4671
Sök

Ska man hel chroma fälgarna eller inte?

LillNaisarn
14 augusti 2007
Trådstartare
Är kluven i frågan om man skulle ta och helchroma fälgarna eller om man ska chroma bara fälgbanan och ev lacka ekrarna silver?

Tros det kan bli för mycket på min vita bil med helchromade eller blir det snyggt?
tacksam för åsikter smile

fälgarna i fråga:
http://www.garaget.org/archive/21914/56860/56860-511017.jpg

Drop Shop
926 Inlägg
LillNaisarn
14 augusti 2007
Trådstartare
mellowd skrev:
svarta ekrar med polerad fälgbana.
Inget krom!

funderat på det men tror det inte skulle göra sig spec bra på en diesel,

gärna mera kommentarer smile

Drop Shop
926 Inlägg
14 augusti 2007
LillNaisarn skrev:
mellowd skrev:
svarta ekrar med polerad fälgbana.
Inget krom!

funderat på det men tror det inte skulle göra sig spec bra på en diesel,

gärna mera kommentarer smile

bilen ser väl inte annorlunda ut för de e en diesel? tongue

4 554 Inlägg
14 augusti 2007
svart passar fint iaf på vissa.. du ska inte köra på nått sånt här stuk istället
http://www.vwhome.de/wsee/2007/forum/008/016.jpg

LillNaisarn
14 augusti 2007
Trådstartare
loudness skrev:
svart passar fint iaf på vissa.. du ska inte köra på nått sånt här stuk istället
http://www.vwhome.de/wsee/2007/forum/008/016.jpg

Visst är det snyggt med tysk stuk (Keskin KTN5) , men jag tycker helsvarta är lite plåtfälg känsla så det är iaf helt uteslutet, men tack iaf för ditt förslag.
mellowd skrev:
bilen ser väl inte annorlunda ut för de e en diesel? tongue

Yess om man bygger om till nyare optik så gör det de , som jag ska göra så snart man finner pengar wink
Senast redigerat av LillNaisarn (14 augusti 2007)

12 086 Inlägg
14 augusti 2007
Jag tycker inte du ska kroma dom, för de första kostar de minst lika mkt som att köpa nya kromade =P För de andra varför kroma när de redan finns kromade fälgar högt som lågt.

Med min smak o tycke ska du polera upp fälgkanten o låta ekrarna va i den där snygga titanfärgen.

LillNaisarn
14 augusti 2007
Trådstartare
JapMax skrev:
Jag tycker inte du ska kroma dom, för de första kostar de minst lika mkt som att köpa nya kromade =P För de andra varför kroma när de redan finns kromade fälgar högt som lågt.

Med min smak o tycke ska du polera upp fälgkanten o låta ekrarna va i den där snygga titanfärgen.

Visst man kan köpa andra billigare fälgar som är helchromade, men jag gillar denna modell så smile Tyvärr blir nog lite svårt då fälgarna är redan blästrade och redo inför lack, och vill gärna ha kommentarer innan jag skeppar iväg dom inför lack..

för mig gör det inte så mkt att det kostar "lite" mer att få dom chromade om det tros bli bäst, vill ju inte snåla och stå i slutändan och vara missnöjd över att man snålade smile

Kanske blir dock som du säger chrome/högglanspolerad fälgbana & antracit/titanium lackade ekrar smile

LillNaisarn
15 augusti 2007
Trådstartare
ingen alls som har ngt att tilllägga?
Edit: man fick inte mkt tips och ideer i denna tråd, nåja sista denna månad ska dom skeppas iväg för att byta skepnad iaf smile
Senast redigerat av LillNaisarn (16 augusti 2007)

Sök