Datorer - felsökning - Program

zwich Saab raggare : )
31 juli 2007 · 887 Inlägg

Min dator går otroligt segt att starta.. och har också svårt att hålla flera program igång samtidigt.. Har egentligen 1024 mb ramminne men jag börjar fundera på om nått av dom har gått sönder..

till frågan tongue vet ni nått program man kan köra för att felsöka massa grejjer på datorn samtidigt, såsom cpu, minne, hd etc etc.. ?

mvh/erik

Turbo.. Because Im worth it :)
ghost_boy83 CREW
31 juli 2007 · 2 594 Inlägg

mycket möjligt prova mer ram eller så prova ominstalera datorn å rensa den på skit

Nemo
31 juli 2007 · 210 Inlägg

har du norton antivirus och internetsecurity? det tar ca 15 sekunder längre att starta datorn med dessa program, i alla fall i min burk.

för att testa minnena, ta helt enkelt ut det ena och fungerar det, sätt då i det andra och ta ut det första =P

antagligen hjälper nog en formatering och ominstallation av windows det hela

haz165
31 juli 2007 · 43 Inlägg

Har för mig att det finns en cd som heter Ultimate Boot CD(/Disc). På den ska det finnas minnes testare. Finns på www.ultimatebootcd.com.

Senast redigerat av haz165 (31 juli 2007)

zwich Saab raggare : )
31 juli 2007 · 887 Inlägg

haz165 skrev:
Har för mig att det finns en cd som heter Ultimate Boot CD(/Disc). På den ska det finnas minnes testare. Finns på www.ultimatebootcd.com.

jes.. men jag har svårt o fatta hur man ska få igång allt tongue sad

Turbo.. Because Im worth it :)
Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
31 juli 2007 · 270 Inlägg

Blås datorn.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
txi
31 juli 2007 · 264 Inlägg

prova gör en diskdefragmentering,
sedan kan du kolla den dolda autostarten.
gå in på start / kör
skriv sedan msconfig
kolla på autostart, t.ex. Winamp drar segt på datorn. finns mkt där man kan ta bort, men pilla inte för mkt, du kan stänga av att windows ska starta därifrån smile

elr så bootar du om med orginal cdn.

Nionix
31 juli 2007 · 24 Inlägg

testa att ladda ner sisandra och kolla om den hittar något, finns säkert någon gratis version..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang