En framför gasa på jag hamnade på kort.... :S

Power_Nisse
6 oktober 2005 · 13 Inlägg

På vägen hem mellan vås och sala, innan andra fart kameran
Så kom det en Röd 855 som körde om mig och härjade på vägen..

Fartkameran närmade sig och jag kollade hastigheten. 90 Km/h.

Volvon körde till höger och började sakta in, fanns ingen väg till höger så jag undrade vad han höll på med.

Höll mig bakom honom och saktade in en hel del.. sedan gasade han  till 90 säkert och han låg lite till höger, sen gasade på som bara F*N precis så hans front lr nått inte kom med på bild

Då tänkte ja nu knäpper kamera……  Nehe....


Han var säkert en 50 meter framför mig.
Sen när jag väl åkte förbi i min lagliga hastighet så vad händer då.. jo det blixtrar till.. yikes



Hur F*n kan detta komma sig´?!? sad
Såg ut som personen visste vad han gjorde också.
Är bergis på att jag åkte lagligt  på 90 vägen. Samt att min hastighetsmätare visar 8 km/h för mkt enligt gps. då jag höll igentligen körde 82..

Går det att lurafartkameror på detta sett som han gjorde…?!?!

Senast redigerat av Power_Nisse (6 oktober 2005)

Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
6 oktober 2005 · 441 Inlägg

E du säker på att de bilxtrade till? Jag och en polare körde mellan Örebro och Trollhättan i en hastighet av ca 140 - 190km/h och de va inte en enda kamera som bilxtrade. Antingen var dom ur funktion eller så är det ingen blixt i dom?

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Power_Nisse
6 oktober 2005 · 13 Inlägg

Japp, är ganska säker på att det blixtrade till tyvvär vart jäkligt förvånad yikes

Får avvakta och så om man får hem någe papper..
Har iaf regg nummer på personen som körde volvon, men använder dom bara om jag själv riskeras att åka dit..

Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
6 oktober 2005 · 441 Inlägg

Hoppas du klarar dig!

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

Power_Nisse skrev:
Japp, är ganska säker på att det blixtrade till tyvvär vart jäkligt förvånad yikes

Får avvakta och så om man får hem någe papper..
Har iaf regg nummer på personen som körde volvon, men använder dom bara om jag själv riskeras att åka dit..

i sthlm blixtrar det så fort en bil åker förbi typ oavsett hastighet


Bmw osv..
Power_Nisse
6 oktober 2005 · 13 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

Power_Nisse skrev:
Japp, är ganska säker på att det blixtrade till tyvvär vart jäkligt förvånad yikes

Får avvakta och så om man får hem någe papper..
Har iaf regg nummer på personen som körde volvon, men använder dom bara om jag själv riskeras att åka dit..

i sthlm blixtrar det så fort en bil åker förbi typ oavsett hastighet

Ok, är jue det att jag pendlar på den sträckan och det har aldrig blixtrat förr..

Power_Nisse
6 oktober 2005 · 13 Inlägg

Turbo_A4 skrev:
Hoppas du klarar dig!

Jo jag ska f*n inte åka dit för att en annan leker mitt framför en kamera..

tänkte ringa till vägverket att ringa som det är..  men då sätter dom väl dit en direkt och säger att kameran aldrig ljuger hmm

OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

Power_Nisse skrev:

Turbo_A4 skrev:
Hoppas du klarar dig!

Jo jag ska f*n inte åka dit för att en annan leker mitt framför en kamera..

tänkte ringa till vägverket att ringa som det är..  men då sätter dom väl dit en direkt och säger att kameran aldrig ljuger hmm

jag tycker du ska ringa värt ett försök


Bmw osv..
Krucial VW-driver
6 oktober 2005 · 291 Inlägg

Power_Nisse skrev:
På vägen hem mellan vås och sala, innan andra fart kameran
Så kom det en Röd 855 som körde om mig och härjade på vägen..

Fartkameran närmade sig och jag kollade hastigheten. 90 Km/h.

Volvon körde till höger och började sakta in, fanns ingen väg till höger så jag undrade vad han höll på med.

Höll mig bakom honom och saktade in en hel del.. sedan gasade han  till 90 säkert och han låg lite till höger, sen gasade på som bara F*N precis så hans front lr nått inte kom med på bild

Då tänkte ja nu knäpper kamera……  Nehe....


Han var säkert en 50 meter framför mig.
Sen när jag väl åkte förbi i min lagliga hastighet så vad händer då.. jo det blixtrar till.. yikes



Hur F*n kan detta komma sig´?!? sad
Såg ut som personen visste vad han gjorde också.
Är bergis på att jag åkte lagligt  på 90 vägen. Samt att min hastighetsmätare visar 8 km/h för mkt enligt gps. då jag höll igentligen körde 82..

Går det att lurafartkameror på detta sett som han gjorde…?!?!

Du har väl inget att oroa dig över om du nu höll laglig hastighet. Men smart sätt av Volvon att ev. blåsa dig. haha

Power_Nisse
6 oktober 2005 · 13 Inlägg

Nej det har man igentligen inte men, om dom väl har en på kort så litar dom väl på kameran om han i volvon lurade den..

hmm vad skulle du själv tro i samma sitts wink

Jo man vart lite överaskad kan man säga hehe

carnageman Rallyförare
6 oktober 2005 · 1 075 Inlägg

om du är osäker så åk och sno kameran... Ta en bensinkap och plocka med hela stolpen, kan du ha den på väggen hemma...
Filmen finns i skåpet och framkallas manuellt!

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Power_Nisse
6 oktober 2005 · 13 Inlägg

carnageman skrev:
om du är osäker så åk och sno kameran... Ta en bensinkap och plocka med hela stolpen, kan du ha den på väggen hemma...
Filmen finns i skåpet och framkallas manuellt!

Har du en till låns wink

_Street_ 200sx Driver
6 oktober 2005 · 366 Inlägg

Mellan Luleå-Boden och Luleå-Piteå så är det digitalt och bilderna skickas direkt till vars dom nu hamnar tongue
Har inte ni samma i södra sverige ? tongue

-=Nissan 200sx s13 =-
Power_Nisse
6 oktober 2005 · 13 Inlägg

Näe dom åker faktiskt runt och tömmer skåpen..

nofearsy Bilbyggare
7 oktober 2005 · 225 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

Power_Nisse skrev:
Japp, är ganska säker på att det blixtrade till tyvvär vart jäkligt förvånad yikes

Får avvakta och så om man får hem någe papper..
Har iaf regg nummer på personen som körde volvon, men använder dom bara om jag själv riskeras att åka dit..

i sthlm blixtrar det så fort en bil åker förbi typ oavsett hastighet

jag vet inte hur många kameror jag åkt förbo, både under,på och över hastigheten här i sthlm och för mig har dom aldrig blixtrat :S

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
OverBoosted AUTOBAHNRASER
7 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

nofearsy skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Power_Nisse skrev:
Japp, är ganska säker på att det blixtrade till tyvvär vart jäkligt förvånad yikes

Får avvakta och så om man får hem någe papper..
Har iaf regg nummer på personen som körde volvon, men använder dom bara om jag själv riskeras att åka dit..

i sthlm blixtrar det så fort en bil åker förbi typ oavsett hastighet

jag vet inte hur många kameror jag åkt förbo, både under,på och över hastigheten här i sthlm och för mig har dom aldrig blixtrat :S

du vet vägen till nynäs där är det en jävla massa kameror tycker dom blixtrar så fort man tittar på dom:P


Bmw osv..
Daniel
7 oktober 2005 · 671 Inlägg

Det är digitalkameror, Nikon digital systemkamera. Rätt dyra prylar.

Holme
7 oktober 2005 · 1 417 Inlägg

jag tror säkert att det går att lura kamerorna.
men står det inte på korten hur fort du åker... antingen så står det ju din hastighet, och då är ju ingen skada skedd, eller så står hans hastighet, och då blir det värre.
Man kan ju hoppas att dom läser av farten flera gånger under tiden man åker förbi.

Renjägarn
7 oktober 2005 · 638 Inlägg

Att det är digitalt mellan Boden och Luleå stämmer inte, dom åker och tömmer kameran, dom nya kamerorna har ännu inte kommit upp som gör det möjligt för dom att skicka direkt till kiruna.

Tror mer på att du kört för fort,  kameran mäter av hastigheten och sedan tar den bilden istort sett direkt, sker på nån hundradels sekund innan uträkningen är klar.
Tror knappast att du låg såpass nära han så du fick "hans" hastighet, låter mycket osannoligt.

Kommer väl nånting här snart!
Power_Nisse
10 oktober 2005 · 13 Inlägg

Hmm ok, tack för alla svar & tips..
Är Bergis på att ja inte körde för fort det som är det läskiga..

Jag sitter och funderar på om man ska ringa in till dom som har hand om kamerorna och fråga dom som vet.
Sedan berätta hur det gick till! och se om det är möjligt

Hört också att kameror knäpper lite då och då men under min 1,5 års pendling på 67:an har det då aldrig knäppt för en nu :S

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang