5339
Sök

Ska köpa Hemmabio och behöver lite hjälp

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Hur viktigt är det att Impedance på högtalare och recever matchar varandra?

Är impedancen ställbar på alla nyare recevers? Har fått bra pris på en Pioneer VSX817s med Yamaha NS777, NSC444 och NS 333 högtalare, men högtalarna är på 6 ohm. På Pioneers hemsida så är impedancen angiven till 8ohm på recevern, fungerar detta ihop?

Vet att det går att ställa impedancen på en del recevers men går det på den som jag har fått pris på?   

Länk till Pioneer

http://www.pioneer.se/se/products/42/98 … index.html

4 767 Inlägg
4 augusti 2007
Tillåt mej hänvisa till detta fina forum smile
http://www.minhembio.com/forum/

Tror du kan få bättre svar där!

Tror dock aldrig att det kan bli några problem med 4 eller 6 ohms högtalare på den recievern!

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (4 augusti 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

2 600 Inlägg
4 augusti 2007
om vi säer att du ska köpa yamaha högtalare  och en yamaha reciver så är det 6 ohm och ställ bart i alla fall på min reciver. men det är nog ingeen fara  att köra på olika ohm antal men bästa är väll om det är samma på förstäkaren och på högtalarna smile

gör som jag kör gubba racer=)

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Jo en kompis har också Yamaha förstärkare och den är ställbar. Men borde inte Pioneers också vara ställbara?

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Hittade svaret själv genom att tanka ner manualen. Den går att ställa ner till 6ohm.

Är det mer man ska tänka på som ska stämma överens
Senast redigerat av Markus_C (4 augusti 2007)

2 600 Inlägg
4 augusti 2007
nä den förstäkaren ha det mesta du behöver tro jag=) kommer nog att låta fint fint ska du se=)

gör som jag kör gubba racer=)

blacken
4 augusti 2007
Gå till Hifi butikerna och kolla in vad Nad och Denon har. Du får mycket för pengarna.

Sök