2687
Sök

Frågor angående 740

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
Är en ganska nybliven 740-fucker, och har några frågor jag skulle vilja ha svar på.

Ska nyckeln till dörrarna på en 740 även gå till bagageluckan? I så fall är mitt lås antingen igenrostat eller så har någon tomte med för mycket fritid varit där och pillat. För nyckeln går inte att få in.

Var finner jag nytt lås med nyckel?

Sen sitter det el-hissar runt om i dörrarna, och hissen i förar-dörren funkar inte så bra. Jag kan ju säga som så här att det där halvmåne-formade stora drevet som finns inne i dörren har ungefär lika många tänder som ett nyfött barn.smile

Hur som helst, jag vet en som har en komplett elhiss för 740 fast den är för höger framdörr, och det jag undrar är om elhissen ser likadan ut på höger som på vänster sida fram? Så att jag inte åker dit i onödan.

Sen undrar jag även om det där halvmåne-formade drevet ser lika ut i en 740 med elhissar som en med vevar? I så fall skulle det ju varit busigt mycket enklare att få tag på.

Tacksam för svar

Ciao!
Senast redigerat av Pepparkakan (14 augusti 2007)

...tror jag, är dock inte helt 100...

Bärs!
3 456 Inlägg
14 augusti 2007
GRATULERAR TILL ETT BRA BILVAL! smile

Det finns 2st nycklar, 1 är "Verkstads nyckel" och den går bara till förardörr å tändningslås. sen finns det en "Huvudnyckel" och den går till alla lås på bilen.

Inte en aning om drevet i dörren passar höger som vänster... men d gör det säkert!
Jag har för mej att dom ser lika ut på el hiss dörrar som på vev, bara å skruva låss å kolla...

MVH Micke
Senast redigerat av Aga_Diff (14 augusti 2007)

Garaget.org peakade 2008.

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
Tax ska du ha!smile

Jag fick endast med en nyckel, för att den tidigare köparen hade slarvat bort den andra. Då kan det ju vara så att den nyckeln jag fick med är verkstads-nyckeln och att låset i luckan är felfritt.

Hur löser jag detta? Går det att fixa en ny nyckel eller måste jag byta ut hela låset?
Senast redigerat av Pepparkakan (14 augusti 2007)

...tror jag, är dock inte helt 100...

Yellow bug!
1 640 Inlägg
14 augusti 2007
Bah , är väl bara jag som kör med en nyckel för att öppna dörrar, och en annan för att öppna baklucka och starta bilen smile

Men ja, du får väl prova att bryta upp låset, och fixa ett nytt lås billigt på skroten? smile Eller höra med volvo/låssmed vad som kan göras? Borde gå att få fram ett nyckelnummer från Volvo tycker jag? tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Bärs!
3 456 Inlägg
14 augusti 2007
njaa du... kolla med Volvo om dom kan fixa den "riktiga" nyckeln. en fråga: passar din nyckel i passagerar dörren?

Garaget.org peakade 2008.

Sök