köpt för ljudet i min bil tongue
/Wikberg

det låter ut fint wikberg ser att du bor i luleå och jag antar att du köpt dära, isf vart kanske skulle vara värt att åka till luleå och köpa istället för att beställa smile

tack för alla som skrivit tips är välldigt tacksam ,

Beroende av billjud
151 Inlägg
1 augusti 2007
LillNaisarn skrev:
det låter ut fint wikberg ser att du bor i luleå och jag antar att du köpt dära, isf vart kanske skulle vara värt att åka till luleå och köpa istället för att beställa smile

Jag köpte mitt i Luleå på Ojanpääre Auto (stavning?), SikaGuard 6010 (svart plåtburk) kostar ca.45-50kr/burken smile
Lycka till.
/Wikberg

LillNaisarn
1 augusti 2007
Trådstartare
AudiEngineering skrev:
LillNaisarn skrev:

Jag köpte mitt i Luleå på Ojanpääre Auto (stavning?), SikaGuard 6010 (svart plåtburk) kostar ca.45-50kr/burken smile
Lycka till.
/Wikberg

Vet vad du menar vid vildmarks shoppen iaf smile får kika imorgon då jag ska till haparanda på ojanpää (stavning här också?) om dom har dära smile annars får man då man ska snarast till luleå kika, tackar & bockar för ditt tips uppskattas värkligen *tummen upp*

edit: tack föresten också camaro för ditt tips får väll annars pröva gå på biltema också,
Senast redigerat av LillNaisarn (1 augusti 2007)

Beroende av billjud
151 Inlägg
2 augusti 2007
LillNaisarn skrev:
Vet vad du menar vid vildmarks shoppen iaf smile får kika imorgon då jag ska till haparanda på ojanpää (stavning här också?) om dom har dära smile annars får man då man ska snarast till luleå kika, tackar & bockar för ditt tips uppskattas värkligen *tummen upp*

edit: tack föresten också camaro för ditt tips får väll annars pröva gå på biltema också,

Jajamän du tänker på rätt ställe smile Kan ju gissa på att det finns uppe i happis också men annars är du välkommen hit till finstaden wink lycka till
/Wikberg

Sök