3036
Sök

745 - död..

Jurgenaut
51 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
nu har jag slut på ider så jag tänke jag skulle fråga här, kanske någon haft liknade problem?

De var så jag plockade toppen på min 740 tic, bytte lite packboxar mm för att det ska va i skick så att säga.. iaf nu när jag plockat ihop biljeveln igen så när jag startade den så gick den väldigt krattigt.. den rök svart blandannat. Alltså den fick för mycket bränsle. För att göra ett litet test å se om det kanske rättade till sig åkte jag 7mil med den.. tankade 300:- å ändå fick jag brännslestop?.. dagen efter när jag skulle starta den så tände den inte änns till.. Jag har gnista, det finns soppa.. Det första jag tänkte på var om någon pillat med min luftmassemätare när jag hade plockat ur den.. för att göra saken lättare lånade jag polarens som satt och fungerade på hans bil. ingen skillnad.. provade den stora styrboxen då jag har haft problem med min tidigare, fortfarande ingen skillnad.. hepp tänkte jag.. så lånade jag den där lilla styrboxen som sitter på vänster innerskärm och fortfarande ingen skillnad. Nu så blev jag trött på bilen så den har fått stått i en månad  och igår så tänkte jag att man skulle göra ett nytt försökt. Jag vet att tändingslåset är lite halvglappt så jag satte i ett nytt. då när jag vred på starten så tände den till 3gånger sen är det samma sak igen. Jag har letat överallt och det finns inga kontakter som inte sitter ihop.hmm

någon som haft något liknade eller vet något om det?

astronaut, totally out of ctrl

1 567 Inlägg
31 juli 2007
Jorg3n skrev:
nu har jag slut på ider så jag tänke jag skulle fråga här, kanske någon haft liknade problem?

De var så jag plockade toppen på min 740 tic, bytte lite packboxar mm för att det ska va i skick så att säga.. iaf nu när jag plockat ihop biljeveln igen så när jag startade den så gick den väldigt krattigt.. den rök svart blandannat. Alltså den fick för mycket bränsle. För att göra ett litet test å se om det kanske rättade till sig åkte jag 7mil med den.. tankade 300:- å ändå fick jag brännslestop?.. dagen efter när jag skulle starta den så tände den inte änns till.. Jag har gnista, det finns soppa.. Det första jag tänkte på var om någon pillat med min luftmassemätare när jag hade plockat ur den.. för att göra saken lättare lånade jag polarens som satt och fungerade på hans bil. ingen skillnad.. provade den stora styrboxen då jag har haft problem med min tidigare, fortfarande ingen skillnad.. hepp tänkte jag.. så lånade jag den där lilla styrboxen som sitter på vänster innerskärm och fortfarande ingen skillnad. Nu så blev jag trött på bilen så den har fått stått i en månad  och igår så tänkte jag att man skulle göra ett nytt försökt. Jag vet att tändingslåset är lite halvglappt så jag satte i ett nytt. då när jag vred på starten så tände den till 3gånger sen är det samma sak igen. Jag har letat överallt och det finns inga kontakter som inte sitter ihop.hmm

någon som haft något liknade eller vet något om det?

Givetvis så nollade du motorn då du plockade av toppen?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Jurgenaut
51 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
940R skrev:
Givetvis så nollade du motorn då du plockade av toppen?

Nollade motorn? Hur menar du nu..  förklara o:

Proljece?
1 464 Inlägg
31 juli 2007
Senast redigerat av haxer (31 juli 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Jurgenaut
51 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare

ja ställa in det där ja.. klart jag har gjor det rätt >_> jag menar de vore ju dumt att ställa in det fel wink ne men jag är säker på att det är rätt bilen har ju startat å gått! 110% säker

Proljece?
1 464 Inlägg
31 juli 2007
Har du även kollat tändningen med verkstad med stroberlampa som det står i guiden?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Jurgenaut
51 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
haxer skrev:
Har du även kollat tändningen med verkstad med stroberlampa som det står i guiden?

nej... jag har inte haft isär den delen av toppen. Den står på dom inställningarna som det gjorde innan jag hade isär den. jag har bara haft dän kåpan och rotorn, dessutom har ju bilen startat efter jag satt ihop det.

och för att tillägga så har jag provat att starta den idag.. då tände den till i några sekunder igen, sen dog den åter igen och går inte att starta - tänder inte till.

Kettunen
31 juli 2007
Har du tillräckligt bra tryck från soppa pumpen då????
Är det förgasre eller insprut du har?

Jurgenaut
51 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:

insprut så klart wink jopp har kollat pumparna och reläna, allt är i sin ordning. konstigt nog

Mr White
1 072 Inlägg
31 juli 2007
Kettunen skrev:

sprut är de efter som de är en ET:)

Kolla om de ev kan vara glapp i hallgivaren som sitter på svänghjulet..Samt kolla så inte kallstarten ligger på helatiden.

Jurgenaut
51 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Kettunen skrev:

sprut är de efter som de är en ET:)

Kolla om de ev kan vara glapp i hallgivaren som sitter på svänghjulet..Samt kolla så inte kallstarten ligger på helatiden.

jo jag har tänkt på det men det har inte blivit av. ska titta det smile det där med kallstarten vet jag inte riktigt hur det fungerar. Har endast tittat ifall tomgångsselonojden eller vad det nu heter och stavas - den som sitter under insugningsröret, fungerar perfect den med.

620 Inlägg
31 juli 2007
Jag tror det beror på att du antingen har för liten turbo lr ingen alls...tongue och sen ska dom ladda 15 bar...big_smile HAHA

Mr White
1 072 Inlägg
31 juli 2007
Dra ut kallstarten å lägg spridarn i en brul så ser du...Men förmodligen kommer den å gå helatiden iumed att inte motorn kommer hinna bli varm om den inte får gå en stund...Men ta en titt på hallgivaren oxå smile

Jurgenaut
51 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
Jag tror det beror på att du antingen har för liten turbo lr ingen alls...tongue och sen ska dom ladda 15 bar...big_smile HAHA

*PEET I ÖGAT* wink

620 Inlägg
31 juli 2007
Jorg3n skrev:
ReApEr__88 skrev:

*PEET I ÖGAT* wink

15 bar det är vad min åkgräsklippare laddar iallfall...

Jurgenaut
51 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Dra ut kallstarten å lägg spridarn i en brul så ser du...Men förmodligen kommer den å gå helatiden iumed att inte motorn kommer hinna bli varm om den inte får gå en stund...Men ta en titt på hallgivaren oxå smile

hm hm okej.. det får bil på Torsdag för idag orkar jag inte och imorn ska jag hämta en bil winkbig_smile

Jurgenaut
51 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
Jorg3n skrev:
ReApEr__88 skrev:

*PEET I ÖGAT* wink

de var klent, jag har 21bar på trampcykeln

620 Inlägg
31 juli 2007
Jorg3n skrev:
ReApEr__88 skrev:
Jorg3n skrev:

*PEET I ÖGAT* wink

åfan....big_smile den måste ja få provcykla...big_smile
menn imorn ska ja skaffa mig en roddbåt somm laddar 50 bar...big_smile på tomgången!!!

Jurgenaut
51 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
Jorg3n skrev:
ReApEr__88 skrev:

åfan....big_smile den måste ja få provcykla...big_smile
menn imorn ska ja skaffa mig en roddbåt somm laddar 50 bar...big_smile på tomgången!!!

ok

Sök