2994
Sök

Frågot: Liten nr plåt och dragkrok?

265 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
Hej på er! Var dum nog att ta av plåten för att ta kort, och fan vad mycket snyggare det är utan. Som jag förstår så kan man inte få små skyltar längre? mad Finns det nåtot sätt att ha liten skylt? Om man fixar liten och har stora lagliga i fönstret tex?

Jag har drakkrog, vad är det i böter om jag plockar bort den. Vill inte registrera om, kan vara bra att ha kroken ibland. Men inte kostant, helhetsförstörare tongue

-

658 Inlägg
30 juli 2007
Man kan fortfarande ansöka om liten regplåt men det är svårt att få. Du får böter även om du har små och de stora synliga i fönstret.
Går däremot att få små tillverkade som är väldigt lika vägverkets, då klarar man sig oftast, beror på hur duktig polisen är. Gäller dock att det är rätt typsnitt och att du får med texten i hörnet..

Vet inte vad det är för böter men om du åker dit på det så blir det iaf ombesiktning..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

265 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
JoQe skrev:
Man kan fortfarande ansöka om liten regplåt men det är svårt att få. Du får böter även om du har små och de stora synliga i fönstret.
Går däremot att få små tillverkade som är väldigt lika vägverkets, då klarar man sig oftast, beror på hur duktig polisen är. Gäller dock att det är rätt typsnitt och att du får med texten i hörnet..

Vet inte vad det är för böter men om du åker dit på det så blir det iaf ombesiktning..

Tack tack, har iof vart i flygande besiktning 2 ggr, ingen av gånger har dom brytt sig om drag. På bilen har dom kollat alla lampor, signalhorn, mönsterdjup typ.

-

Thorssa
31 juli 2007
Har för mig att det är 1500 kr i böter på avsaknad av/felaktig registreringsskylt men jag ska inte svära i kyrkan på det.

Sök