7316
Sök

Hjälp med huvudenhets val till V40!

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
Måste snabbt få tips på riktigt bra huvudenheter som antingen har AUX eller USB ingång, kunna spela mp3, möjligtvis dvd (så att man kan bränna musik på dvd skiva), bluetooth behövs inte, ingen skärm heller, lågnivå utgångar så att jag kan ansluta slutsteg och sånt som ska in i framtiden.

Letar efter en riktigt bra spelare, ingen budget... max pris ca 4000, kan få gå över lite. Snygg design är ett plus! smile

Har haft ögonen på en
Pioneer DEH-P6900IB

Står så här om den på brl:
CD-spelare: CD-text. MP3, WMA, WAV, iTunes AAC-kompatibel. CD-R/RW-kompatibel. Skivtitelminne. 1 bit D/A. Radio: D4Q Digital FM/AM RDS-tuner (ARC5). PTY. AF/TP/TA. BSM. SLA. 24 snabbval. Förstärkare: Uteffekt på 4x50W. Sexkanals lågnivåutgång med HP/LP-filter. CD-växlarstyrning. AUX-in (rear). Klar för iPod-adapter (tillval CD-IB200). Bluetooth adapter tillval (CD-BTB200). Sub-display utgång (adapter tillval). SFEQ. ASL (nivågeglering). EEQ plus. 7-bands parameterstyrd EQ. 5-läges fabriksinställd equaliser. Valbar loudness. Direkt subwooferdrivning. Övrigt: Direkt sub drive. BMX. ASL. SLA. Blå OEL-display. Blå knappar. Telemute. Fjärrkontroll medföljer. Klar för bilens rattfjärrkontroll (tillval). Löstagbar front.

Är det bra? smile och hur långt räcker det? Den kostar 3000 kr.

Men rekommendera gärna andra smile

tack på förhand!

MVH

341 Inlägg
30 juli 2007
Den trevligaste apparaten jag lyssnat på är Alpine CDA 9855 R. Den har det mesta av utrustning och kostar runt 4500:-.
Den har också en lillebror för 3500:- (9853)

Vad man vill ha för märke är ju en smaksak, men trots tio års Pioneer-missbruk, har jag nu konverterat till Alpine smile

289 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
Tack för det snabba svaret! och dom såg trevliga ut smile Men vad innebär allt såsom digital tidskompensation, delningsfilter m.m? Och räcker 3 lågnivåutgångar? framtidsplanerna lutar åt baslåda med slutsteg och ett slutsteg till 4 högtalare.
Och är den billigare versionen (9853) mycket sämre och isf i vilka punkter?

Första gången jag köper stereo så vet inte så mycket tongue ska nämligen handla imon så behöver snabba svar smile

341 Inlägg
30 juli 2007
Tidskompensering är en underbar uppfinning om man vill kunna justera in ljudet så det spelar i mitten och uppe på brädan. Den kräver lite träning, men när man fåt till det, låter det suveränt mycket bättre.
Delningsfiltren är också smidiga. Då kan man ändra frekvenserna som man vill, utan att behöva rota i kofferten.
Tre utgångar räcker gott till de flesta anläggningar. En fram, en bak och en till bas.
Skillnaderna mellan apparaterna är liten, men kolla för säkerhets skull fakta, så du inte missar någon detalj som kan vara viktig.
Glöm inte att kolla vad det finns för andra märken med motsvarande utrustning.. Det kanske finns mer som faller dig i smaken. smile

289 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
okej de ska jag göra smile tack för förklaringarna! smile

hade mina ögon återigen på en annan Pioneer:  DEH-P88RS
för 5000 kr... verkade vara bra smile och om jag får säga de själv, snyggare design än alpine tongue

Men fler alternativ tar jag gärna emot! Säger det igen, är ute efter bra grejer! tongue

Edit: Behöver nog ingen hjälp längre har hittat den jag ska ha big_smile
Clarion DXZ778RUSB

Verkar ha allt jag behöver smile 3800 kr hos mds smile blir att handla imorgon!
Om någon har någon kommentar om denna så skriv gärna smile

så här ser den ut iaf smile inte den vackraste men verkar bra smile

http://i2.turboimagehost.com/t/346734_dxz778rusb_2.jpg
Senast redigerat av jonatk (30 juli 2007)

Sök