3490
Sök

atava, billig försäkring!

Jägermeister
910 Inlägg
6 september 2007
Skulle vilja tipsa om ett annat billigt försäkringsbolag, det var billigt för mig ialf.

2900kr per år för en helförsäkring på golfen med alla tillägg och bara 1400kr per år i trafikförsäkring på mantan.smile

http://www.modernaforsakringar.se/

En gång är ingen gång...

10 Inlägg
22 september 2007
Securityguard skrev:
Funderar också på att ta Atava, kostar ju 6 tkr billigare än just Trygg-Hansa!

Någon som har haft dom och kan säga nått om dom?

/Niclas

Kollade upp Atava när jag jämförde onlinepriser på Compricer. Har idag BMW Originalförsäkring / If som snart förfaller. Slog på sambons och min bil och kollade även upp till modern och svärmor. Atava visade sig vara billigast i tre fall av fyra (Largepaketet).

Bakom Atava står TryggHansa, så det känns tryggt om det skulle hända något smile Sedan kan man sköta det mesta via deras sajt, även skadereglering. Om man behöver hjälp och vill prata med en skadereglerare är det också gratis. Vill man däremot ringa till deras kundservice kostar det 50 SEK. Å andra sidan, hur ofta ringer man till sitt försäkringsbolag? För egen del har jag bara varit i kontakt med mitt försäkringsbolag en gång, och det var när jag skulle beställa grönt kort. Premien för mig var 2000 lägre på Atava, då kan jag ringa många gånger för 50 SEK lol

Tiger spinner på :D

1 Inlägg
10 oktober 2007
Hittade ett betydligt billigare försäkringsbolag - ibland lönar det sig att läsa Göteborgsposten!

Vesta - ett nytt försäkringsbolag med rötterna i Danmark - var ca. 1500:- billigare per helår för att helförsäkra min A4 Cab. Dessutom har man telefonsupport och låga självrisker. Tyvärr är inte deras hemsida utvecklad ännu så man kan göra prisjämförelse.

Dom slog alla - Atava, Tennant, Moderna osv med rätt betydande belopp. Kollad vad dom skulle ha för mina Blazers också - där skiljde det rejält!

hejs/GB
Senast redigerat av hassel33 (10 oktober 2007)

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
10 oktober 2007
Hehe
Med Atavas Large försäkring skulle jag (18år) få betala 28 575  SEK / år för min bil. Med Länsförsäkringars ungdomsförsäkringar skulle det gå på ca 10 000 SEK / år.

Och på pappa skulle det gå på  7 757  SEK / år för Large på min bil vilket är ca 3000 dyrare än vad vi betalar på Länsförsäkringar för bilen idag. Så att byta till Atava är nog inte aktuellt tongue
Senast redigerat av laazy (10 oktober 2007)

1 228 Inlägg
10 oktober 2007
Vesta var ju inte alls billiga, de var billigare på folk som hade haft sina körkort i mer än 15 år, vilket jag inte haft, så det blir nog atava för min del!

1 418 Inlägg
12 oktober 2007
hassel33 skrev:
Hittade ett betydligt billigare försäkringsbolag - ibland lönar det sig att läsa Göteborgsposten!

Vesta - ett nytt försäkringsbolag med rötterna i Danmark - var ca. 1500:- billigare per helår för att helförsäkra min A4 Cab. Dessutom har man telefonsupport och låga självrisker. Tyvärr är inte deras hemsida utvecklad ännu så man kan göra prisjämförelse.

Dom slog alla - Atava, Tennant, Moderna osv med rätt betydande belopp. Kollad vad dom skulle ha för mina Blazers också - där skiljde det rejält!

hejs/GB

Ja shit va billiga dom var,
min 535a på mig skulle dom ha nästan 23 000 för i trafik. dyrast hittils.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Teddan
2 495 Inlägg
13 oktober 2007
hassel33 skrev:

hejs/GB

jag skall inte svära på det men är ganska säker på att vesta är norskt.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 297 Inlägg
13 oktober 2007
jag har atava.. billigaste jag hittade.. de var jäkla sega på att dra pengar men nu har de kommit igång.. men det är ju så med försäkringsbolag.. man vet ALDRIG vad man har föränn det händer något.

huh?
10 427 Inlägg
13 oktober 2007
MrTobias skrev:
jag har atava.. billigaste jag hittade.. de var jäkla sega på att dra pengar men nu har de kommit igång.. men det är ju så med försäkringsbolag.. man vet ALDRIG vad man har föränn det händer något.

Jepp, dom missade väl att dra i september så blev dubbelt nu i oktober tongue
Skumt. Hoppas dom fixar det framöver.

355 Inlägg
13 oktober 2007
Har oxå Atava, 400kr billigare i månaden än den näst billigaste.

Men som sagt väldigt sega å dra pengar. Skulle dra pengar den 3/10 men inte dragit nåe än så jag ringde(50kr) å får besked på 5 sekunder att dom har blivit försenade å ska dra på måndag ist:( Kan dom inte skicka ett mail iaf å berätta men då får dom väl inga pengar?!

48 Inlägg
20 oktober 2007
funderar seriöst på att byta.. nu betalar ja 1700kr i månaden för hel på volvia och atava vill ha knappt 1200kr... någon som har bytt och har lite erfarenheter att dela med sig av?? Gärna någon som råkat ut för något och fått utnyttja försäkringen

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
20 oktober 2007
rolle83 skrev:
utnyttja försäkringen

får hoppas du inte utnyttjar försäkringen..he he
ja jag vet språkpolis

10 Inlägg
20 oktober 2007
RedEyeMS3 skrev:
Har oxå Atava, 400kr billigare i månaden än den näst billigaste.

Men som sagt väldigt sega å dra pengar. Skulle dra pengar den 3/10 men inte dragit nåe än så jag ringde(50kr) å får besked på 5 sekunder att dom har blivit försenade å ska dra på måndag ist:( Kan dom inte skicka ett mail iaf å berätta men då får dom väl inga pengar?!

Fick du deras mail om att de hade bekymmer med autogirot? De har haft en del tekniska problem, som de nu arbetar på att lösa smile.  Skickade en fråga till dem via "Min Sida", här är svaret:

"Hej,
Det mail som har skickats ut idag är ett felutskick. Vi har fått in ditt medgivande och nästa dragning, den 1:a november kommer att fungera.
Vi håller just nu på att leta efter orsaken till att mailet gått ut, så att det inte händer igen.
Jag beklagar det inträffade"

Tigern sparade själv 3 000 på att byta till Atava! big_smile Har satt av beloppet som ska dras så att det finns på kontot - så får vi hålla tummarna och hoppas att det löser sig för dem snart! wink

Tiger spinner på :D

48 Inlägg
31 oktober 2007
nå e de ingen som krockat och behövt använda sin försäkring hos atava? smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
31 oktober 2007
kollade just nu atava försäkring och BMW original försäkring är biligare med ca 700:- året då är det inte så bra för mig att bytta. MVH.
Senast redigerat av alain (31 oktober 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

huh?
10 427 Inlägg
31 oktober 2007
Tror Atava har fått ordning på autogiro-problemet nu.

Dom drog summan vid rätt datum denna månaden, så verkar vara okej smile

375 Inlägg
1 november 2007
Kolla bara upp att dem meddelar vägverket om er försäkring.
Mig hade dem missat.
Hade ett tag kvar hos Folksam  och enl dem så hade jag iget annat försäkringbolag.

kollade upp med Atava och det hade varit ngt problem/miss.

örebro
46 Inlägg
1 november 2007
Tja

håller på och leter billig försäkring till en gol gti jag tänkt att köpa..Vart typ 4000/år billigare mot de flesta andra på atava..Låter ju för bra för att vara sant!
Nån som har testa vad som händer vid detta försäkrings bolag om det händer nått(tänkte mest på vad som händer om ex bilen blir stulen,inbrott mm)

Är dom att rekomendera??

Peter

2 122 Inlägg
21 november 2007
bytt från länsförsäkringar och där hade jag halv försäkrat 4200kr/år och atava ville ha 1612kr/år helförsäkrad så de va ett ganska självklart byte, kan man ju lägga nästan 3000 på bilen istället big_smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
366 Inlägg
21 november 2007
AffeBoyen skrev:
är med sugen att byta men när jag läste 
""Om skada inträffar under färd på fruset vatten ges ingen ersättning. Detta gäller inte om bilen körs på en vinterväg över is som Vägverket ansvarar för."

Då vart jag lite osäker.. vad menar dom egentligen?

Om det är en isväg. säg till en ö mitt i en sjö. Och ansvarar VV för den vägen så får du ut på försäkringen, men inte om du plogat en egen väg och kör genom isen.

Sök