Tänker sälja min slöa jävla volvo och köpa nått lite mera piggare men samtidigt bränslesnålare.. kom då över en Kadett som jag blev mycket intresserad av.. En GSI med 150 hk och enligt ägaren drar den ca 0.65 l/mil vid landsvägskörning vilket inte alls är farligt!
Men enligt farsan som ägt en opel för många år sedan sa att opel är bara skit! Rostar hela tiden och det är ingen kvalité alls.. jag tror så klart inte att opel är så dålig som han säger men jag tänkte höra med er här på garaget! Behöver veta några för och nackdelar osv osv
Så om vi säger att jag köper en Opel Kadett GSI 88 hällst en 88b så gör jag alltså ett bra köp? tänkte inte ge mer än typ 5 000 - 10 000 kr för bilen ändå men denna gång ska jag kolla under bilen så jag inte får körförbud på kärran för lite rost Galvad är ett krav!
Om galvad är ett krav får du leta bland bilar i mitten av 90-talet
Klart dom kan rosta men kolla bilen noga bara om du är intresserad av någon, alla 80-talsbilar rostar om man inte sköter dom.
Motorn i 16V är klockren i alla fall, går riktigt fint 0,65 landsväg då får man nog ligga och puttra i 70-80 skulle jag tro, blandad körning ligger den nog runt 0,95 kanske. Dom är roliga att gasa med, då kostar det.