6827
Sök

Högtalare dör i framsystemet..

(none)
1 725 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Hej!    /// saab og9-3 ///

Jag har ett framsystem från rockford i dörrarna och dess diskanter upp vid rutan. Efter att jag kom hem från min semesterresa så började det med att bilen var sten död, då den stått stilla en vecka, så det drar ström någonstans.

Så det var startkablar som gällde. Sen då jag fick i gång bilen så märkte jag först att ena xenon lampan hade gett sig.. sad

Jaja, det som jag stör mig mest på då är vänster framhögtalaren i dörren och dess diskanter på vänster sidan. Då jag starat stereon så kan man spela mellan 30 sek till en minut så dör den högtalaren och dess diskanter. Då jag stänger av stereon en liten stund och sätter på den igen så händer samma procedur igen. Ibland kan man spela ett bra tag tills den dör.. hmm

Är det steget som spökar eller vad?
Har detta något med att bateriet var urladdat? Varför?

Tacksam för svar!

--Lev i går som det vore i morgon--

Kettunen
7 augusti 2007
Skulle nog tro på batteriet. Om du ska köpa ett nytt så köp dig en Gul Optima batteri istället då den tål att djupurladdas wink
Varför?? Jaa du tongue

(none)
1 725 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Skulle nog tro på batteriet. Om du ska köpa ett nytt så köp dig en Gul Optima batteri istället då den tål att djupurladdas wink
Varför?? Jaa du tongue

Jag har faktiskt varit orolig för batteriet en bra tid nu. Men frågan är om det kan vara det då man kör bilen med full laddat batteri..Skulle mer misstänka det om man har på stereon i stereo läge.. ?

Men jag tar gärna ditt svar till åtanke.

//Jonas

21 761 Inlägg
7 augusti 2007
Om batteriet är dåligt så ska stereon slås av, inte bara en enstaka högtalare. Jag tror att det är glapp någonstans.

(none)
1 725 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om batteriet är dåligt så ska stereon slås av, inte bara en enstaka högtalare. Jag tror att det är glapp någonstans.

Låter så faktiskt ja. Men var då? hmm

har beställt ett optima batteri i alla fall..Det var på tiden ändå..

Men det kanske inte löser just DE problem jag har nu...
Fattar inte att det kan bli glapp efter ca en månad med det nya systemet???
Senast redigerat av Braather (7 augusti 2007)

Sök