Hur fixar man blekta lister?

master_-
13 augusti 2007 · 730 Inlägg

Listerna på på kofångarna o dörr listerna är ju sjukt blekta, så min fråga är om man  kan fixa så dom ser bättre ut, kan man smörja in dom med något eller hmm aa.,.,

alla svar vore bra.,

Tack på förhand

Gorman
13 augusti 2007 · 2 Inlägg

om det inte är lackade lister så har veidek ett bra medel som återfuktar dom bra...

master_-
13 augusti 2007 · 730 Inlägg

Gorman skrev:
om det inte är lackade lister så har veidek ett bra medel som återfuktar dom bra...

Nej det är itne lackade lister det är bara vanliga eller hur man ska säga.
Men vad är (veidek)??

Tack för svaret

Gladen
13 augusti 2007 · 311 Inlägg

Köp Black Wax på OKQ8, funkar sjukt bra!

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS
master_-
13 augusti 2007 · 730 Inlägg

Gladen skrev:
Köp Black Wax på OKQ8, funkar sjukt bra!

Okej har aldrig hört talas om det, emn funkar nog skit bra.
Är det specielt till lister eller?

slö40
13 augusti 2007 · 51 Inlägg

om dom inte är lackade så kan du även prova att värma med värmepistol

Peugeot 307 "dagis transporten" (2004)
Gorman
13 augusti 2007 · 2 Inlägg

master_- skrev:

Gorman skrev:
om det inte är lackade lister så har veidek ett bra medel som återfuktar dom bra...

Nej det är itne lackade lister det är bara vanliga eller hur man ska säga.
Men vad är (veidek)??

Tack för svaret

veidek e en tillverkaren, "veidek racing".. andvände det till min golf 2 som hade blekta lister o dom blir svarta på nytt, men man får göra om det efter 2 veckor eller så. beroende på hur ut torkade dom e.. funkade skit bra på min kompis volvo oxå..

master_-
13 augusti 2007 · 730 Inlägg

Gorman skrev:

master_- skrev:

Gorman skrev:
om det inte är lackade lister så har veidek ett bra medel som återfuktar dom bra...

Nej det är itne lackade lister det är bara vanliga eller hur man ska säga.
Men vad är (veidek)??

Tack för svaret

veidek e en tillverkaren, "veidek racing".. andvände det till min golf 2 som hade blekta lister o dom blir svarta på nytt, men man får göra om det efter 2 veckor eller så. beroende på hur ut torkade dom e.. funkade skit bra på min kompis volvo oxå..

Aa de låter ju som en prima grej det., blir o testa det.,
Tackar

master_-
13 augusti 2007 · 730 Inlägg

Tackar för alla snabba svar jag har fått.

Tack för hjälpen

kenny87
13 augusti 2007 · 51 Inlägg

Auto Glym bumper care

http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=56605

Håller ju inte hur länge som helst men vad gör man inte för lilla bilen, bara gnida över dom med lite bumper care igen när dom ser tråkiga ut big_smile

Volvo 854 GL -94 [Lillehammer No. 281] GLT utrustad + lite till :D
SOLFILM Ocean Race NR:1
13 augusti 2007 · 475 Inlägg

Jag har hört att bromsolja ska va effektivt, (obs testa på en plats som ej syns för väl) samt akta lacken!

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
master_-
14 augusti 2007 · 730 Inlägg

SOLF1LM skrev:
Jag har hört att bromsolja ska va effektivt, (obs testa på en plats som ej syns för väl) samt akta lacken!

mvh
Jörgen

Okej, aa de kanske funkar vet ej.
får testa det under kofångaren på en lite plats om jag inte köper något annat.

Tackar

s40_
14 augusti 2007 · 38 Inlägg

köp black crome på statoil eller ok de är hur bra som helst fasst akta lacken de är lite svårt å få bort om de kommer på lacken men annars är de hur bra som helst   en flaska kostar typ 90 spänn å räcker tok länge!

villon
14 augusti 2007 · 684 Inlägg

Det enklaste och billigaste samt en sak som alla har hemma, MATOLJA. Ta en trasa fukta med matoljan stryk på på listerna låt det torka stryk på igen och samma procedur tills du tycker det räcker alt. det inte suger åt sig mer, samt eftertorka dock använd luddfria traser när du gör det. lovar blir hur bra som helst, kan få göras om några veckor senare om dom är riktigt uttorkade, men annars funkar det utmärkt. smile

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
aenfors
14 augusti 2007 · 375 Inlägg

Black Crome is the shit! tongue Stryk på ett par gånger med en liten svamp (typ kökssvamp) Det blir som nytt.

Dymek
14 augusti 2007 · 393 Inlägg

slö40 skrev:
om dom inte är lackade så kan du även prova att värma med värmepistol

klart bästa resultatet mä värmepistol män ta de försiktigt å de håller längst hur länge vet ja inte men längre än allt annat smörj..

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/
master_-
14 augusti 2007 · 730 Inlägg

villon skrev:
Det enklaste och billigaste samt en sak som alla har hemma, MATOLJA. Ta en trasa fukta med matoljan stryk på på listerna låt det torka stryk på igen och samma procedur tills du tycker det räcker alt. det inte suger åt sig mer, samt eftertorka dock använd luddfria traser när du gör det. lovar blir hur bra som helst, kan få göras om några veckor senare om dom är riktigt uttorkade, men annars funkar det utmärkt. smile

hahah matolj de var som tusan.. Funkar säkert. måste baqra testa de bara för att de är matolja=)

tack för mat tipset:P

Twixer
14 augusti 2007 · 8 Inlägg

kpte en as bra vinylglans på husvagnsvensson.
det är en röd flaska.kostade typ 100:-
så sjukt jävla bra asså big_smile

master_-
14 augusti 2007 · 730 Inlägg

Testade matolja=) som (Villon) sa, funkade faktiskt bra, får se hur det ser ut imorgon när det har torkat in ordentligt.
Synd att jag inte tog ett för o efterkort så hade ni kunnat få se hur de blev.

Tackar för alla snabba svar som ni gav mig., Tackar

Racso Dr Snuggles
14 augusti 2007 · 956 Inlägg

aenfors skrev:
Black Crome is the shit! tongue Stryk på ett par gånger med en liten svamp (typ kökssvamp) Det blir som nytt.

Håller med.
Jäävligt drygt är det också. Använde det 2ggr på hela min kofångare, märktes knappt i flaskan tongue

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang