atava, billig försäkring!

falloutboy
3 augusti 2007 · 1 723 Inlägg

jag finns inte enligt dem...

Vi får ingen träff på ditt personnummer. Rätta till och försök igen.

får behålla If sålänge då till jag existerar igen.

PushedRay Sir Real
4 augusti 2007 · 390 Inlägg

steifan skrev:
Kan det vara så att dom inriktar sig på yngre personer med lite högre premier?

Stefan 22 kanske tjänar mer på det än Börje 39½.

verkar som det stämmer e billigare för mig men inte billigare för min farsa på samma bil jämtemot volvia

Muttley
4 augusti 2007 ·

PushedRay skrev:

steifan skrev:
Kan det vara så att dom inriktar sig på yngre personer med lite högre premier?

Stefan 22 kanske tjänar mer på det än Börje 39½.

verkar som det stämmer e billigare för mig men inte billigare för min farsa på samma bil jämtemot volvia

stämmer inte tycker jag. för mig blir de dyrare är 21. andra grejer som blir dyrare med om jag bytar till ett annat försäkringbolag..

falloutboy
4 augusti 2007 · 1 723 Inlägg

kan ni göra prisförfrågningar nu?

Droors
4 augusti 2007 · 811 Inlägg

atava är för mig 5k billigare än trygg hansa. Trist att man precis har förnyat Trygg-Hansa försäkringen.

bilfakta
6 augusti 2007 · 417 Inlägg

någon mer som e sugen på å byta?

WilYawn Golle
6 augusti 2007 · 448 Inlägg

Som vanligt kan jag inte kolla upp min bil sad Finns inga uppgifter enligt dom...

James May: In other news.... I've fitted a fan!
ScoobyBear Subarist
6 augusti 2007 · 131 Inlägg

djRob skrev:
Krille87 jag tror inte du behöver vänta till huvudförfallodagen om du ställer av bilen, sen dan efter ställer på den igen. så ska man kunna byta bolag, En arbetskamrat sa att han gjorde så då han ville byta bolag och slippa vänta till huvudförfallodagen.

rätta mig om jag har fel nån ?

Har också hört att det är så. Men det låter för bra för att vara sant. Någon här som vet säkert?
BTW så vart detta försäkringsbolag mycket dyrare för mig på båda bilarna. Har LF nu men ska byta så fort den går ut.

MG TF "Britt-Cabben" (2003)
whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
6 augusti 2007 · 285 Inlägg

Jag får ca 5000 billigare på min bil/år och då har ja den billigaste ja hittade när ja letatde, viste dock inte att detta bolag finns. Måste byta försäkring och spara pengar big_smile

msminnie
8 augusti 2007 · 13 Inlägg

Blir nog byte till detta bolag, förnyelsen till Trygghansa är 1/9, så jag sitter och lusläser alla villkor på Atava nu..

Följande är citerat från Atavas försäkringsvillkor:

"Om skada inträffar under färd på fruset vatten ges ingen ersättning. Detta gäller inte om bilen körs på en vinterväg över is som Vägverket ansvarar för."

Att jag inte får någon ersättning om jag sladdar ute på sjön förstår jag fullständigt.
Men däremot det sistnämda:

"Detta gäller inte om bilen körs på en vinterväg över is som Vägverket ansvarar för"

Vad gäller då för vägar som kommunen har ansvar för, vilket är en hel del???
Antar att det bara är en miss från dem, och att du självklart får ersättning även om du sladdar av vägen på en väg som kommunen har ansvar för snöröjning på...Eller?

Senast redigerat av msminnie (8 augusti 2007)

msminnie
14 augusti 2007 · 13 Inlägg

Bumpar upp denna tråden lite och undrar om någon har tecknat försäkring på Atava.
Gjorde själv det i förra veckan, och ringde sedan för att säga upp avtalet med mitt nuvarande bolag.
De hade inte fått in någon registrering på VV att jag tecknat ny försäkring, så därav kunde de inte avsluta min försäkring...
ok, så jag väntade några dagar och ringde idag igen för att avsluta min nuvarande försäkring.
Inte heller denna gången hade de fått in någon registrering om försäkringsbyte till annat bolag.

Börjar få tveksamheter om detta, eftersom det enligt TryggHansa ska gå på sekunden för försäkringsbolagen att registrera bytet hos VV.
Jag har slängt iväg ett mail till Atava nu och avvktar svar...får se vad de säger.
Känner inte för att slösa 50:- det första man gör på telefonsamtal till dem...

Någon som bytt och det fungerat smidigt för?

AffeBoyen
14 augusti 2007 · 208 Inlägg

är med sugen att byta men när jag läste 
""Om skada inträffar under färd på fruset vatten ges ingen ersättning. Detta gäller inte om bilen körs på en vinterväg över is som Vägverket ansvarar för."

Då vart jag lite osäker.. vad menar dom egentligen?

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
Frosted
14 augusti 2007 · 1 878 Inlägg

nice för min 850,

5 608  SEK / år
467 SEK / månad

helt överkomligt pris!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
hasse83
14 augusti 2007 · 168 Inlägg

1400 k dyrare om året för BMW´n 850 kr dyrare om året för Subarun.

Nix Sockenbolagen(dina försäkringar) rockar

Dina försäkringar ÄR billigast.

Senast redigerat av hasse83 (14 augusti 2007)

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
steifan DR!FTT3KN!K3R
14 augusti 2007 · 10 427 Inlägg

AffeBoyen skrev:
är med sugen att byta men när jag läste 
""Om skada inträffar under färd på fruset vatten ges ingen ersättning. Detta gäller inte om bilen körs på en vinterväg över is som Vägverket ansvarar för."

Då vart jag lite osäker.. vad menar dom egentligen?

Jag tolkar det som att ersättning gäller för vinterväg över is som Vägverket ansvarar för.
(och var f*n finns det? aldrig sett nån officiell väg på is.. kanske finns norr om Dalarna?)

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
darkwizard Fordonstekniker
14 augusti 2007 · 1 740 Inlägg

ScoobyBear skrev:

djRob skrev:
Krille87 jag tror inte du behöver vänta till huvudförfallodagen om du ställer av bilen, sen dan efter ställer på den igen. så ska man kunna byta bolag, En arbetskamrat sa att han gjorde så då han ville byta bolag och slippa vänta till huvudförfallodagen.

rätta mig om jag har fel nån ?

Har också hört att det är så. Men det låter för bra för att vara sant. Någon här som vet säkert?
BTW så vart detta försäkringsbolag mycket dyrare för mig på båda bilarna. Har LF nu men ska byta så fort den går ut.

Kan säga att så är inte fallet, iallfall inte med min försäkring. Trygghansa sa att jag måste vänta till förfallodagen, men jag ska se till att få byta eller att dom sänker priset.

Har reggat mig på Atavas hemsida, så sbart blir man rikare. lol

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
haxer Proljece?
14 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Frozen1985 skrev:
nice för min 850,

5 608  SEK / år
467 SEK / månad

helt överkomligt pris!

Det va fan dyrare än vad jag kollade på lf 8 lol

Vrf byta om man är nöjd?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
msminnie
14 augusti 2007 · 13 Inlägg

steifan skrev:

AffeBoyen skrev:
är med sugen att byta men när jag läste 
""Om skada inträffar under färd på fruset vatten ges ingen ersättning. Detta gäller inte om bilen körs på en vinterväg över is som Vägverket ansvarar för."

Då vart jag lite osäker.. vad menar dom egentligen?

Jag tolkar det som att ersättning gäller för vinterväg över is som Vägverket ansvarar för.
(och var f*n finns det? aldrig sett nån officiell väg på is.. kanske finns norr om Dalarna?)

Ahhh...där ser man.
läste visst inte helt noga trots allt....
Läste det som "Om skada inträffar under färd på fruset vatten ges ingen ersättning. Detta gäller inte om bilen körs på en vinterväg med is som Vägverket ansvarar för"

Haha..tyckte det verkade konstigt.....

mellowd Drop Shop
14 augusti 2007 · 926 Inlägg

msminnie skrev:

steifan skrev:

AffeBoyen skrev:
är med sugen att byta men när jag läste 
""Om skada inträffar under färd på fruset vatten ges ingen ersättning. Detta gäller inte om bilen körs på en vinterväg över is som Vägverket ansvarar för."

Då vart jag lite osäker.. vad menar dom egentligen?

Jag tolkar det som att ersättning gäller för vinterväg över is som Vägverket ansvarar för.
(och var f*n finns det? aldrig sett nån officiell väg på is.. kanske finns norr om Dalarna?)

Ahhh...där ser man.
läste visst inte helt noga trots allt....
Läste det som "Om skada inträffar under färd på fruset vatten ges ingen ersättning. Detta gäller inte om bilen körs på en vinterväg med is som Vägverket ansvarar för"

Haha..tyckte det verkade konstigt.....

tycker det är lite luddigt skrivet av atava. men borde det inte vara att det inte ges nån ersättning om man kör typ isracing på sjö, men om man åker av på en vanlig väg med ruset underlag.

Ja menar, vadå väg över is? :S

steifan DR!FTT3KN!K3R
14 augusti 2007 · 10 427 Inlägg

mellowd skrev:
Ja menar, vadå väg över is? :S

Kan vara närmare att köra över en sjö på vintern än runt.
Så finns säkert 'riktiga' vägar som går över vattendrag på
vintrarna..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang