4358
Sök

Bedöm om bilden duger i en annons ?

Överladdad!
530 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
som sagt duger bilderna som annons bild eller ska man ta i nån annan vinkel?   vad skulle ni sätta för prislapp på denna familje bil?

945
116hk  -93a.
24050mil.
Kamrem+rulle byt för en månad sen.
extra säte.

Kommentera bilderna smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/42918/7860/42918-125514.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/42918/7860/42918-125522.jpg
Senast redigerat av Pegga_405 (1 augusti 2007)

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Livsnjutare
342 Inlägg
1 augusti 2007
Tja, bilderna duger! Kanske visa lite mer av sidan på den översta bilden?

Angående priset så vet jag inte.. Jag köpte den vita 945 -93 med 27tusen mil på mätaren för ett år sedan och då gav jag 28.000:-

Den blåa köpte jag i Januari och det är en -96a med 25 tusen mil på mätaren den gav jag 24.000:- för! Riktigt bra pris!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

892 Inlägg
1 augusti 2007
När jag ska köpa/sälja bil så går jag ut på blocket, ställer in de alternativ jag vill kolla, ställer in på hela sverige, sen kollar jag alla anonser. På så sätt får jag en rätt bra insikt om ungefär vilket marknadsvärde bilen har.
Jag kollade väldigt snabbt på liknande som din, ingen vidare undersökning, men den verkar typ ligga mellan 25-35.000:-.Så lägg den lite små-lågt så folk nappar på priset, sen lägger du på ett par tusen, det prutas alltid... wink

Försök få med så mycket info som möjligt, t ex om det finns olika modeller av bilen eller motor. Ju mer info, desto seriösare intryck, och desto mindre tid måste du lägga på att svara på frågor som inte rör din bil.

Bilderna tycker jag är helt ok, fast ju fler desto bättre. Är det några skador eller fel på bilen, så smussla inte med dem på bilderna, köparen kommer antagligen ändå upptäcka det vid en ev. koll. Själv brukar jag vilja se bilder på underredet för att få en uppfattning ifall det är en rosthäck eller har blivit välskött. smile

Hoppas det hjälper nått.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

271 Inlägg
1 augusti 2007
Någon bild på motorrummet är alltid skönt att se. Pris mellan 24-30

Kettunen
1 augusti 2007
tyckte första bilden var kanon!

Illustratör
826 Inlägg
2 augusti 2007
Försök att få me så mkt kaross som möjligt på bilderna.. som du tagit nu så ser man i stprt sett bara front och sida..  Sen som nån sa tidigare.. Fota och berätta om minsta lilla skråma.. även om de så skulle vara repa i storlek som en 10öring.. Då blir amn i regel tagen för att vara seriös redan från början och köparen känner att han inte blir lurad.. Det sämsta man kan skriva är bruksskick.. Finns det nått värre??  Vad är bruksskick då? 3-4 rostfläckar på bakskärmen eller vadå.. Nä, detaljerad info ska finnas tillgänglig, endera per tele eller i annonsen tycker jag..

Tänker...

Sök