4333
Sök

Om man kör 20KM/H för fort på 90väg

elit
327 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
:|vad händer om man kör 20km/h för fort på 90 väg om man ha Körkortet på prov !??!
Senast redigerat av qiT (6 augusti 2007)

"Only The Good Die Young"

9 108 Inlägg
6 augusti 2007
Du får böter, inget mer. 2400-2700:- skulle jag tro.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 augusti 2007
snart ska man väll bli av med kortet om man kör 20 för fort?, fast inte än, blir väll bara böter nu för tiden, det jag menar är att jag hörde att dom skulle ändra det dära snart, så det skulle räcka med 20km/h för fort för att bli av med körkortet, nån som vet om det stämmer?? hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 augusti 2007
_Glenne_ skrev:
snart ska man väll bli av med kortet om man kör 20 för fort?, fast inte än, blir väll bara böter nu för tiden, det jag menar är att jag hörde att dom skulle ändra det dära snart, så det skulle räcka med 20km/h för fort för att bli av med körkortet, nån som vet om det stämmer?? hmm

alla dessa värdelösa ideer, det var bättre förr!

Jonas

elit
327 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
handla inte om mig de är en jag känner

"Only The Good Die Young"

Idiot..
285 Inlägg
6 augusti 2007
Jag tycker dom borde gå efter hur man kör,inte hastigheten.

Finns säkert folk som kör som idioter i laglig hastighet och klarar sig.
Medans vissa kör 10km/t kontrollerat och får böter.

Smålänning
7 887 Inlägg
6 augusti 2007
Men det är ju inte dåliga förare, drogpåverkade, ratfyllerister, m.m som är farligt. Det är hasigheten! Fråga VV wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
7 augusti 2007
samma regler gäller för fok som haft körkort i över 2 år som dem som har prövotid kvar.. ända skillnaden är att om du blir av med körkortet när du har haft det i över 2 år så får du tillbaka det efter polismyndighetens belut om du fortfarande har pörvotid kvar så får du ta om det!

Team Insane Racing

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 augusti 2007
Nattugglan skrev:
Jag tycker dom borde gå efter hur man kör,inte hastigheten.

Finns säkert folk som kör som idioter i laglig hastighet och klarar sig.
Medans vissa kör 10km/t kontrollerat och får böter.

Har blvit stoppad 2 ggr då dom sagt att: du kör fort men inte vårdslöst fick inge böter för hastigheten eller bältet..och håller med om att vissa kör rent av galet/vårdslöst redan i laglig hastighet....

Hastigheten är en pinne ihjulet som bidrar till olyckor men mest är det mäniskan själv det är fel på....annars som twin_cam säger...Vägvärket skriket SÄNK HASTIGHETEN när det
borde vara: Bygg ordentliga vägar med räcken och 2 körfält på större vägar så sparar vi xx
antal liv sänker vi hastigheten till 30km/h i hela sverige blir befolkningen helt galna och kör ihjäl varandra mer än någonsin...

.......
2 655 Inlägg
7 augusti 2007
lånar tråden då,    ja har en undran. ja blev stoppad i kontroll i söndas. och medans ja stog där så blev en annan stoppad (de va 3-4 bilar åt gången) och han fick körkortet kollat å efter han hade blåst så fick han kliva ur bilen och in i polisbilen för att åka me till polisstationen och då ja åkte förbi på samma ställe på kvällen dan efter så stog bilen kvar utan reggskyltar (hade desutom ett gammalt skattemärke minns ja) 

va kan ha hänt då? vi undrade som bara den av nyfikenhet då vi såg de...
Senast redigerat av beemern (7 augusti 2007)

FreddeK
7 augusti 2007
beemern skrev:
lånar tråden då,    ja har en undran. ja blev stoppad i kontroll i söndas. och medans ja stog där så blev en annan stoppad (de va 3-4 bilar åt gången) och han fick körkortet kollat å efter han hade blåst så fick han kliva ur bilen och in i polisbilen för att åka me till polisstationen och då ja åkte förbi på samma ställe på kvällen dan efter så stog bilen kvar utan reggskyltar (hade desutom ett gammalt skattemärke minns ja) 

va kan ha hänt då? vi undrade som bara den av nyfikenhet då vi såg de...

Stulen bil skulle jag gissa på...som sagt ot här.

Sök