Ibland undrar man hur en del får sina körkort.

ToM10 :D
15 augusti 2007 · 15 Inlägg

Hur en del får sina körkort har jag undrat ett bra tag. Att många kör trots att de inte har körkort vet nog alla, men då kan man åtminståne se till så att man kan hantera bilen. Blev nästan påkörd 2 gånger idag.En kvinna jag såg igår fick mig att klia huvudet många gånger...

Skulle värma lunchen igår och då fönstret inne i köket är precis bredvid micron så passade jag på att titta ut mot den stora parkeringen utanför. En kvinna kommer i en sprillans XC70 och ska parkera. Mittemot parkeringsrutan där kvinnan har sin högra sida av bilen, finns det en relativt hög trottoarkant. Hon svänger ut lite extra till höger (mot trottoarkanten), för att köra in i parkeringen. Samtidigt som hon svänger mot trottoaren så rätar hon upp sig pararellt med den. Hon kör för nära trottoarkanten, fälgarna och däcken på höger sida "fastnar" i trottoarkanten och man ser hur bilen rycker till när hon försöker komma därifrån. Jag såg från fönstret att det blev rejäla märken i både däcken och fälgarna. Fälgarna var ju givetvis utbytta mot mycket större sådana, troligtvis att maken bytt ut dom eller liknande. roll

När hon la märke till vad hon gjort, så sket hon i den parkeringsrutan. Då tror man allt är över, men icke. Hon ska köra iväg till andra sidan parkeringen, då de är så pass litet mellanrum mellan bilarna som står parkerade mittemot henne och stolpen på vänstra sidan av svängen, så passar hon på att skrapa vänstersidan av bilen mot just den stolpen... Hon svänger på tok för tidigt med endast framhjulen i tankarna verkar det som. Bakhjulen åker upp på den lilla upphöjningen där stolpen sitter och hon fortsätter att gasa och skrapar vänstra sidan mot stolpen...

Fan vad man blir less på sånt här även fast man inte äger bilarna. Och när man ser folk ute på gatorna och sedan läser hur en del blivit kuggade på det ena eller andra, undrar man hur det kommer sig. Visst, en del är mer avslappnade när de väl tagit sina körkort och är dessutom mer generösa på gasen, men då ska man ta mig fan ta hänsyn till sina medtrafikanter. Skulle köra till jobbet idag, en sträcka på kanske 1 km och blev nästan påkörd 2 gånger p.g.a att båda idioterna ansåg att de kunde köra ut innan jag passerat... Om det ska vara på så vis att folk skiter i regler helt och hållet så kan vi lika gärna dela ut körkorten som P-skivor istället.

Personligen gillar jag bilar och motorcyklar mer än något annat och älskar att gasa och ha mig. Men inte fan utsätter jag andra medtrafikanter för fara för att jag ska få ha kul. Sånt kan man göra på bana osv.

Det här har nog sagts många gånger men hoppas att folk tänker på detta och tar det lite lungt ute på gatorna.

ESTRANDBERG88 Hojmek
15 augusti 2007 · 748 Inlägg

aj aj aj, kan tänka mig henne kille ( om hon har någon ) som bytt fälgar å putsat på ögonstenen åsså kommer hon hem med en sönder repad bil sad Riktigt illa när folk inte ens kan hantera en bil på en parkeringsplats :S

Spelis
15 augusti 2007 · 1 926 Inlägg

Haha kan se framför mig hur kvinnan i XC70:n körde.. smile Endel ska ju inte ha körkort..

klimpan
15 augusti 2007 · 2 600 Inlägg

ja man kan ju undra om en del ska ha körkort. igår va jag nära att bli prejad av en bil som bara dök upp och körde om i fulgas på en 50 väg inga tecken eller något satan vad rädd jag blev.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
The_DLC
15 augusti 2007 · 24 Inlägg

Illa!

Zhnibben
15 augusti 2007 · 66 Inlägg

Jag höll på att bli påkörd av en kvinna igår kväll. Hon hade inte riktigt koll på att det var högerregeln som gällde för henne så jag var tvungen att ställa mig på bromsen. Nu var det visserligen i ett villaområde så det gick ju inte mer än i 30 men det roliga var ju när hon sen vevar ner rutan och frågar vad jag håller på med? Jag svarade då "lugnt och kontrollerat" "Det är ju för fan högerregeln som gäller för dig! Har du inte gjort teoriprovet när du tog körkort eller?" Hon muttrade bara nånting som lät som ett förlåt och sen körde jag vidare. Nu var ju klockan 23.30 på kvällen men va fan man ska väll inte anta att man är ensam i villa området och kan köra hur man vill bara för det. tongue

Senast redigerat av Zhnibben (15 augusti 2007)

Joopet
15 augusti 2007 · 72 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
jag körde på en 50 väg..till korsning..ut kommer en kvinna i en bil, pratandes i telefon..hon tittade absolut inte till h o v, missa totalt väjningsskylten.. va nära o klippa henne..
så jävla sur ja blev!

Det var inte länge sedan jag krockade med en gubbe som bara körde rakt ut framför mig i en korsning. Då är det skönt att det inte gick fortare än vad det gick. var på en 50 väg nere i småland.

Han hade väjningsplikt och stod och väntade på att bilarna från höger skulle passera, när dom sedan åkt förbi så tittar han inte åt mitt håll utan bara kör rakt ut framför mig.

Senast redigerat av Joopet (15 augusti 2007)

terazzi
15 augusti 2007 ·

Va med om en liknande händelse idag.. helt sjukt :S
Inne i stan så har dem små parkeringar,där jag va iaf ^^
men så e det en Hyndau?rättstavat? Santa Fe,som ska köra ut..
han tittar vart han ska..gasar på som fan, hamnar nästan in i en stolpe.. kör fram,och ska köra ut.. samma visa igen, denna gången slår han i stolpen och högra baklampan går i sönder..

kör in igen,och denna gången missar han inte den..
men när han körde in i stolpen tittade han inte ens bak.. vad kan han vart.. kanske 40.. och där jag e just nu.. jisses vad dåliga förare det finns här!!

OverBoosted AUTOBAHNRASER
15 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

Tycker folk i 25-55års åldern kör respektlöst.


Bmw osv..
Sir_Ed
15 augusti 2007 · 304 Inlägg

Jag ser sådant varje dag. Åker 40km på E4 varje vardag plus 40km genom stan och på landsväg. Det brukar vara mellan 3 till 10 idioter. Plus massa jävlar som kan faaan inte använda körriktningsvisare för i helvete! big_smile

I have my own race...
Akka
15 augusti 2007 · 1 174 Inlägg

okej parka e inte allti ddet lättaste men jag håller med dig mång aidioter såg en idag körde ett helt varv i rondellen i YTTER FILEN höll på smälla 4 ggr med bilar å han körde på som inget hade hänt...

twin_cam Smålänning
15 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

Ligger i omkörning på vägen till påryd, ligger i lagliga 90 blås och får möte med en lastbil på andra sidan, så långt allt väl, för nybrogrus håla ligger där.
Men helt plötsligt svänger en traktor ut mitt framför mig, föraren pratade i telefon så klart, och jag säger en sak: Jäkla tur att jobbarbilen har ABS!

Har dessutom nu under mitt sommarjobb kört mycket på öland, i semestertrafiken, och jag tror att jag ser 15 idioter om dagen minst... Jag menar... Har man missat en avfart, inte fan backar man tillbaka i körfältet man kom ifrån...
Sen senast idag så hamnade jag bakom en kärring, kanske 60 - 70, som låg i ca 60 på 110-väg. Dessutom nästan på mittlinjen och vinglade... Då blir man liiite irriterad...
En del ska fan inte ha körkort...

Men man får inte generalisera, för det finns gubbar på 95 år som kör som gudar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Ertiyed
15 augusti 2007 · 349 Inlägg

Skaffa en Hundkoja sa ska ni se att antalet folk som slinker in framfor er pa storre vagar okar ganska rejalt.
Korde fran borjan en Volvo 245 DL och va nastan aldrig med om nantning sadant. sen koper jag mig en mini leyland och pa kanske 1 eller 2 veckor ar det 3 bilar som kor in framfor mig sa man maste stalla sig pa bromsarna. varsta va nar jag lag pa en 70 vag dar vissa strackor aven ar 90 och en gubbe kor ut precis efter att det har blivit 70 igen. MITT framfor mig. stallde mig pa bromsarna och la mig pa tutan! XD

Miklen
15 augusti 2007 ·

man ska ha lastbil me kompressortuta..alltid lika skojjigt smile Dock jobbit när man tvärnitat å allt gods ligger lite här å var.. (om man kör kartonger iaf) smile

Volvotjej84 helt galen
16 augusti 2007 · 388 Inlägg

Håller med om att det finns åt helsicke för många idioter ute på gatorna. Och värst är pensionärer och tjejjer i ta mig fan alla åldrar (och detta säger jag som själv är tjej, då är det fan illa!)

Kör dagligen mellan tio och 30 mil i arbetet och minst ett par ggr om dagen är man fullt övertygad om att NU smäller det... Kan ju säga att jag är glad att min körksolelärare varnade mig redan när jag övningskörde... Utgå från att alla andra är idioter så klarar du dig längre... Han hade så rätt så!

Varför åka fort när man kan åka brett?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang