4346
Sök

ang. service bmw 325 e36

250 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
jag funderar lite på vad det står här på om servive intervalls "visaren"
eller om det är nån som har boken på svenska som kan skriva vad det står.
sidan 13 i min

http://img523.imageshack.us/my.php?imag … 2nyxt8.jpg

sen så undrar jag vad som menas med det här är det dags för service eller vad om inte förklara hur jag läser av och förstår hur jag ligger till.
så härser det ut när jag har vridit nyckeln till läget före "start" sen när motorn går så försvinner det.

http://img523.imageshack.us/img523/2430/20070731657kw3.th.jpg

edit:damp bilder
Senast redigerat av gorre (1 augusti 2007)

Thorssa
1 augusti 2007
Du ska in på service. www.autopower.se

3 132 Inlägg
1 augusti 2007
Som Thorssa säger ska du in på service. Dessutom är klocksymbolen tänd så du ska utöver oljeservice byta kylvätska och bromsvätska. smile

Vill du mecka själv finns alla servicepunkterna på autopower.se

250 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
Som Thorssa säger ska du in på service. Dessutom är klocksymbolen tänd så du ska utöver oljeservice byta kylvätska och bromsvätska. smile

ok tackar så mycket men det är inte oljeservice om jag förstår rätt det måste vara inspection 1  som den vill att jag ska göra?

Thorssa
1 augusti 2007
gorre skrev:
viccoA skrev:

ok tackar så mycket men det är inte oljeservice om jag förstår rätt det måste vara inspection 1  som den vill att jag ska göra?

Klockan innebär att du ska in på årskontroll vilket ska göras var 24:e månad, då byter de bromsvätska och kylarvätska. Om du ska göra oljeservice, insp. 1 eller insp. 2 beror på vad du gjorde sist!

3 132 Inlägg
1 augusti 2007
För att förtydliga lite.

Så här är serviceintervallen: oljeservice - Inspektion 1 - oljeservice - Inspektion 2 - Oljeservice - osv.

250 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
olje service är gjort sist vad jag vet.
sen när det blir oljeservice så borde det väll lysa till vänster om klockan för jag såg att där står det oilservice?
Senast redigerat av gorre (1 augusti 2007)

250 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
då var det höär löst surfade runt lite på autopower så fick jag resten av svaren.
tackar så mycket för hjälpen.
Senast redigerat av gorre (2 augusti 2007)

401 Inlägg
2 augusti 2007
vrje 24:e månad gör man inspection II på E36-an allså motor/broms/växellåda vätska/olja o.s.v

Thorssa
2 augusti 2007
Schumi skrev:
vrje 24:e månad gör man inspection II på E36-an allså motor/broms/växellåda vätska/olja o.s.v

Nja inte direkt, insp. 2 ska göras ungefär var 6000:e mil, beroende på körsätt osv. Så den kan ju inträffa långt tidigare än vart andra år, även senare. Det som görs vart annat år är "årskontrollen" med byte av bromsvätska och kylarvätska.

401 Inlägg
2 augusti 2007
ju det e sant det beror på hur och hur mycket man kör per år också,
ok så här står det där i alla fall:
klockan visar på bromsvätska byte,
när alla gröna lampor e borta då ska/borde man göra servis/inspektion  1 el. 2 beror på villket du gjorde inan.(som det skrevs tidigare)
ha det göt

Sök